2020-03-25, 18:22
Medlem
18 döda ... vi såg det inte komma .... tvätta händerna !

Detta är väldigt sorgligt för de berörda och för deras släktingar, men det är tyvärr bara början.

Om Sverige inför åtgärder i dag, kan de kanske fungera om tre veckor, ju längre ni väntar, desto värre blir det.
Citera
Medlem
Dscims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
Tegnell: Situationen är stabil just nu

4 timmar senare. Region Stockholm diskuterar katastrofläge efter 18 dödsoffer på 24 timmar.
Hahahahaha och så finns det folk som ”kärleksbombar” Tegnell & co man blir gråtfärdig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Hamnar de där eller väljer de att hamna där? Svt är gratis för alla hushåll.

SVT, internet, radio, take your pick ... även om man har dålig svenska så är det en bedrift att missa hela coronakaoset. De både väljer att vara där de är och hamnar där, är mitt svar. Dessutom har många svensk-somalier sensationellt dålig utbildning eller ingen alls. Tillsammans med afghaner klarar de sig väl sämst bland invandrarna.

Att corona/covid kommer att köra som en slåttermaskin längs vissa T-banelinjer är ganska säkert.

Vi snackar om analfabeter som inte kan klockan när de kommer till Sverige ...
Citera
2020-03-25, 18:23
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Italien verkar ha stabiliserats. Ökningen av sjuka och döda ligger runt samma nivåer fyra-fem dagar i rad.
Snarare har det väl peakat fyra-fem dagar i rad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

18 döda i stockholm bara idag.
Om en vecka 150 per dag BARA i stockholm

Är det din profetia?
Citera
Medlem
fluffypuffys avatar
Fakta:
Dagligen dör ca 1500 människor i Italien, jämt

Fakta:
Testkiten som Italien använder ger positivt corona utslag på vanlig förkylning

Slutsats:
Situationen i Italien är precis som vanligt när det gäller antalet förkylda och döda, skillnaden är den mediala hypen.

Sluta gå på lögnen och sluta var rädda.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Känns ju inte direkt som att Italiens karantän har gett önskad effekt.
Vad jag sett så har siffran för nya fall de senaste typ 4-5-6 dagarna varit lägre än innan.
Det kommenterades igår av en italiensk expert som dock menade att det är för tidigt att dra några slutsatser av det.
Citera
Medlem
Innebär det inte om de visar symptom nu i Stockholms att det spreds redan för en vecka sen+?

Och förra helgen bestämde sig tusentals stockholmsjävlar att de skulle åka ut till sommarstugan "på landet" och jobba där och tog med sig skiten till Sverige..
Citera
Medlem
joh80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 223355
Du tycker det här är spännande eller?
Spännande? Nej jag är rädd var detta ska sluta! Jag har barn, jag har föräldrar i riskgrupper. Jag har vänner vars barn är i riskgrupper pga nedsatt immun försvar. Rädd och oroad. Jag är rädd att Sverige har tagit i med för milda restriktioner och detta är nu priset vi får betala. Jag är rädd och bekymrad att intensivvård platserna ej ska räcka till de alla som behöver vård.

Låter det på dej som att vi har ett stabilt läge i Sverige just nu som det sades på pressträffen i eftermiddag?! Jag har fan aldrig sagt att detta läge Sverige är i nu är spännade!!
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
WHO har hela tiden sagt att det är det man måste göra. Gör allt! säger de.
De brände sin tillförlitlighet med H1N1 fiaskot.¨

Jävlar vilken domedagspredikan han kör. Fy fan. Håll i er Stockholmare! Inte man alltid säger så om man bor på andra sidan
Citera
2020-03-25, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Italien
Nya fall: 3,491(igår +5,249)
Nya dödsfall: 683(igår +743)
Italiens siffror har helt klart sett ett visst trendbrott de senaste dagarna. Åtminstone ser Lombardiet ljuset i slutet på tunneln, däremot kan Italiens siffror mycket väl göra rekyl om/när fler regioner drabbas så småningom.
Citera
2020-03-25, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
18 döda ... vi såg det inte komma .... tvätta händerna !

Detta är väldigt sorgligt för de berörda och för deras släktingar, men det är tyvärr bara början.

Om Sverige inför åtgärder i dag, kan de kanske fungera om tre veckor, ju längre ni väntar, desto värre blir det.
Och varför kan inte människor ta ansvar och bedöma situationen själva. Varför måste du bli inlåst? Kan du inte visa lite vett och etikett och stanna hemma när du är sjuk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in