2020-03-25, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror Backman spar det mesta till sin slutplädering. Han har ju hittills inte gjort mycket väsen av sig.

Så är det säkert.
Sen kanske det även är svårt att gå på vittnen.
Dom minns ju liksom vad dom minns.

Kolla bara på hur Stefan o Hanna minns.
Citera
2020-03-25, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Till nördarna.
Uppdaterad Vittneslista inkl det sista förhöret för idag + Lite skit-info för skojs skull.

Nästa vittnesförhör ligger så sent som på måndag... Fan !!

https://docdro.id/pERPDfV
Stort tack. Men.... Puss och kJam? Hahahaha!
Strax KJ i vittnesbåset. Den blir nog intressant - hoppas jag.
Citera
2020-03-25, 15:28
Medlem
Vet inte hur det är ställt med den här K*arin egentligen... Hon känns småsvajig genom förhören överlag.
Speciellt när det handlar om när hon fick veta att LW var försvunnen eftersom hon:

1. Uppger att N=ah ringde till HD på morgonen
2. Hon upplever att det var runt 10 på fm och att HD var hemma när hon ringde för att berätta att LW var borta - men K*arin tror inte att hon själv var på väg hem från jobbet iaf när HD ringde första gången (K*arin slutar runt fyra, men minns inte om hon åkte hem tidigare pga samtalet)
3. Hon vet inte exakt vad de pratade om men att det enbart handlade om LW's försvinnande
4. Hon vet inte om HD ringde en eller två gånger

Vad jag kan minnas, så tycker jag inte att HD's redogörelse för kontakten med K*arin stämmer så bra överens heller då HD uppger att hon går hem till K*arin efter att hon varit på promenad...?

Eller är det MIN hjärna som förvränger sanningen..?
Citera
2020-03-25, 15:29
Medlem
Smhfs avatar
[quote=Picasso2|70886247]Irriterande att jag tycker JG ser väldigt trevlig ut. Och ser bra ut också. Fan.[/J

JG ser trevlig ut men han verkar inte så stabil.
Citera
2020-03-25, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har också uppfattningen att JG är en bra människa, men han är förd bakom ljuset och pressad av någon anledning vi inte riktigt vet något om. Ännu.

Hans vittnesmål senare blir nog ordentligt gallrat av NA gällande rapporteringen och jag tror JG är ledsen och bestört av hur saker och ting har utvecklat sig. Inte minst mordet på Lena.

Tror han nu brottas med både samvetskval och att han äntligen ser sanningens ljus.
Jag tror och hoppas du har rätt. Jag tror inte han skyddat SD medvetet. Han skyddade en vän från att bli orättvist anklagad. Jag hoppas han sett verkligheten i ögat nu. SD är möjligen en väldigt god vän, men även vänner kan vara en varg i fårakläder, som det visat sig nu. Fy fan - stackars JG. Jag hoppas inte lojaliteten inte gör så han agerar dumt. Man tar allvarligt på vittneseden.
Citera
2020-03-25, 15:34
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Irriterande att jag tycker JG ser väldigt trevlig ut. Och ser bra ut också. Fan.

Läs alla hans svammel-förhör. Kolla på fjantfilmen på honom och SD på en sjö. Så går det känslan över ganska snabbt.

Det enda som kan få mig att respektera JG nu, är att han skärper till sig och säger sanningen.

Samt ber Polisen och skattebetalarna om ursäkt, för att han inte ansåg att svensk lag och moral gäller även honom (raderar mitt i ett förhör, bland annat).

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-25, 15:35
Medlem
Citat:
Till nördarna.
Uppdaterad Vittneslista inkl det sista förhöret för idag + Lite skit-info för skojs skull.

Duelagodu! Finaste uppdateringen som vanligt.
Citera
2020-03-25, 15:40
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Till nördarna.

Jag tackar allra ödmjukast! Uppskattar verkligen din uppdaterade rättegångslista, som kommer löpande och sparar den givetvis varje gång.

Mvh
/En nörd

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-25, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Lite grand som Peter Madsen berättade om styckningen av Kim Wall: Jag hade ett stort problem, nu delade jag på problemet, och allt löste sig. Typ.

LW innebar problem i slutet, mordet blev lösningen. När hon var borta kunde han reparera relationen med HD. Han har insett att han inte kan ha båda. Om han släppte henne levande så skulle hon åkt till Norge med en annan man, utanför hans kontroll. Hon höll på att glida honom ur händerna. Och hon hade sett igenom hans fasad, sett vem han är. Det gick ju inte. Mordet blev lösningen.

Mycket tyder ju på att han, liksom PM, var en problemlösare. Moralen var väl också lite tveksam. Bägge var fantasifulla. Men PM hade bättre verktyg.
Citera
2020-03-25, 15:41
Medlem
Smhfs avatar
Från en som läser NA

Han har sett lite trött ut idag. Under något enstaka tillfälle har han skrattat och vänt sig till sina advokater och viskat något.
Hur har den tilltalade varit i eftermiddag? Några skrattattacker eller liknande?

-Team Åsa Hiding
Citera
2020-03-25, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Duelagodu! Finaste uppdateringen som vanligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag tackar allra ödmjukast! Uppskattar verkligen din uppdaterade rättegångslista, som kommer löpande och sparar den givetvis varje gång.

Mvh
/En nörd

#TeamÅsaHiding
Vill ni skicka en blomsterkvast kan ni få adressen av mig. Hahahaha! Jag kan även rekvirera autograf och sälja dyrt :-)

Men tack Krmkr. Jag hoppas verkligen att de intressantaste förhören inte hamnar bakom nåt finlir från NA eller stängda dörrar.
Citera
2020-03-25, 15:42
Medlem
Uppenbarligen har vittnet som talar nu kl 15.30, Kenneth Johansson, fått Lenas förtroende och agerat brevlåda. Han har fått massor med messenger och annat. Detta kan bli intressant (pågår just nu kl 15.42)

Han var utomlands men fick veta att Lena var försvunnen och kontaktade genast polisen. Han förstod direkt vem som stod bakom Lenas försvinnande...
Senast redigerad av zilvereko 2020-03-25 kl. 15:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in