2020-03-25, 20:47
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Då kan du tänka dig hur Tegnell mår och tänker i detta.
Hela världen skriker panik medan han försöker vara realist.
Vi upplever en extra smittsam influensavår där varenda gök skriker skolstängningar och karantän som kommer göra dem fattiga och arbetslösa, utan eftertanke.
Att stå emot den strömmen av känslomänniskor och korkade politiska beslut i detta nu är hedervärt.

Är Tegnell ditt alter ego eftersom du försvarar honom så ihärdigt, trots att hans råd fört Sverige till avgrunden.

Inser du inte att han är en fullblods psykopat precis som den italienska kirurgen Paolo Macchiarini på Karolinska?
Citera
2020-03-25, 20:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag säger 3000 till juni, vilket jag sagt hela tiden. Du säger då hur många till juni, 70000?

Tegnell kommer aldrig att erkänna att han har fel, han kan inte backa. Det inser alla som har ögon att se med och öron att höra med. Han är livsfarlig och måste stoppas bara!
Citera
2020-03-25, 20:48
Medlem
joh80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JPMorgandonator
Jag har inte följt det här så noga.

Är det fortfarande bara 2 döda totalt?
62 döda totalt i hela Sverige. Men kan ju komma fler dödsfall innan midnatt.
Citera
2020-03-25, 20:48
Medlem
fjolla666s avatar
18 döda i Stockholm idag. Är det någon som vet ålder, kön och etnicitet på dom döda?
Citera
2020-03-25, 20:49
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Ja.
Aftonbladet, lancet, CNN, etc etc
FAKE fake News.

Du kanske är ett vänstermongo som tror allt du läser, jag håller mig till verifierad fakta och sunt förnuft.
Trumpen är på min sida.

Vad heter de roliga pillren du äter................. Som gör dig till ett vänster mongo?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Stockholm står inför en akut kollaps av personal och utrustning – om inte privata aktörer hjälper till.

– Vissa vårdgivare har bara skyddsutrustning ungefär för knappt ett dygn framåt, säger Björn Eriksson, hälso- och sjukvårdsdirektör i Region Stockholm.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dO9wpB/stockholm-star-infor-akut-resursbrist-utrustning-snart-slut
Skiten har just börjat snudda fläkten och det är redan slut på skyddsutrustning? Efter att man sett det hela komma närmare och närmare över två månader?
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Hur är det med immunitet mot original-SARS?
Den ledde till att SARS-CoV (-1) sägs vara utslocknad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
hur är det med diskmedel?
Ja det borde funka bra eftersom det yttersta höljet /skalet på viruset är fettaktigt och diskmedel är fettlösligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Tippar på 3000 döda lite tidigare om vi fortsätter vår nuvarande kurva.
Vi följer inte riktigt Italiens utveckling av antal döda efter ca 7dagar.
Italien
Från 11 till 79 på 7dagar
Från 79 till 631 döda på ytterligare 7dagar.
Från 631 till 2503 döda på ytterligare 7dagar
Från 2503 till 6820 döda på ytterligare 7dagar
Och då har Italien haft karantän ett bra tag.

Sverige
Från 10 till 63 på 7 dagar
Från 63 till 350 om 7 dagar
Från 350 till 1200 om 7 dagar
Från 1200 till 3000 om 7 dagar

Har räknat lågt

Genomför vi en karantän inom kort (framför allt i sthlm) kan siffrorna bli lägre 3 om 3 veckor.

Tror det kommer att gå snabbare.
Hoppas verkligen jag har fel men magkänslan säger runt 15 dagar.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ekonomin kraschar än mer om vi stänger en luck down på alla jobb å företag. Fel väg å gå.
Möt farsoten med mod å styrka. Rädsla har aldrig rönt nån större framgång.

HAHAHAH. Det är ett virus- inte en främmande stridsmakt. Jag dör
Citera
2020-03-25, 20:50
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Ja som sagt när ska löfven agera?

Agera? Han kan inte det även om han ville.

Han lider nämligen av den svåraste formen av kronisk handlinsförlamning...
Citera
2020-03-25, 20:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Ja, det borde de.

Och givetvis kan jag inte gå i god för att någon av de följande två förklaringarna är sanna, men jag föreställer mig att kanske bägge de första kan vara giltiga:
  1. I barngrupper (och sekundärt hos deras föräldrar) sprids nya infektioner snabbt. De närbesläktade SARS-CoV-1 och MERS-CoV virusen har har nog lett till att en stor grupp individer har partiell immunitet också för SARS-CoV-2, särskilt bland dem som haft barn födda efter ~1995 och bland barnen själva.
  2. Det är tänkbart (men inte säkert) att de antigen som immunsystemet stöter på först i livet ger störst avtryck, och således att en 20-åring har bättre immunitet mot ett virus som kom ut i befolkningen när denne var fem år gammal (för 15 år sedan), än vad en 75-åring har mot ett virus som kom ut när denne var 60 år gammal (för 15 år sedan), även om bägge har varit infekterade.
  3. Avslutningsvis funderar jag på om det finns rent matematiska anledningar som hänger ihop med att en 75-årings immunologiska minne har stött på ofantligt många fler smittämnen än en 15-årings immunsystem. Antalet minnesceller är ju trots allt ändligt.

Mycket intressant alltsammans! Någonting måste det ju vara, som gör att äldre drabbas så mycket mer nu - även äldre som inte är "ålderdomssvaga" ännu, för DET vore ju inte så konstigt. Utan även människor i 50-60-årsåldern - och det är ju ingen ålder idag.

Ja, dagissmittorna härdar antagligen de barn - och föräldrar - som de inte dödar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in