2020-03-25, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Väldigt stort tryck ute i Huddinge jusr nu. Massor med människor som gör exakt det dom inte ska göra. Nämligen knalla till testningen. Det står ju tydligt du som är kallad. Ändå står det folk där som tjafsar om att de måste få testa sig för att de är sjuka. Man blir så trött. På Närakuten är det kö och folk hostade både innanför och utanför. Väktare stod vid ambulansinfarten. Måste vara ett väldigt utsatt arbete. Achmed med familj kommer och bråkar om att få testa sig och måste få träffa en läkare för att frun håller på att svimma. Flera män med fruar med flera barn i barnvagn. Känns som en smitthärd bara man går förbi. Väktarna har inget munskydd. Sedan kommer 3 Adidaskillar som undrar om de kan få intyg. Vet inte vad väktaren ska ordna för intyg.

Mest invandrare eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Du måste förstå att stänga ned ett helt land kan ha långvariga effekter som i slutändan resulterar i mycket fler dödsfall. Rädsla och panik kan dessutom leda till mycket ont.

Tyvärr är vi människor ganska dåliga på att sätta saker i perspektiv. 200 kan låta mycket, men det är absolut inget som motiverar oproportionerliga åtgärder. Tänk på att förra året dog ca 1700 pers bara i Sverige av vanlig influensa. Detta är helt normalt. Tragiskt men tyvärr fungerar världen på det viset. Folk dör av olika anledningar, och det finns många faktorer som måste vägas in innan man stänger ett helt land.

Du måste förstå att 200 är allvarligt och om vi inte stänger ner blir det kanske 400 snart 1200 o.s.v. Kolla Italien. Kollan Spanien. Kolla USA!
200 låter kanske inte mycket men är det, tyvärr är människor ganska dåliga på att sätta saker i perspektiv.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Väldigt stort tryck ute i Huddinge jusr nu. Massor med människor som gör exakt det dom inte ska göra. Nämligen knalla till testningen. Det står ju tydligt du som är kallad. Ändå står det folk där som tjafsar om att de måste få testa sig för att de är sjuka. Man blir så trött. På Närakuten är det kö och folk hostade både innanför och utanför. Väktare stod vid ambulansinfarten. Måste vara ett väldigt utsatt arbete. Achmed med familj kommer och bråkar om att få testa sig och måste få träffa en läkare för att frun håller på att svimma.
Ja deras jobb är inte roligt, nte i den här pandemin. Folk får inte testa sig hur som helst. De rekomenderar dig först och främst att stanna hemma.
Är alldeles för dyrt, kräver en massa personal som enbart håller på med labbet och dessutom måste de utanpå det ta vanliga prover på människor, testkiten räcker inte till om alla med symtom vill testa sig. Regeringen har gett direktiven. Sjukhusen skall rikta in sig på riskrupper och de akut sjuka. Resurserna skall finnas där. De kan inte ta prover på alla som kommer och vill kolla sig. Fullt förståeligt för mig.
Även om jag ogillar det så förstår jag hur mycket det skulle krävas utav sjukvården om alla fick ta prover.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Allt måste stängas ner. LOCKDOWN fungerade mot Spanska sjukan och fungerar mot coronaviruset, det är bevisat.
Inget mer daltande, stäng gym skolor parker diskotek och allt annat som inte är samhällsnödvändigt nu på en gång!

Om du läser det jag skrev så förstår du hur meningslöst det är att stänga ner gym. Effekten är noll.

Det är dom större folksamlingarna som ska stoppas, dom stora transporterna av människor som ska stoppas, och dom i högrisk som ska isoleras.

Att stänga ner ett gym eller ett kebabhak, har ingen effekt alls.
Citera
2020-03-25, 16:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Reuters har nån källa som påstår att dödsfallen i Lombardiet kommer vara betydligt lägre idag:
https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-italy-lombardy/coronavirus-death-toll-in-italys-lombardy-rises-by-around-296-in-a-day-source-idUSKBN21C2I2?il=0

Snälla låt det vara sant!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Nej 200 är inte speciellt allvarligt. I Holland och Belgien har dom 30- 60 dödsfall per dag, vi har ungefär 3-8 per dygn.
30- 60- dödsfall är allvarligt stänger vi inte ner kan vi också drabbas med många döda.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
https://mobil.corren.se/nyheter/akerlind-fler-kommer-att-do-i-lanet-om6554641.aspx

Corren skriver om läget i Östergötland. Det intressanta i artikeln för den breda allmänheten är smittskyddsläkaren Britt Åkerlinds tydlighet kring riskerna med rökning - att det finns en risk har man känt till länge, men hennes syn på saken är att rökning är en av tre faktorer, jämte ålder och sjukdomsbild.

Mer om läget i Östergötland: i länet testar man numera mestadels de som är aktuella för att läggas in. Över 200 bekräftade fall, man har haft fem dödsfall och mörkertal torde finnas i åtminstone de två större städerna, men vården har än så länge kontroll på läget - en bild som de jag pratat med också delar. Region Östergötland väntar sig en topp om några veckor, (vilket kan tyckas vara optimistiskt), men stämningen inom vården är fokuserad.

Regionen är även öppen med att de räknar med att 60% av länets befolkning kommer smittas. Det är väldigt bra att verksamheter gjorts redo att stängas ned och snabbt konverteras till IVA-platser. De har även snabbutbildat personal i IVA-vård.

MEN precis som på andra platser i Sverige får personal på akuten som tar emot covid-patienter endast använda vanligt operations-munskydd och vanligt plastförkläde. Vilket är en KATASTROF.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Siffran tog jag av ngn annan som kände nån läkare, läkaren hade räknat och fått det till 7000...jag tror att fler än 70000 är smittade men jag har ju ingen aning...jag heller

Om man använder sig av isländska siffror, som har slumpmässigt testat, så kommer man väl upp 70-100 gånger fler än de som är testade. Även sett från tidigare epidemier så är det galet och tro 100gånger även 0m 5-20gånger är mer vanligt men då troligen med mer testning.

Och det är bra om jag har rätt.
Citera
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Han säger inte att den är 100% stabil. Han säger att den är stabil. Lite onödigt att vrida på allt som sägs.

Har du någon annan åsikt om den nuvarande situationen?

Nej, jag håller med Tegnell där. Bor i Stockholm (centralt) och tycker det är ovanligt tomt på gator etc men läget är absolut under kontroll.
Vad tycker du själv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Det finns t o m fall på sjukhuset där personer har lunginflammation som inte testas..

Vad har du fått den här informationen ifrån? Hur många rör det sig om?
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryggve52
Kan någon svara på min fråga då för helvete, så jävla tröga ni är

Har frågat 4 gånger; vad innebär lockdown?

Att man stänger ner allting, eller allt utom nödvändiga saker som livsmedelsbutiker, apotek och vårdenheter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triumpf-Of-The-Ill
Sverige har nästan världens högsta skatter för att kunna berika politiker och tjänstemän i statsapparaten samtidigt som man importerar utomeuropeiska invandrare som ska ta över landet.

Det är anledningen till att det inte finns utrustning. Det är en stor jävla blåsning där statsapparatens anställda lever som lyxlirare och reser världen runt på betalda konferenser. Men de klarar inte av att ha en låda med munskydd i källaren.

Vad vi ser är den otroliga korruption som kommer upp till ytan.

Vad får ni för världens nästan högsta skatter? Din son blir pissrånad i munnen och din dotter blir våldtagen till döds samtidigt som du måste betala 70% i skatt och politikerklassen bara garvar åt dig.

Svenne har tittat ner i backen som strykrädda hundar och kommer fortsätta med det. Svenne ser hela sitt land gå under medan omvärlden häpnar, men vet du vad? Svenne kommer fortsätta titta ner i backen.

Ni är förlorade som folk och land. Ni förtjänar detta.

Det är för mycket dravel för jag ska orka kommentera det. Men hade det bara varit resor och konferenser skattepengarna gick till hade det varit ett lättlöst problem.

Citat:

.. bolagen går vidare med stora utdelningar samtidigt som staten pumpar in pengar i verksamheterna.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/2GA8yr/finansministern-skarper-tonen-mot-direktorer-som-planerar-utdelningar

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in