2020-03-26, 08:53
Medlem
SilviaNights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asnaj
SVT:
Vad är det för jävla svar egentligen?

”Vi måste få kontakt med Stockholm först” precis som att vi försöker konversera med planeten Mars
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triumpf-Of-The-Ill
1800 professorer, doktorer, doktorander och forskare.

Sverige får kritik av hela världen och inget märks i vanlig media, de är regimtrogna.
källa på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Vi verkar ha ett tvångsmässigt behov att göra allt till vattendelare.
Invandringen, klimatfrågan, köttätande vs veganism. Och nu corona.
Polariseringen ger oss identitet.
Japp så är det. Ett sätt att överleva i flocken, familjen, politiken, fotbollslaget och ju mer faror det tycks finnas desto starkare vilja att ta skydd bakom de med flest nördar. Svennar väljer S.

USA leder som vanligt fighten mellan R och D samt flest vapen i världspolitiken. Alla primitiva varelser ser du bakom deras flagga. Stimmet ökar chansen till överlevnad.

PK, Feminism, Klimathysteri, Muslim+ osv
Citera
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Personligt ansvar maktspråk?
Ja då är ju Kina raka motsatsen till ett land med styrande som talar maktspråk.
Intressant tolkning av makt...
Genom att lägga ifrån sig makt och göra den till individens ansvar innebär det per definition förtryck.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Aspekten kring personligt ansvar är typiskt maktspråk. Det är lite: det var du som valde det jag sa så jag är fri från skuld. Din tolkning och aktivitet är felet.
Det finns många grupper som har nedsatt förmåga att ta personligt ansvar. Till och med medelklassen/överklassen verkar ju ha problem med detta!
Visst är det maktspråk.

Om Sverige inte gör ändringar i sin kamaikaze-strategi.. Jag tror egentligen att det är för sent.

Det återstår bara inferno.
Citera
Medlem
Paladins avatar
"Tegnell om de dubbla budskapen"

Sorgligt! Folkhälsomyndigheten har alltså ingen/bristfällig kommunikation kring vad som händer i Stockholm. Hur kan de INTE veta?!?! Under all kritik.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Du hittar bara på för du vill vara alarmistisk. Du vet ingenting om hur det här viruset muterar, jämfört med Sars och Mers. Du vet ingenting om hur länge man har antikroppar efter man varit smittat, jämfört med Sars och Mers.

Jag har just givit dig bevis på att du vidarebefordrar felaktig information och hur svarar du? Genom mer felaktig information.

Du fick just en länk där det specifikt står "Most people who became infected during the SARS epidemic... had long-term immunity lasting eight to 10 years" och rapar ur dig "sars-cov (som ger ett kortvarigt skydd)". Förstår du hur korkad du framstår när du inte ens orkar ta dig igenom de korta stycken som specifikt motbevisar dig?

Det finns personer som har fått sars infektion två gånger mellan 2002 och 2005.

Det finns personer i Japan och i Kina som har hunnit få covid-19 två gånger redan sedan december 2019.

Annars, jag hoppas att jag har fel.
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Är det inte just kombon som det handlar om.
Var går gränsen?

Sett ur ett rent samhällsekonomiskt perspektiv är det inte fel att låta landet vara öppet till en viss gräns.

Jag tror ingen anser att det är bra och stänga ner landet - ur en ekonomisk synvinkel. Naturligtvis är det förödande - för egentligen alla. Men, tyvärr, givet nuvarande situation och agerande så behöver vi minska smittspridningen drastiskt - därav karantän och lockdown. Samtidigt som vi aktivt försöker hitta lösningar på hur samhället kan fortsätta. Gör vi inte det kommer ekonomin bli lidande, oavsett.
Citera
2020-03-26, 08:54
Medlem
NateGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsarikanni
Nu verkar pressen nått Tegnell och frågat honom om de dubble budskapen.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/tegnell-inga-kommentarer-1.25964356

"Jag har inga kommentarer"...
Väldigt betryggande att han/de som ska leda Sveriges försvar mot smittan säger det. Kan bli mörkrädd för mindre..

Finns det verkligen ingen annan som kan svara på frågor än han? Och kan Sverige på något sätt försöka tänka om... Snart är det FHM mot resten av världen.

Sveriges forskare är emot, övriga världen ifrågasätter, folket ifrågasätter....
https://www.dn.se/nyheter/sverige/forskare-i-upprop-till-regeringen/
Citera
2020-03-26, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSomebody
Nå man behöver nog bara ha en IQ strax över en apas för att förstå vartåt det här barkar, snart är det fullt på sjukhusen och då blir det för sjukvården att välja vilka som ska leva och vilka som ska dö...

Välja mellan leva och dör gör vi i många områden.
Typ migrationspolitiken.
Men är du konsekvent utgår jag från att du gillar Reinfeldts öppna era hjärtan.
Annars är du inte konsekvent i din linje att försvara liv in i minsta detalj.
Citera
Medlem
New York State följer Italiens kurva av antalet avlidna med ca 2,5 veckas fördröjning. Kommer smälla till ordentligt där snart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
När man läser den här tråden så kommer man osökt tänka på ett citat av Charles Darwin, och survival of the fittest.

It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change.

Det är som om jordens befolkning stoppats i en jättelik tvättmaskin, endast de som anpassar sig till de nya förhållandena, överlever...
Darwin har rätt och Sverige anpassar sig inte, utan kör på som vanligt. Jag tror det blir ett väldigt kaos när folk måste anpasssa sig till det nya ÄNNU sjukare Sverige där regeringen verkligen visar hur lite de bryr sig om landets människor. Jag tror Sverige är nr ett i dödsantal per capita i västvärlden när detta är över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in