2020-03-25, 17:15
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vet inte om du inte kan läsa?
Jag skrev att jag tror att det kommer att bli en RPU om han, alltså SD, fälls för mordet. Jag skrev också varför jag tror det blir en RPU.
Ang det jag fetade i slutet av ditt inlägg: Som jag tolkar det, så är du vid vadhållning beredd att sätta emot? Mina 5 Krugerrand? Really?
Åtminstone jag är 100 % redo att betta emot. Han kommer att dömas till livstid. Det ser hans planering och det utdragna lidandet till.

Han är inte speciell nånstans utan bara ytterligare en kvinnomördare.
Citera
2020-03-25, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Många i härvan som varit inne här. KJ, HD, JG är några. Sen har vi ett par till som jag inte ens minns namnet på. Snacka om att plantera, kratta och vattna. Rena rama trädgårdsarbetet i forumet. Borde legat i "trädgårdsarbete" (om det finns något sådant delforum här).
Har man följt tråden är det inget nytt att SD: s nära och kära var inne och skrev i tråden. SD- svansen utmärkte sig väldigt tydligt med sina försvarstal..
Citera
2020-03-25, 17:19
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Apropå se trevlig ut: jag kollade på serien om Överklassmördaren, han såg trevlig ut. Men han var inte trevlig. I den serien fick man mer än nog av victim blaming och slut-shaming.

Ja det var något av det värsta jag sett jag klarade inte av att titta på alla avsnitten - fick nog av det för all framtid och det är väl därför en blir så djävla arg. Att den advokaten kunde sova på natten fattar jag inte. Herr SD ser väl inte otrevlig ut själv heller. Pipig hemsk röst bara.
Citera
2020-03-25, 17:20
Medlem
Citat:
Vet inte om du inte kan läsa?
Jag skrev att jag tror att det kommer att bli en RPU om han, alltså SD, fälls för mordet. Jag skrev också varför jag tror det blir en RPU.
Ang det jag fetade i slutet av ditt inlägg: Som jag tolkar det, så är du vid vadhållning beredd att sätta emot? Mina 5 Krugerrand? Really?
Men är du dum i huvudet? På riktigt? En RPU görs om man kan befara en ALLVARLIG PSYKISK STÖRNING! Dvs att man tror att personen är så störd att det handlar om en tvångsmässig vård (LPT). Det kommer inte hända att han blir föremål för en RPU. Inte nånstans. P7:an visade att han är fullt frisk från en sådan allvarlig psykisk störning. Han visar ingen form av psykos eller annan psykisk sjukdom. Lägg ner. Du vet inte vad du pratar om.
Citera
2020-03-25, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon var även intresserad av Rog*er.
De skulle dela hotellrum på norgeresan.

Jag kommer inte ihåg var jag läst det.
Öh, du läser fup som fan läser bibeln!
Hon tyckte supermycket om R*ger - SOM VÄN. Och JA, man kan ha manliga vänner utan att vilja ligga. Punkt
Citera
2020-03-25, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Åtminstone jag är 100 % redo att betta emot. Han kommer att dömas till livstid. Det ser hans planering och det utdragna lidandet till.

Han är inte speciell nånstans utan bara ytterligare en kvinnomördare.
Synd att du tycks ha lika stora lässvårigheter som Picasso2

Jag skrev i mitt ursprungsinlägg att jag tror att det kommer att göras en RPU på SD om han döms för mord.
Jag skrev ingenting om hur jag trodde att den RPUn skulle landa.
Citera
2020-03-25, 17:24
Medlem
Citat:
Men är du dum i huvudet? På riktigt? En RPU görs om man kan befara en ALLVARLIG PSYKISK STÖRNING! Dvs att man tror att personen är så störd att det handlar om en tvångsmässig vård (LPT). Det kommer inte hända att han blir föremål för en RPU. Inte nånstans. P7:an visade att han är fullt frisk från en sådan allvarlig psykisk störning. Han visar ingen form av psykos eller annan psykisk sjukdom. Lägg ner. Du vet inte vad du pratar om.
Försvaret kan i händelse av en fällande dom begära att en RPU utförs.
Du kanske inte tänkte på det?

Edit: Du visar att du inte vet vad du pratar om. Du dillar om LPT. Om SD överlämnas till tvångsvård så blir det i så fall vård enl RPV.
Sluta att slänga dig med begrepp du inte har kunskap om, tack!
Senast redigerad av Carinah78 2020-03-25 kl. 17:28.
Citera
2020-03-25, 17:25
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Snoris och Glorian. De är fullständigt fixerade vid Ls sexliv och väldigt gärna lägger ut många och långa utlägg om vad som hänt mellan hennes ben.

Vad som hänt där är tveklöst en central punkt i detta makabra morddrama vilket de facto startade med att pastor Lena särade på benen för maken hon vigt.

F.ö.v.r är dom långa utläggen direkta citat ur FUP.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-25 kl. 17:43.
Citera
2020-03-25, 17:28
Medlem
Citat:
Det är möjligt. Men tingsrätten kommer inte bifalla det.
Citera
2020-03-25, 17:29
Medlem
Citat:

Edit: Du visar att du inte vet vad du pratar om. Du dillar om LPT. Om SD överlämnas till tvångsvård så blir det i så fall vård enl RPV.
Sluta att slänga dig med begrepp du inte har kunskap om, tack!
RPU har i princip samma kriterier som LPT. Fast ännu lite hårdare. Jo, jag vet vad jag talar om.
Citera
2020-03-25, 17:30
Medlem
Citat:
Det är möjligt. Men tingsrätten kommer inte bifalla det.
Läste du min editering?
Ok, ser att du läste men att du förfäktar i din uppfattning.
Varför inte öppet erkänna att du blandade ihop LPT med RPV? Och att du inte har riktigt kläm på vad psykiatrisk tvångsvård innebär? Vad som skiljer den ena vårdformen från den andra, det har du uppenbaröigen ingen riktig kunskap om.
Senast redigerad av Carinah78 2020-03-25 kl. 17:35.
Citera
2020-03-25, 17:33
Medlem
Citat:
Läste du min editering?
Ja,men det intresserar mig inte. Och kommer scrolla över dina dumheter.

SD är skyldig till mord. Han är frisk i lagens mening. Han kommer, eller kommer inte, bli fälld. Men nån allvarlig psykisk störning lider han inte av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in