Citat:
Ursprungligen postat av
Triumpf-Of-The-Ill
"As of 25 March 2020, Norway has performed 73,089 tests, reported 3,084 confirmed cases and 14 deaths.[1]"
Vi hade sämre utgångsläge i Norge med mer smitta när Sverige slutade testa och Norge införde restriktioner. Nu har vi 14 döda och absolut ingen brist på skyddsutrustning.
Jag kan inte förstå hur ni i Sverige kan tillåta det fortsätta. Det måste bli politiska konsekvenser efter detta är färdigt. Våra myndigheter visar sig vara inkompetenta uppgifterna och står egentligen bara och fördelar någon låda skydd fram och tillbaka.
Det visar sig nu att hela statsapparaten bara är en skön kravlös anställningsform.
Det som är trist är att jag vet att det inte kommer bli någon ändring efter detta. Era söner pissrånas i munnen och din dotter blir våldtagen till döds samtidigt som dina föräldrar nu ska ättestupa a' hell Tegnell.
Och du Svenne kommer bara att fortsätta titta ner i backen som en strykrädd hund
Rätt och fel när det gäller hanteringen av viruset kan ju diskuteras men alla som gör det sitter på för lite fakta. Worldometers påstår att Norge har fler smittade och ungefär samma ökningstakt som Sverige?
Pissrånandet är en konsekvens av hur de äldre har röstat så man kan ju säga att det är så de ville ha det.
Men visst kan jag hålla med om; "Det visar sig nu att hela statsapparaten bara är en skön kravlös anställningsform.". Där har Norge precis samma brist på kulor så vad gnäller du i?
Under omständigheterna är det "bry sig i sig själv" som gäller...