2020-03-25, 22:48
Avstängd
Kollade just bensinpriserna.
I dessa dystra tider med den osynlige fienden, är det upplyftande att se bensinpriset gått ner några kronor.
95 oktan 12,43, Diesel 14,13 på Ingo.
Tror ni priset kommer fortsätta ner?
Kommer ni köra mer nu?
Citera
2020-03-25, 23:04
Medlem
Legionariis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Tror ni priset kommer fortsätta ner?
Kommer ni köra mer nu?

Trevligt att se att priset går ner Men ändå rätt dyrt, costade ca 1.18 USD/Galloon när jag var i Staterna senast, alltså runt 10SEK/3.7 liter, om jag kommer ihåg rätt och har räknat rätt.

Kommer nog fortsätta nedåt ett tag till, ja, om det inte blir att skatten höjs

Köra mer? Njae.. kanske, har inte många ställen jag behöver åka till, inte heller familjen som vill åka någonstans medans CoVid-19 finns. Men förhoppningsvis lär det väl påverka priser om man beställer hem saker eller åker taxi
Senast redigerad av Legionarii 2020-03-25 kl. 23:07.
Citera
2020-03-25, 23:21
Medlem
TattooedFuckers avatar
Kör som innan . Nu sparar jag 15 kr / 5 mil de är så pass lite man " sparar "

Väljer hellre att ha nåt som kan användas rejält om Corona blir värre inte gör ja tror de men garanterat som gör man tar sig fram överallt like a boss

Höjd jeep modell herrejävlar
Citera
2020-03-26, 01:05
Medlem
revodnebs avatar
Ja det är ju lite roligare att åka och tanka. Men jag sitter ju i bunkern, går ju ingen bensin då. Blir det varmare så ska jag flänga runt på hojen, om det inte blir en lockdown förstås.
Citera
2020-03-26, 05:32
Medlem
Jag klagar sannerligen inte. Kör ganska många mil i månaden, har tankat för ca 6000/månaden i snitt. Gör ca 200 kr/full tank mot när det var som värst, så det blir ju lite pengar över till annat.
Citera
2020-03-26, 05:57
Medlem
Inget ont som inte har något gott med sig.
Citera
2020-03-26, 06:34
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja det är ju lite roligare att åka och tanka. Men jag sitter ju i bunkern, går ju ingen bensin då. Blir det varmare så ska jag flänga runt på hojen, om det inte blir en lockdown förstås.

Hoppas du bor på landet, så kan du köra bäst du vill oavsett.
Citera
2020-03-26, 06:36
Medlem
Luxuss avatar
Nu finns det ju utrymme för att höjja skatten, precis som förra gången.
Dessutom måste man ju förstå att staten måste få in alla miljarders miljarder igen. Så rökna med svinhöjning på soppaskatt å trängselskatt inom kort.
Citera
2020-03-26, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Dessutom måste man ju förstå att staten måste få in alla miljarders miljarder igen. Så rökna med svinhöjning på soppaskatt å trängselskatt inom kort.
Heeelt sant.
Staten måste ju kompensera för alla stora elbilar som väger runt 2½ ton, som är skattebefriade, som får en bonus på 60.000:-, samt sliter mer på vägarna på grund av den ökade vikten.
Själv hoppas jag på km-skatt!
Citera
2020-03-26, 14:07
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:

En gång i tiden höjde man bensinskatten för att få in extrapengar till att jaga ubåtar (som visade sig vara sillstim och pruttande sälar). Så en Coronaskatt kan du räkna med.
Citera
2020-03-26, 18:39
Avstängd
Citat:
Ja det är ju inte utan man funderat på det...
Citera
2020-03-26, 23:17
Medlem
Har tankat tre gånger på en vecka känns väldigt mycket bättre när det står 650kr istället för 1000kr på notan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in