2020-03-25, 21:38
Medlem
AstridErikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Vilken lag har snubben brutit mot?

Finns en ganska enkel regel att följa som alla borde få lära sig i samband med sexualundervisningen.
Lägg inte upp något du inte vill att hela världen ska få se.
Nej, inte ens på "säkra" sidor, nej inte ens till personer du litar. Skicka dem inte ens till din egen mail.
Gör det bara inte.

There, fixed.
Om någon av de filmerna och bilderna han sprider har innehåll där tjejen är under 18 år då?
Citera
2020-03-25, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svartepettter
Vet exakt vem de är tyvärr
Ut med namnet så kan jag bekräfta.

Citat:
Ursprungligen postat av AstridEriksson
Om någon av de filmerna och bilderna han sprider har innehåll där tjejen är under 18 år då?
Det fanns flera såna, han har fått flera rum nedstängda för att ha laddat upp tjejer som är underåriga. Detta kan jag dock inte bevisa så jag godtar om mod raderar mitt inlägg. (Det var därför som rummet "mitt rum" och "/r/svenska" ständes ner)
Citera
2020-03-25, 21:39
Avslutad
Citat:

Det är en helt annan grej.
Men om så hade varit fallet, tror du inte han redan hade varit lagförd vid det här laget?
Citera
2020-03-25, 21:40
Medlem
AstridErikssons avatar
Citat:
Det är en helt annan grej.
Men om så hade varit fallet, tror du inte han redan hade varit lagförd vid det här laget?
Hur vet du att han inte är lagförd vid det här laget?
Citera
2020-03-25, 21:44
Avslutad
Citat:
Hur vet du att han inte är lagförd vid det här laget?

Det vet jag inte. Vet du?

Kan däremot tänka mig att flashback hade varit snabb på den bollen.
Citera
2020-03-25, 21:47
Medlem
AstridErikssons avatar
Citat:
Det vet jag inte. Vet du?

Kan däremot tänka mig att flashback hade varit snabb på den bollen.
Det är väl det den här tråden finns till för, att ta reda på vem denna person är. Det talas om en by, att han är från en by. Vet inte om det bara är typiskt norrländskt att kalla alla orter för "by". Men från drönarbilderna så såg det riktigt deprimerande ut. Kan tänka mig att han bor i Älvsbyn eller nåt. Men flera personer i tråden verkar ju veta vem det är. Skicka PM om ni inte vill skriva det i tråden så gör jag det senare.
Citera
2020-03-25, 22:00
Avslutad
Citat:
Det är väl det den här tråden finns till för, att ta reda på vem denna person är. Det talas om en by, att han är från en by. Vet inte om det bara är typiskt norrländskt att kalla alla orter för "by". Men från drönarbilderna så såg det riktigt deprimerande ut. Kan tänka mig att han bor i Älvsbyn eller nåt. Men flera personer i tråden verkar ju veta vem det är. Skicka PM om ni inte vill skriva det i tråden så gör jag det senare.

Hade han varit lagförd så hade väl ändå FUP lagts ut omgående.

Kanske dags för moderatorer att skapa en avdelning för trådar med fokus på uthägningar av privatpersoner som ej begått något lagbrott så att moralpöbeln får sitt egna lilla krypin.
Citera
2020-03-25, 22:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Klauz
Fyfan vad jag hoppas svin som du bara dör ut.

Jag har dejtat tjejer som skickat fina bilder till mig, och om manskroppen hade vart lika sexualiserad så hade jag gjort detsamma tillbaka.

Poängen är att jag har GILLAT att tjejer skickar dessa bilder till mig, jag tycker det är sexig. Jag vill fortsätta få sådana bilder och jag vill att ni ska kunna få det också av tjejer ni dejtar. Kommer dock ej hända när äckliga as som du och MrKuk lägger upp bilder och skuldbelägger offren.

Så länge bilder skickas på detta sätt kommer de alltid att läggas upp. Du kan inte förbjuda andra från att sprida det vidare (såvida det inte är bilder på minderåriga) av just samma anledning du inte kan förbjuda folk från att ge varandra presenter.

Vem fan bryr sig om att du ska runkmaterial.

Det vettigaste hade varit att nypa åt beteendet helt så slipper vi allt sånt här i framtiden och hade i samma veva fostrat betydligt mer ansvarstagande kvinnor. Win-win.
Citera
2020-03-25, 22:23
Medlem
Upp med rummet för helvete!!!
Citera
2020-03-25, 22:24
Bannlyst
Citat:
Kanske dags för moderatorer att skapa en avdelning för trådar med fokus på uthägningar av privatpersoner som ej begått något lagbrott så att moralpöbeln får sitt egna lilla krypin.

Det finns många fall där sånt här har klubbats igenom som förtal.

Förtal och integritetskränkande användning av bilder:

https://lawline.se/answers/patryckning-att-skicka-integritetskrankande-bilder

Citat:
Spridning

Den som visar bilder på en enskild person för andra har därigenom lämnat uppgifter. Spridningen är alltså den brottsliga handlingen. Om han överlåter bilderna eller ens visar de för andra, kan det vara fråga om en brottslig handling i form av förtal.
Senast redigerad av EricssonS700 2020-03-25 kl. 23:16. Anledning: Såg avsnittet.
Citera
2020-03-25, 22:24
Medlem
AstridErikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandetiger
Upp med rummet för helvete!!!
Detta är det nya rummet https://volafile.org/r/st20
Citera
2020-03-25, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klauz
Fyfan vad jag hoppas svin som du bara dör ut.

Jag har dejtat tjejer som skickat fina bilder till mig, och om manskroppen hade vart lika sexualiserad så hade jag gjort detsamma tillbaka.

Poängen är att jag har GILLAT att tjejer skickar dessa bilder till mig, jag tycker det är sexig. Jag vill fortsätta få sådana bilder och jag vill att ni ska kunna få det också av tjejer ni dejtar. Kommer dock ej hända när äckliga as som du och MrKuk lägger upp bilder och skuldbelägger offren.

Jag håller med. Riktigt jävla vidrigt beteende och har jag fått en nakenbild har jag aldrig ens tänkt tanken på att sprida det vidare.

Det verkar mest vara ett beteende för narcissister som har ett behov av att "showa".

Och vad det gör är att förstöra charmen för alla andra normala män och kvinnor som nu kommer vara lite mera rädda och försiktiga med att någonsin visa upp några bilder någonsin på något öht igen.

Riktigt jävla lågpanne beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in