2020-03-26, 00:51
Medlem
Det är precis innan man ska somna som man sväljer och inser att det kliar i halsen och kanske hostar man till och ångesten kommer smygande. Känns inte andningen lite trög och trycker det inte lite över bröstet. Lever man imorgon eller kommer det vara med en slang i halsen?
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Detta är en skojare eller ett troll.
Kolla bara användarens alias 🙂

Forskare?
Citera
Medlem
Men ingen har nämnt att det här är ett feministiskt virus som går?
Med tanke på att det är äldre tjocka vita män som dör mest?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Om man ser på vad som hänt sedan 00.00 GMT+0 sedan igår, worldometers siffror, så kan man konstatera att ökningstakten för nya, officiellt, rapporterade fall/dag i många länder ligger på runt 10%. Detta gäller också Sverige. I andra länder ligger ökninstakten ännu högre, runt 20%. Jag kan inte se någon avgörande skillnad mellan Sverige oxh de länder som valt lockdown som metod. Detta är ett bevis på att Sveriges åtgärder slår ganska precis emot smittspridningen och dämpar den något.

AT är ett geni!

Skämtar du eller? Sverige testar ju inte ens vårdpersonalen. Vi är ett litet Nordkorea och testar just nu bara dom som hamnar på sjukhus/dör. Majoriteten av övriga länder är betydligt mer frikostiga i sina tester och självklart får dom då också med större del ur mörkertalet.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Fast covid orsakar inte bakteriell lunginflammation utan en viral lunginflammation som det inte går att medicinera bort.

Men självklart vet jag det, däremot så är det många av dom som dör som även får bakteriell lunginflammation. Dom får båda och dör snabbt då.

edit: "men självklart vet jag det" lät drygt. men ja jag fattar att det är viralt men dom får dubbelt upp vid svårare fall som leder till döden.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Hela det politiska systemet bör ses över. Hoppas att det blir omfattande förbättringar efter Coronakrisen..

Det tror jag inte. Vi kommer snarare tillbaka till samma skit som förut, fast förmodligen ännu värre. För Löfven & Co. kommer att prisas för sin idiotiska insats, av en idiotisk befolkning som inte ens kan stava till ordet NAIV.

Så vi skall nog ha klart för oss att sjuklövern kommer gå vinnande ur detta, så jävla korkad är den svenska befolkningen. Helt ärligt.

Det säger ju allt när idioter bunkrar svensktillverkad toapapper istället för importerad mat
Citera
2020-03-26, 00:52
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Väldigt kloka ord. Och dem har du tänkt ut alldeles själv? Eller sitter du och läser innantill?
Vad tycker du då Rad.iKalle att alla i riskgrupper ska smittas och kremeras så du kan återgå till ditt vanliga liv fortare?

Är det inte ganska självklart att det är en vettig taktik att undvika smitta riskgrupper så länge som möjligt, rätt vad det är kommer nu forskning som kommer hjälpa oss.

Skittrist för dessa människor naturligtvis men finns inget alternativ nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Ofta får man sekundär bakteriell infektion också, om jag förstått det rätt.

Källa? Av de medicinska journaler jag läst från Wuhan så får majoriteten virala lunginflammationer, dvs ospecificerad lunginflammation där lungorna svullnar upp och fylls med vätska.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
I Sverige tror jag faktiskt kvinnor röker mer än män och män snusar mer än kvinnor.

Inte somaliska kvinnor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
En hel del fel där.. Antibiotika är verkningslöst för virusinfektioner.. Det borde alla veta numera.

Det finns ANTIVIRALa preparat som kan påverka virus men dessa fungerar på ett helt annat sätt och behöver oftast specialdesignas för ett specifikt virus. Inte ens då fungerar det till 100%.

Virus är inga levande organismer utan mera som ett slags vilda kopieringsmaskiner som använder celler för att föröka sig. Virus tar sig in i en cell och programmerar om cellen till att skapa fler virus.

DNA och RNA baserade virus finns.. RNA baserade är förmodligen betydligt äldre än DNA baserade då jordens "ursoppa" bestod av olika aminosyror och RNA molekyler innan DNA fanns (tror man)

Så vi kömpar mot planetens kanskeälsta form av liv liknande molekyler.. Som haft miljarder år utveckling på sig att bli det det är.

Vet det, antibiotika mot virus var en felskrivning i stridens hetta
Citera
2020-03-26, 00:53
Medlem
Stackars Järvafältet, måste vara ångest att bo där nu
Citera
2020-03-26, 00:53
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
I Sverige tror jag faktiskt kvinnor röker mer än män och män snusar mer än kvinnor.

Framförallt röker extremt få i Sverige. Endast några få procent. I många fattiga länder röker typ alla. Detta påverkar utan tvekan dödstalen i C-19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in