2020-03-25, 16:20
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Räcker ju att kolla på dödstalen. Och tiden sjukvården fått på sig att förbereda sig. Varje dag i denna takt är en ENORM vinst.

Du menar förbereda sig att gå in i denna sunami av intensivvårdspatienter som kommer snart utan tillräcklig personal, utrustning och SKYDDSUTRUSTNING.

Det är ju så klart en jätte förberedelse på ta livet av våra gamla. Det är det du menar förståss?
Citera
2020-03-25, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Hörde på Ekot idag att vårdpersonal ska få ta testerna på sig själva i fortsättningen.
Det är bara politiker och deras anhöriga som testas. Det är där man lägger krutet, inte på någon ssk nere på golvet. Kommer aldrig att ske.
Citera
2020-03-25, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Har man börjat begränsa sökbar information på SIR?

Verkar som man inte uppdaterar på samma sätt längre. Antal nya Corona på IVA bland annat.
https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/
Citera
Medlem
Löfvén i intervju med TT:
EU-ländernas ledare måste så snart det är möjligt diskutera hur man kan lätta på alla restriktioner och hur och när man ska öppna upp länderna. Länderna behöver koordinera när och hur.
Han säger vidare:
EU-samarbetet har inte fungerat prickfritt. Länder har agerat på egen hand och hindrat export av tex skyddsmaterial.
Citera
Medlem
Overminds avatar
Skulle vilja att media får tag i fler folk som överlevt Coronaviruset som de kan berätta hur det var. Och allting blir lite positivare.
Citera
2020-03-25, 16:22
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Hörde på Ekot idag att vårdpersonal ska få ta testerna på sig själva i fortsättningen.
Jag tolkade som att dom topsar(?) sig själva. Testet eller analysen sker på labb.
Citera
2020-03-25, 16:22
Medlem
Dirtydivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Jag skrev promille
Jo jag ser det nu, my bad
Citera
2020-03-25, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Nu ljuger du igen. Vi testar ej 1000 personer per dag. Vi testar inte äns vårdpersonal.

24000 är testade
Citera
Medlem
FairStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Man borde väl kunna se kontaktuppgifter på deras hemsida, tycker jag.

https://www.who.int/about/who-we-are/contact-us

/
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerskorpan
Verkar som man inte uppdaterar på samma sätt längre. Antal nya Corona på IVA bland annat.
https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/
Har du svårt att läsa det du länkar till? Det man inte uppdaterar är åldersgrupper och kön.Ny fall på IVA står ju där.
Annars kan du gå hit så får du det också:
https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvfestligt
Det verkar inte finnas bevis för att s.k flockimmunitet ens existerar för corona.

Det är verkligen ett högt spel Sverige spelar med sin befolkning genom att låta bli karantän/lockdown. Undrar vad Lövet och Tegnell ska göra när bortåt en halv miljon röstande svenskar ligger för döden, hostandes i sina militärsängar på någon potatisåker.

Vi är inte så många i det här landet. Det kommer finnas en jävla massa problem när allt ska ställas till rätta efteråt. Nu gäller det att spara så många svenskar som möjligt till återuppbyggandet. Vi kommer att behövas när pandemin är över.

Bara en tanke.

Oddsen för att viruset skulle vara helt bort när sagda lock down är över är ju dock minimal, så då blir det samma visa igen. Jag tror inte heller att flock immunitet fungerar mot Corona, men jag vet inte om alternativen är bättre. Hålla hela världen från och till i lock down i typ 2 år?
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag tolkade som att dom topsar(?) sig själva. Testet eller analysen sker på labb.

Ja precis, så tolkade jag det också. Att de topsar sig själva och sänder till labb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in