2020-03-25, 21:48
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
En redig ficklampa i aluminium duger säkert att slå ihjäl någon med men borde det inte funnits glassplitter på platsen isf? Linsen är väl av glas även nu för tiden?
Har dessutom svårt att se att det går att slå såna märken i träden med en ficklampa?

Den typen av lampa som han köpt där är av en stenhård legering. En så kallad taktisk lampa, som ofta saluförs som vapen/självförsvarsvapen utomlands. Glaset är okrossbart. Och lampan går att blända folk med, så att de tappar synförmågan några sekunder. LW KAN ha blivit bländad innan första smällen och sen kollapsat. GM har då fortsatt att slå.

Nu säger jag inte att det är en sådan lampa GM har använt som mordvapen, men det är fullt möjligt.

Har sett vad en sådan lampa kan göra på en reklamfilm med dylika lampor som såldes till Sverige från USA. Det finns någon lite äldre tidningsartikel om vilken skada en sådan taktisk ficklampa kunde göra.

Dessa lampor förbjöds, eller stoppades åtminstone i tullen. Numera är det mycket svårare att stoppa allt som flödar in från andra länder.

Vi får hoppas att Polisen har koll på denna lampa och andra liknande som kan ha inköpts. Kanske ligger den i just det dyiga vattnet, som många vittnat om fanns på väg till vattentornet och/eller gymmet?

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-25, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Alltså förstår inte: att SD under förhandlingen skulle försöka spela sig till en rpu genom att försöka framstå som verklighetsförankrad?🤔
Borde han inte då i stället göra sitt bästa för att spela knäpp?

Jo, men jag menade mest i allmänhet.
Under tiden med LW. Han spelar rollen av en realistisk person.

I TR: Men tror inte han spelar knäpp heller ... Han verkar mest vilja avfärda allt så han ska kunna lämna häktet
och så länge den chansen finns i hans tankar ..vågar han spela riktigt knäpp. tro?
Det bisarra skrattet hör dit, till TR. Men tror ju inte han skrattar sådär för att verka knäpp utan för att ersätta minnesluckor och distrahera.Och som han själv sagt, han är ledsen bakom skrattet.
Något spel måste han driva för att hålla balansen i TR.
Han vill göra gällande att han inte behöver besvära sig att bemöta frågor seriöst, att han är för god för det.
Men han driver ju med TR.
Jag kan dessvärre inte förklara bättre.

Ja han är så komplicerat sammansatt så man blir mörkrädd.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-25 kl. 21:59.
Citera
2020-03-25, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Gällande en så kallad kul-hammare vill jag deklarera följande sagt, oavsett om kul-hammaren:s så kalkade kul-huvud eller hammaren:s platta sida slås eller genom svingande slag träffar trädstammen, uppstår inte en splittrings-skada med en diagonal linje så som även kallad för kant, dessutom sagt, hade det räckt med två hårda slag mot offret:s huvud för att sålunda orsaka svåra krosskador i offret:s skallben.

En del av er som läser mina tidigare skrivna inlägg gällande dessa splittrings-skadorna i trädstammen, tycks vara tröga likt en sengångare till att få komprehensibilitet över vad jag vill få framfört.

Splittrings-såren eller skadorna i trädstammen har varsin diagonal linjer eller kant, och till observandum, det vill säga, något som man bör lägga märke till när man studerar fotografierna, är att de två olika splittrings-skadorna i trädstammen uppvisar att den diagonala kanten eller linjen inte är på exakt samma plats då komparationen görs dem emellan, det vill säga, gällande de två uppkomna splittrings-skadorna i trädstammen.

Mvh/ @JokerMannen

Låg det inte en glasskärva på mordplatsen, eller tar jag fel? Kanske var det en metallskärva?
Vet du?
Citera
2020-03-25, 21:53
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Detta med att huvudskadorna på LW skulle ha orsakats av "ett cylindriskt föremål" (eller liknande); var kan jag läsa om detta?
Det verkar ha blivit någon sammanblandning i tråden av runt vapen (dvs med runt huvud) och cylindriskt vapen?
Var finns detta beskrivet?
Citera
2020-03-25, 21:54
Medlem
Citat:
En redig ficklampa i aluminium duger säkert att slå ihjäl någon med men borde det inte funnits glassplitter på platsen isf? Linsen är väl av glas även nu för tiden?
Har dessutom svårt att se att det går att slå såna märken i träden med en ficklampa?

Tror det var en glas- eller metallskärva. Ja.
Citera
2020-03-25, 21:54
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Den typen av lampa som han köpt där är av en stenhård legering. En så kallad taktisk lampa, som ofta saluförs som vapen/självförsvarsvapen utomlands. Glaset är okrossbart. Och lampan går att blända folk med, så att de tappar synförmågan några sekunder. LW KAN ha blivit bländad innan första smällen och sen kollapsat. GM har då fortsatt att slå.

Nu säger jag inte att det är en sådan lampa GM har använt som mordvapen, men det är fullt möjligt.

Har sett vad en sådan lampa kan göra på en reklamfilm med dylika lampor som såldes till Sverige från USA. Det finns någon lite äldre tidningsartikel om vilken skada en sådan taktisk ficklampa kunde göra.

Dessa lampor förbjöds, eller stoppades åtminstone i tullen. Numera är det mycket svårare att stoppa allt som flödar in från andra länder.

Vi får hoppas att Polisen har koll på denna lampa och andra liknande som kan ha inköpts. Kanske ligger den i just det dyiga vattnet, som många vittnat om fanns på väg till vattentornet och/eller gymmet?

#TeamÅsaHiding
Mer avancerad lampa än min gamla 4-batteriers MagLite alltså
Citera
2020-03-25, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Märkligt att det hela tiden skall vara så luddigt kring vad man egentligen har kunnat bevisa när det gäller det som fanns på tvättmaskinen, och det är typiskt att medias ord blandas med vittnets på det här sättet i rapporteringen från rättegången.

Har åklagaren har sagt rent ut någon gång att blod från LW har kunnat konstateras på SD:s tvättmaskin, eller kan man se att något vittne från NFC någonsin har uttryckt sig klart och tydligt i den här frågan?

Skulle det kunna ha gått till så att t.ex. tvättmedel och/eller annat gojs gav falskt positivt svar vid ett snabbtest för blod, och att NFC sedan vid en analys av topsen bara kunde konstatera förekomst av LW:s DNA?

Det var en polisman i första skedet som såg blodet på tvättmaskinen och topsade på plats och sen lämnade in. Det läste jag nyligen i FUP.
Citera
2020-03-25, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
160/24
Som jag läst och tolkat så är det helt klart att det konstaterats blod tvättmaskinen.
Däremot verkar det som om resten av tvättstugan är "kontaminerad" med tvättmedel så att säga. Om det är för att det helt enkelt är en tvättstuga, eller för att det gjorts ordentlig städning där, undandrar sej min bedömning.

...på tvättmaskinens lucka. Upptäcktes av en polisman på plats, som tog prov.
Citera
2020-03-25, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Killen har issues hur man än vänder på saken... 😂 Här ska han fingera möjliga GM i buskarna men lyckas mest framställa sig själv som höggradigt instabil. Kunde allt ha tänkts igenom ett par gånger till. Och förhoppningen att polisen inte skulle komma ihåg honom nu desto bättre kom på skam den också. Gör om och gör rätt...

Däremot tror jag ju att en så fin ficklampa 1) högst ogärna skulle offrats av MGM, och 2) skulle ha lämnat nån form av spår på BO och på BP. Därtill är den högst kopplingsbar till honom, vilket kunde anses olyckligt. Och inte det enklaste möjliga att göra sig av med.

Ja han är osmakligt underhållande med alla sina sjukt målande historier.

Inte att förglömma är SD:s utfall i rätten om att poliserna som mötte honom mitt i natten den 11:e ljög om hans namn, personnummer, var han bodde etc. Vilken kuf!

Finns ficklampor som ex vakter använder i självförsvar. Dessa går ej sönder eller lämnar spår.
Kolla i tråden vi har diskuterat det tidigare.

Tror nog som du att han iså fall inte offrat den utan att den finns kvar någonstans precis som NB löpskorna gjorde.
Citera
2020-03-25, 22:05
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Kan tänka mig så. Det är en chansning att placera sjuka bland friska, att hoppas att personalen ska klara av dem.
Det behövs mer kvalificerad bedömning verkar det ju som.
Kommer att tänka på border line - fall när jag läser om SD. Gravt sådant.

Du har så rätt men tyvärr så kommer inte SD att få den vård och uppföljning som krävs för att göra han till en rättskaffens medborgare. Tvärtom så tror jag ett fängelsestraff kommer att finslipa hans psykopatiska färdigheter. 90% av alla fångar vill avtjäna sitt straff och börja om på nytt men så har vi dom 10% som börjar straffet med att hata allt o alla och skyller sin misär på sin omgivning.Och det är dom fångarna som är Sveriges farligaste psykopater som bara väntar på att få hämnas.
Citera
2020-03-25, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Jag har läst några av dina tidigaste inlägg, och jag blir minst sagt förvirrad. Jag har tagit dina inlägg på sistone på fullaste allvar. Har du varit ett troll som gått över till goda sidan?
Jag har lagt märke till dina observationer om splittringsskadorna, men eftersom inget mordvapen finns så säger det inte mycket.

Det handlar om vilken typ, det vill säga, vilken sorts tillhygge som Gärningspersonen brukade sig av vid det då aktuella tillfället bakom bullerplanket mot sitt offer [LW], och det handlar även om vilken form av tillhygge som med hjälp av STÖTNING eller svingande slag mot en trädstam, och som orsakar ett splittrings-sår i trädets stam där det uppstår en diagonal linje eller kant.

Ett tillhygge skall i detta fallet tänkas med två front-sidor så som dess långsida.

Exempel på ett tillhygge: En grov träregel med fyra sidor viken har fyra stycken vassa sido-kanter och fyra platta sidor, man kan konstatera om slaget har träffat offret:s huvud med en av de vassa sido-kanterna eller om offret har träffats med en av träregeln:s platta sidor.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-03-25, 22:07
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Mer avancerad lampa än min gamla 4-batteriers MagLite alltså

Aningen! Tror att de ursprungligen kommer från bland annat US Marines Navy SEALs och israeliska IDF, bland annat. Man kan lätt döda någon med en sådan taktisk lampa.

En av reklamsidorna där den poppade upp för kanske 10 år sen, visade hur man bland annat försvarade sig genom att hugga mot en vattenmelon som en biffig man höll upp. En vattenmelon ska visst ha samma densitet som en människoskalle. Det blev mer eller mindre en smoothie, kan man säga.

Och man kan slå med båda ändarna. Eller själva stången.

Men jag utgår från att Polisen håller koll på sådant.

#TeamÅsaHiding
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2020-03-25 kl. 22:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in