2020-03-25, 19:20
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Sluta, de som verkligen har blod på sina händer är NI som fortfarande eldar på stämningen hysterin kring viruset. Ni har noll samvete.
Förklara hur du tänker. Är det vi här inne som tar besluten ? Dumhuvud.
Citera
Medlem
Covids avatar
Inte om proteinhöljet torkar ut.

Citat:
Ursprungligen postat av KLR
RNA virus sönderfaller utan värd, så länge du hittar RNA så kan det infektera celler.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Om ett par veckor är våren här.
Influensan dör alltid ut i april.
Sluta hoppas på domedagen.
Är vi säker på att detta är relevant?
Citera
2020-03-25, 19:21
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jay2dZ
Vilket land tror ni är det mest drabbade totalt om 6-12 månader?

USA utan tvekan.
Eller menar du per capita? I så fall kanske Sverige, Italien eller Spanien.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Nigeria.

Varför Nigeria?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Förklarade att lungskadorna man får även vid en mild grad av sjukdom inte kommer läka ihop utan stannar kvar permanenta, dvs nersatt lungkapacitet i olika nivåer beroende hur sjuk. Hänvisade till min bättre hälft som är högt uppsatt läkare.. då blev det den där långa obekväma pausen när saker och ting faller på plats och*det slutar vara lika muntert längre..
- "aj fan... inte hört nått om det, pratas ju bara om som en svår förkylning"
rätt priceless att se i realtid nån som börjar tänka själv, lite 1984 över allt.

De flesta har ju milda symptom, ingen lunginflammation och därmed inga lungskador.

Påstår du att alla som smittas får permanent nedsatt lungkapacitet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Håller vården verkligen på att kollapsa?
Inga rapporter tyder på det.

Varje år smittas/dör många i influensan, jag förstår inte din fråga?

Årets coronavirus är smittsammare än vanligt och kan ha gett lite mer att göra, men våren är i luften och om två veckor är detta som bortblåst och världen frågar sig vad faan som hände??

Ni domedagsprofeter måste verkligen andas lite

Hur många intensivvårdsplatser måste vi fylla upp om innan du förstår att det här inte är som en av influensorna som kommer varje år?

Hur många 20- till 50-åringar ska behöva intensivvårdas för att du ska förstå att det här inte är en vanlig influensa.

Hur många måste dö om dagen i Covid-19
i Sverige för att du ska förstå att detta inte är som en influensa? (18 om dagen i en region räcker tydligen inte.)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Är det någon idé att sätta Stockholm i karantän nu när smittan redan är rejält utspridd över landet?

Nej det är för sent, bättre att karantän sätta riskgrupper tills vi har ett vaccin alternativt skiten klingar av.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Därför att deras sportlovsvecka låg först. Skåne kom hem 1 mars...stockholm 8 mars

Men samtidigt hade det ju redan brutit ut i Italien när V. Götaland hade sportlov, även om det inte var lika illa som när Stockholm var där så borde ju ändå V.Götaland ligga före i smittspridningen? Färre smittade men 2 veckor mer att sprida smittan vidare i staden.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
WHO vädjar till att man följer deras direktiv bland annat när det kommer till att stänga skolorna etc.
Från presskonferensen nu:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Ja vi gör ingenting av vad WHO säger är viktigast. Han poängterar att inte öppna skolor och alla kommunala verksamheter, för att få stänga igen.

Vi har inte gjort något som de andra länderna i Europa har gjort, isolera, testa, karantän.

Jag kan knappt vänta på vad Folkhälsa(o)myndigheten, säger i morgon på deras presskonferensen!? Han kan inte rekommendera någonting i morgon, troligen har vi så instabilt samhälle så vi inte ens klarar att stänga Stockholm utan att det blir upplopp och kaos.
Citera
2020-03-25, 19:22
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Otroligt skrämmande siffror och absurt att inte myndigheterna gör något!!! Alla andra länder agerar ju kraftigt?! Varför inte vi? Jag har släktingar som jag älskar otroligt mycket och som betyder ALLT för mina barn! Men som har diabetes och hjärtproblem. Är så otroligt rädd för att förlora dem och att mina barn ska förlora dem.
Uppmana dem att sätta sig i karantän. Bara för att våra myndigheter är saktfärdiga behöver det ju inte betyda att vi som individer måste vara det.
Citera
2020-03-25, 19:22
Medlem
18 döda kommer om några dagar låta lite. Man såg detta i Madrid också. Har följt utvecklingen där. Nu smäller det och så blir det förmodligen stora restriktioner för eller senare. Fattar inte varför man inte agerat tidigare. Det går inte att hantera detta virus på något annat sätt än att få ner smittspridningen med riktigt kraftfulla tvångsåtgärder. Ju längre man väntar ju dyrare kommer det bli för samhället.

Idioter (inklusive politiker och diverse tyckare) tror att man skall hålla allt öppen några dagar för att rädda företag och jobb.. lycka till med det när det bör hundratals per dygn. Då är det inte börskursen folk stirrar på längre kan jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in