2020-03-25, 17:09
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
70% av hela världens befolkning kommer få skiten förr eller senare så vad grinar du om? Vad händer när resten av världen släpps ut ur fångenskapen? Det blossar upp igen. Du kommer sitta inlåst i flera år tills vaccination finns eller flockimmunitet uppnåtts.

Se denna video

https://youtu.be/HJlLVpJu7ZQ
Citera
Medlem
okok1s avatar
Har ni också sätt att MSB har köpt massa youtube annonser?
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Fast vi minskar den inte, det är problemet.

Vi ska tillämpa åtgärder som är effektiva och som inskränker så lite som möjligt på folks vardag, på nationella ekonomin och på den psykiska och mentala hälsan.

Titta på Norge. Dom har haft sina restriktioner länge nu, dom har stängt ner skolor och gym och allt annat. Till vilken nytta? Vi ser ingen förbättring alls. Deras kurva ser likadan ut som den svenska. Och vad vill dom göra nu? Införa ännu hårdare restriktioner ..
Vi borde i alla fall sett någon form av förbättring tills idag, men vi gör det inte och dom gör det inte.

Det tar minst två veckor innan effekt syns i statistik pga lag-time.
Citera
2020-03-25, 17:10
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Lite taskigt att skylla på oss dock, det är inte vi som tar de dumma besluten.
Det är vi som accepterar dom. Och sedan röstar på samma människor i nästa val och förväntar oss en förbättring.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Vi ligger väldigt lika med Portugal på alla plan, folkmängd, antal fall, dödsfall på worldometer.

Sverige 10.2 miljoner: 2,526 fall, 44 dödsfall.
Portugal 10.2 miljoner: 2,995 fall, 43 dödsfall.

Tittar man på när första dödsfallet påträffades ligger vi ca en vecka före Portugal. De hade dessutom sina första konstaterade fall ca 1 månad efter Sverige.

Det ser mycket mörkare ut för Portugal.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det mest troliga är väl att somalierna runt Järvafältet smittades av iranier, som bor i samma bostadsområden, handlar i samma affärer (de är ju också muslimer), och hänger på samma caféer och restauranger. Detta i kombination med hög frekvens av rökning, många med skadade lungor ifrån början efter TBC, dålig hygien och ointresse av att läsa nyheter och samhällsinformation - gjorde resten.

Så somalierna kan tacka Tegnell, för att han sölade med att stoppa Iran Airs trafiktillstånd till Sverige. "Man kan inte gå på bara rykten", sa han, när typ hela världen visste att smittan fanns i Iran...

Om jag var Tegnell skulle jag vara orolig för min egen säkerhet. Vi svenskar är så beskedliga jämt,vi knyter bara näven i fickan och skriver av ilskan på forum. Klansfolken... fungerar annorlunda. Just saying.

Ja det kan vara en delförklaring, sen har vi ju Alptomtarna som smittspridare även.
Jag fick ett ironiskt svar från "Mike Hanlon" så jag var tvungen att svara ironiskt.

Mitt inlägg handlade om att Alpturisterna tagit hit skiten till Sverige och sedan spridit sjukan, och då svarade "MikeHanlon":

-Hur många från Järva har åkt skidor"?

- 100 procent, svarade då jag.

Jag är orolig för när det importerade klansamhället briserar, ja.
Senast redigerad av Sinnersten 2020-03-25 kl. 17:13.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Smittspridningen minskar ju färre sociala kontakter som sker. Så ju mer man stänger ner, desto bättre.

Nej för man måste förhålla sig till andra parametrar. Det handlar om vilket pris man får betala för den effekt något ger. Man kan inte bara stänga ner allt bara för att det dött 40 människor av kanske 150 000 smittade. Det funkar inte så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Jag är inte svensk, och följer noga medier från hela världen nu.
Jag har ännu inte sett en enda expert utanför Sverige som tycker att Sverige hanterar detta bra?

Tvärtom, vissa tror att Sverige har tappat förståndet?

Ja vi har drabbats 100ggr hårdare än något annat land i världen. Italien och Spanien kan gå å lägga sig..
Citera
2020-03-25, 17:11
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Vi ligger väldigt lika med Portugal på alla plan, folkmängd, antal fall, dödsfall på worldometer.

Sverige 10.2 miljoner: 2,526 fall, 44 dödsfall.
Portugal 10.2 miljoner: 2,995 fall, 43 dödsfall.

Vi har dock många fler critical. Får se om den siffran ändrar sig närmsta dagarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Jag är inte svensk, och följer noga medier från hela världen nu.
Jag har ännu inte sett en enda expert utanför Sverige som tycker att Sverige hanterar detta bra?

Tvärtom, vissa tror att Sverige har tappat förståndet?

Det är av den enkla anledningen att dessa åsikter säljer bättre och lockar läsare för media.

Om du gräver lite under ytan så ska du se att du kommer hitta mycket stöd.
Citera
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Varför skulle symptomen i Sverige vara lindrigare än i andra länder? Sa man inte i Kina att ca 20% var så sjuka att de behövde söka vård?

Då skulle vi ha ungefär 1000 smittade i Sverige då.

Då vi har runt 200 som får vård.
Citera
2020-03-25, 17:12
Medlem
sannes avatar
Det är nervöst nu i regeringen. Alla står allvarliga och ska rädda småföretagarna, med sänkning av arbetsgivaravgiften i 4 månader. Det känns så larvigt, ingen som pratar om hur viruset kommer slå emot folket i Sverige. Ingen kommer ju klara den här krisen genom deras anstånd med skatten.

Vi kommer inte få några kunder eller investerare till Sverige så vi beter oss med vårt arbete med viruset. Om man får världen att se oss som kompetenta, starka & tydliga, med vårt arbete med att hindra smittspridning och död. Det är det enda som kommer rädda de företag som handlar inom EU och utanför.

Hur gör ni, går ni på krogen, och går ut och käkar i samma utsträckning som förut? Kommer ni göra det när ni ser att dödstalen går upp? Frågan gäller väl främst storstäder.

https://www.regeringen.se/

Pressträff om paket som gäller småföretagare, och anstånd gällande skatt och arbetsgivaravgift.
2020-03-25
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in