2020-03-25, 23:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag? Dina ord: "man kan inte bli immun".

Väg dina ord lite. Tvärsäker Tommy

Var skrev jag det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Du är ju helt väck i skallen.

Menar du på fullaste jävla allvar att land efter land fördärvar sin ekonomi för att upprätthålla "skenet av" att viruset är såpass "farligt" som de framställer det?

Om det lutar åt något håll så är det ju för helvete att viruset är farligare än det som framställs! Inte tvärtom!

Du fattar väl själva att inte land efter land skulle vida de åtgärder som de gör, om det inte vore så illa som bland andra jag påstår.

Hade det varit som DU påstår, så hade ju alla länder skitit i att göra något överhuvudtaget och enbart hanterat det som en vanlig influensa.

Hur jävla naiv kan man vara? Det är så sorgligt att jag har lust att gråta. För idioter som du kommer val efter val rösta in oss i ett allt jävligare tillstånd!

När Gud skapar en IDIOT så menar han det.
Det är inte ditt fel att du föddes med defekta gener.

Corona är inte farligt alls för 95 % av befolkningen.
Skydda riskgruppen, så kommer det att gå bra.

66 döda i Sverige på kanske 330 000 smittade.

Det blir 66 / 330 000 = 0,02 % !!
Och skulle vi räkna antalet Corona-döda svenskar (<40) blir döds-raten ännu lägre.

Men samtliga döda skulle troligen dött senare i vår av en vanlig förkylning.

Gick det för snabbt?
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Två frågor:

1: hur kan så många, unga läkare (33st) avlidit efter att ha vårdat Covid19-patienter i Italien? Är det den enorma virusmängden som de tagit emot som är anledningen?

2: kan någon pigg tjackis ta natten på sig och sammanfatta tråden?

Jag skulle vilja se den mängden tjack för att sammanfatta 160.000 inlägg.
Citera
2020-03-25, 23:36
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Men vem vet att Kinesiska sjukan skall klara sig i varmt väder?

Den växer bra i Thailand just nu.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nummer-1
-DATA FRÅN SVENSKA INTENSIVVÅRDSREGISTRET-
Just nu står influensa A och influensa B tillsammans för 46,6 % av alla vårdtillfällen under årets säsong 2019/2020(nov, dec, jan, feb, mar), Coronaviruset som bara har funnits/registrerats för mars månad har redan en majoritet av vårdtillfällena på 53,4 %.

Influensa A + Influensa B = 191 vårdtillfällen
Coronaviruset = 219 vårdtillfällen,, och starkt ökande…
https://portal.icuregswe.org/siri/report/inrapp

Då ska man väl nämna att influensasäsongen 19/20 ju varit exceptionellt mild. Men Corona kommer ju antagligen också överträffa en lite svårare influensasäsong med.

Finns det några uppgifter på antalet Corona-patienter i Sverige som fått lämna intensivvården?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Självklart. Men varför är det bara i Sverige detta med pengar är så viktigt. I nästan alla andra länder stänger man ner hela samhället för att stoppa sjukdomen. Men i Sverige tycks folk anse att det inte spelar någon roll att hela sjukvården kollapsar och att kanske hundratusentals kommer att dö en plågsam död.
Det värsta är att om man väljer ekonomin så bara lurar man sig själv. Ekonomin kommer att ta väldigt mycket stryk i vilket fall som helst. Det går inte bara att strunta i detta virus.
Svarar bara på första meningen och det är att våra folkvalda är korrupta. Finns fina jobb för dem när detta är över.
Citera
Medlem
Lyssnar på framgångspodden om Corona och där säger akutläkaren att siffror visar att det är ungefär 0.1% dödlighet för människor mellan 20-30.

Min fråga är då: är det klarlagt om den promillen beror på att folk i den åldersgruppen som gått bort haft underliggande sjukdom?

Fråga två: Är man över, säg 70+, blir man då med automatik klassad som "riskgrupp" tack vare sin ålder? Utan att man har annan underliggande sjukdom alltså? Eller klassas man inte som riskgrupp om man är gammal, men utan underliggande sjukdom? Jag tänker i och med att tidningarna refererar till att 1/4 av dom på intensiven är utanför riskgrupp. Tänker ifall det betyder att det kan vara ”friska” 90-åringar som är inlagda, men som inte klassas som riskgrupp i denna summering.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Du är officiellt den dummaste jävel jag har hört om, någonsin!

Jag skulle INTE vilja vara din förälder! Att de inte skäms över sitt barn! Min gissning är att de inte känner till vilken psykopat du är!

Psykopat? De 15 personerna kanske har 50 barn sammanlagt.

Vad skulle dina föräldrar tycka om att du skulle offra 15 person över dom? Har du ingen empatisk förmåga? Det är bara "jag, jag, jag"?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Ett starkt psykologiskt motstånd mot att erkänna att världen och livet inte är så tryggt som man tror. Häpnadsväckande starkt motstånd bland svenskarna.

Folk blir provocerade, arga och rädda när dissidenter försöker sprida sanning eller rucka på det trygga och invanda.

Jag tror även att jantelagen spelar stor roll. "Vem tror du att du är som inte litar på regimen, inte gör som du blir tillsagd och håller dina barn hemma från corona-skolan?!"
Citera
2020-03-25, 23:37
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
1: hur kan så många, unga läkare (33st) avlidit efter att ha vårdat Covid19-patienter i Italien? Är det den enorma virusmängden som de tagit emot som är anledningen?

Det sägs att det är avgörande hur mycket man exponeras för viruset. Och läkare som arbetar hela dagarna bland smittade patienter blir ju exponerade mycket. Vi såg ju samma sak i Kina som arbetade i de värsta områdena, att många blev sjuka och dessvärre också dog.
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Två frågor:

2: kan någon pigg tjackis ta natten på sig och sammanfatta tråden?

Ja, troligtvis beror det på mängderna virus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NamasteGG
Jag misstänker att länder som Sverige i den fasen vi är av viruset har hunnit få mer information att skydda våra äldre till skillnad från exempelvis Italien, detta bör leda till rätt stor reducering av dödsfall?

Hur har sverige skyddat de äldre?
Finns det något förbud eller är det bara "tvätta händerna", "Gå inte ut om du inte behöver" etc ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in