2020-03-26, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananipyjamas
De har säkert ingen koll på vem som dör av vad.
Finns väl inget folkbokföringsregister......

Indierna demonstrerar för allt möjligt såsom våldtäkt mm. Men med Corona är det knäpptyst. Borde varit demonstrationer om brist på munskydd osv. Folket där brukar ju skylla allt elände på Muslimerna och bränna några hundra men inte nu.
Citera
2020-03-26, 08:01
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Ytterligare en som säger smittan ska ta fart, (smittakyddsläkare);

https://www.vk.se/2020-03-26/akte-buss-till-italien-26-smittades

Det är ju ganska självklart när vi fortfarande springer runt precis som vanligt. Trots otaliga rapporter om att förbereda sig och agera proaktivt.
Citera
2020-03-26, 08:02
Medlem
qwerty-66s avatar
Är inte Sverige unikt med att det finns två läger som bråkar. Covid Spridare o Covid motståndare....

Finns det nåt motsvarande i världen? Känns som om alla jobbar ihop i övrigt.
Citera
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Nya studier visar att sjuka i Corona får ärr på lungorna:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
Härligt att aftonhoran alltid ska vara två månader efter.

Men bra att det kommer fram i msm iaf...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Nya studier visar att sjuka i Corona får ärr på lungorna:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Är iofs inget ovanligt med ärrbildningar på lungorna efter en svår lunginflammation och dessa är röntgenbilder från svåra fall från Kina.

Att man kan få ärr efter en svår Coronainfektion är nog mer regler än undantag.
Citera
2020-03-26, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Tack för de uppmuntrande orden...

Men jag tror att Sverige kommer att följa i Norges fotspår när effekterna väl börjar klarna för den stora ledaren. Och visst, Sverige förtjänar ingen hjälp. Men jag tror likväl att Norge är villiga att komma till undsättning när det börjar lösa sig där i väst.
Varför skulle någon vilja hjälpa regimen i Sverige? Regimen i Sverige hatar svenskar, den kommer inte få mer stöd än en låda med munskydd kanske

Våra duktiga politiker kunde ringa Kina och Indien, eller har dom bränt det kortet?
Citera
2020-03-26, 08:04
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Triagen börjar nog på fredag denna vecka för nu dör det hur mycket människor som som helt. Triagen gäller dock inte kungafamiljen, kändisar och politiker. De får nog en plats på intensiven. Dock kommer nu snart en viktig kändis att dö och då blir det en annan situation avseende Kinesiska sjukan.
Givetvis finns det avsatta platser för digniteter som åkt på kung-flu!

Nu blir jag nyfiken på vem kändisen är som ligger och kämpar för livet?
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Är jag det? Då tycker jag du ska åka till närmsta sameby o lyssna din jöns
Jag får väl hälsa på min släkt i Tornedalen då. Den är stor.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Märkvärdig enligt mig att vi glömmer sveriges ursprungsbefolkning samerna o inte ger info på samiska både i media o tidningar,men det är klart. Somalier o araber är viktigare..

tycker Sverige utmärker sig som enfaldigt naiva o dumdristiga men vad vet jag
Ja när skogsbränderna härjade som värst tog det en hel vecka innan hjälp behövdes plötsligt, Italien hjälpte, när det blir kris i Sverige så görs beslut oftast alltid för sent, stäng grundskolorna nu, skolmatsalarna smittar, sen sätt Stockholm i karantär från och med imorgon.Nej vi väntar en vecka till, sen gör landet detta.Samerna hinner få smittan också, lagomt till påsk och renskaven.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triumpf-Of-The-Ill
"As of 25 March 2020, Norway has performed 73,089 tests, reported 3,084 confirmed cases and 14 deaths.[1]"
Vi hade sämre utgångsläge i Norge med mer smitta när Sverige slutade testa och Norge införde restriktioner. Nu har vi 14 döda och absolut ingen brist på skyddsutrustning.

Jag kan inte förstå hur ni i Sverige kan tillåta det fortsätta. Det måste bli politiska konsekvenser efter detta är färdigt. Våra myndigheter visar sig vara inkompetenta uppgifterna och står egentligen bara och fördelar någon låda skydd fram och tillbaka.

Det visar sig nu att hela statsapparaten bara är en skön kravlös anställningsform.

Det som är trist är att jag vet att det inte kommer bli någon ändring efter detta. Era söner pissrånas i munnen och din dotter blir våldtagen till döds samtidigt som dina föräldrar nu ska ättestupa a' hell Tegnell.

Och du Svenne kommer bara att fortsätta titta ner i backen som en strykrädd hund

Rätt och fel när det gäller hanteringen av viruset kan ju diskuteras men alla som gör det sitter på för lite fakta. Worldometers påstår att Norge har fler smittade och ungefär samma ökningstakt som Sverige?

Pissrånandet är en konsekvens av hur de äldre har röstat så man kan ju säga att det är så de ville ha det.

Men visst kan jag hålla med om; "Det visar sig nu att hela statsapparaten bara är en skön kravlös anställningsform.". Där har Norge precis samma brist på kulor så vad gnäller du i?

Under omständigheterna är det "bry sig i sig själv" som gäller...
Citera
2020-03-26, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Givetvis finns det avsatta platser för digniteter som åkt på kung-flu!

Nu blir jag nyfiken på vem kändisen är som ligger och kämpar för livet?

Jag är också nyfiken. Löfven har man ju inte sett på länge.
Citera
2020-03-26, 08:05
Medlem
Vi närmar oss "världstoppen".

Antal döda de sista två dagarna per miljon invånare:

28,4 Spanien
23,7 Italien
8,2 Holland
7,8 Belgien
7,0 Frankrike
3,8 Schweiz
3,4 Sverige