Citat:
Ursprungligen postat av
Efternamn08
Väldigt stort tryck ute i Huddinge jusr nu. Massor med människor som gör exakt det dom inte ska göra. Nämligen knalla till testningen. Det står ju tydligt du som är kallad. Ändå står det folk där som tjafsar om att de måste få testa sig för att de är sjuka. Man blir så trött. På Närakuten är det kö och folk hostade både innanför och utanför. Väktare stod vid ambulansinfarten. Måste vara ett väldigt utsatt arbete. Achmed med familj kommer och bråkar om att få testa sig och måste få träffa en läkare för att frun håller på att svimma.
Ja deras jobb är inte roligt, nte i den här pandemin. Folk får inte testa sig hur som helst. De rekomenderar dig först och främst att stanna hemma.
Är alldeles för dyrt, kräver en massa personal som enbart håller på med labbet och dessutom måste de utanpå det ta vanliga prover på människor, testkiten räcker inte till om alla med symtom vill testa sig. Regeringen har gett direktiven. Sjukhusen skall rikta in sig på riskrupper och de akut sjuka. Resurserna skall finnas där. De kan inte ta prover på alla som kommer och vill kolla sig. Fullt förståeligt för mig.
Även om jag ogillar det så förstår jag hur mycket det skulle krävas utav sjukvården om alla fick ta prover.