2020-03-25, 20:52
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Tegnell kommer aldrig att erkänna att han har fel, han kan inte backa. Det inser alla som har ögon att se med och öron att höra med. Han är livsfarlig och måste stoppas bara!

Jag har ingen makt att stoppa honom.
Citera
Medlem
Hydrodynamiks avatar
Jag är lite förvirrad när det kommer till nya fall i Sverige.. Varför har så många källor olika resultat just nu? Har det dött 66 st totalt eller är vi fortfarande på 44?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det gick fort! Snart kommer vi få se "ketchupeffekten" när coronadödens ketchup till slut forsar ur ketchupflaskan efter en stunds ihärdigt skakande.

Ingen aning. Hur länge sedan var det det började bli tomt på restaurangerna, flygen ställdes in, gamlingar uppmanades hålla sig inne etc.? Två veckor sedan?

Det är ju lite fördröjning. Det innebär inte att det kommer vara bättre om en vecka, kan vara värre än vi tror också. Det är helt enkelt väldigt osäkert.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Tegnell kommer aldrig att erkänna att han har fel, han kan inte backa. Det inser alla som har ögon att se med och öron att höra med. Han är livsfarlig och måste stoppas bara!

Psykopati och mytomani går alltid hand i hand. En psykopat erkänner bara fel om han kan vinna något på det.
Det är därför vi har fängelser, sådana personer måste samhället skydda sig mot...
Citera
2020-03-25, 20:53
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Ja precis kolla på alla kändisars Instagram. Stötta din lokala krog och förminskning av problemet överallt

Jag trot dig fullt ut.

Jag har bara kollat Facebook och Instagram bland mina vänner 40+. Varje dag äts det ute med olika personer och så ovanpå det nån hashtag om att stötta stadens matställen. Inte en enda tanke på att hålla sig hemma eller gå i karantän. I synnerhet om de har lite finare kontorsjobb inom kommun och stat. Då minglar de än mer. Märkligt men sant.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Kollade på Björn Erikssons presskonferens angående läget i region Stockholm.

Det man slås över är att de alla verkar tro att detta är något som kommer att peaka inom några dagar. Att det räcker med att ha "dubbla" kapaciteten mot idag. Hur kan de vara så naiva och räkna så fel?

Vi VET att vi kommer att se dagens ökningstal (procentuellt) i flera veckor till. Vi VET att behovet av intensivvårdsplatser bara i Stockholm kommer att bli många tusentals. Detta vet vi. Ändå har man nu pratat om detta fältsjukhus i en vecka nu, som kommer att ge totalt 30 extra intensivvårdsplatser!

Han visar själv en bild som visar att antalet intensivvårdspatienter bara på ett dygn har ökat med 17 personer. Det har alltså på ett dygn ÖKAT med mer än halva antalet platser på det fältsjukhus som man har pratat om i en vecka!

Jag fattar inte. Är allt bara propaganda och man vet att det är kört?

Ja de har nog insett ett tag nu att det varit kört. Propagandamaskineriet kör på helfart.
Samhället och landet kommer framöver säkert stänga ned, men inte från beslut av våra myndigheter utan pga sjukvården är sönderslagen. Snabbt stigande dödssiffror kommer göra att de flesta håller sina barn hemma, företag går i botten när personal säger upp sig, vägrar arbeta.
Citera
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Är Tegnell ditt alter ego eftersom du försvarar honom så ihärdigt, trots att hans råd fört Sverige till avgrunden.

Inser du inte att han är en fullblods psykopat precis som den italienska kirurgen Paolo Macchiarini på Karolinska?

Nej.
Till skillnad från dig har jag sunt förnuft och kan se igenom den här charaden till "pandemi" som i själva verket är en charad för något helt annat.
Men fortsätt du leva i villfarelse och i hopp om att detta är domedagen. Vilket det mycket väl kan vara ett steg emot, men inte i form av pesten utan snarare arbetslöshet, bostadskrasch, ekonomisk depression och fattigdom.
Pga lättlurade nyttiga idioter som dig. Tack!
Senast redigerad av fluffypuffy 2020-03-25 kl. 20:55.
Citera
2020-03-25, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Psykopati och mytomani går alltid hand i hand. En psykopat erkänner bara fel om han kan vinna något på det.
Det är därför vi har fängelser, sådana personer måste samhället skydda sig mot...

Sveriges Donald Trump denna Tengell?
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Vet inte om du endast spekulerar om mängden eller att koppar generellt är giftigt.
Vårat dagliga behov av koppar är ca 1mg per dygn och är en nödvändig metall för oss.
Allt är giftigt i höga doser. 9 liter vatten på en timme och du är troligtvis död.

Ja, det vet jag väl! Men jag - som hade lite äldre föräldrar - vet också att det är jätteviktigt att förtenna kopparkärlen, innan man använder dem. Och även på kopparspiralen, används metallen för att skapa en ogästvänlig miljö i livmodern.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrodynamik
Jag är lite förvirrad när det kommer till nya fall i Sverige.. Varför har så många källor olika resultat just nu? Har det dött 66 st totalt eller är vi fortfarande på 44?

Över 60. Dom har slutat att uppdatera kontinuerligt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittfittan
Skiten har just börjat snudda fläkten och det är redan slut på skyddsutrustning? Efter att man sett det hela komma närmare och närmare över två månader?
Exakt så är det. Varför har man inte förberett sig för detta? Mycket hade hunnits göra på de 2 månaderna.
Citera
Medlem
Hydrodynamiks avatar
Är det verkligen 500 som ligger på IV? kollar på coronakartan.se....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in