2020-03-25, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Fel.

UK:
https://www.telegraph.co.uk/news/2020/02/25/mass-testing-uncover-spread-coronavirus-britain/
https://www.theguardian.com/politics/2020/mar/18/uk-coronavirus-testing-will-increase-to-25000-a-day-says-boris-johnson

Mer kritik:
https://foreignpolicy.com/2020/03/24/sweden-coronavirus-open-for-business/

https://www.thelocal.se/20200127/what-you-need-to-know-about-the-coronavirus-in-sweden

Andra länder stänger gränser mot Sverige och nu är det bara svenskarna som tror på sin egna kompetens. Sedan den 12'e mars testas enbart personer som uppsökt vård.

kritik? Artiklarna talar bara om vad man gör i Sverige. Det är ingen kritik.

Till och med lite plus:

By contrast,” Trägårdh said, “in Denmark and Norway, political leaders have gone against the local public health agencies’ advice on key matters like closing borders. That hasn’t happened in Sweden. Yet.”

Det tyder ju på att Danmark och Norge har tagit politiska beslut och inte vetenskapliga.

Sverige testar som genomsnittet i Europa.

Man borde testa mer. Speciellt människor i vårdsektorn. Sen får väl alla andra som visar symtom utgå från att de är sjuka och stanna hemma. Även om man ökar till 25 000 om dagen i england så är det bara lite mer kiss i Mississippi.
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Illusionen om testning=kontroll måste sättas i relation till folkmängd. Du menar att usa har bättre kontroll genom testning av ett underlag på 230 miljoner invånare, än uppskattningar i en befolkning av drygt 2 miljoner. Det ser jag som befängt.

För det första så har USA invånare på 327 miljoner ungefär, inte 230 miljoner. För det andra så stämmer inte det du skriver om mina påståenden. Det är antaganden från din sida.

Att testa kan ge information som kan vara underlag för beslut och strategiutveckling. Det är vad jag menade. Fråga nästan gång innan du kommer med idiotiska och förvrängda påståenden som du menar att jag har påstått.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Vad är det du ser I statistiken som leder dig att tro att vi har ca 80 dödsfall totalt på lördag och ca 160 dödsfall totalt på tisdag?

Jag räknade på det i söndag.

(FB) När tror ni Sverige har 852 döda om dagen (dvs ett estonia)

Det är basic exponentiell ökning.

Snarare undrar jag vad som får dig och kanske andra att tro att det INTE kommer öka i den takten.

Här kan man följa hur många som får IV.
https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/
Dubblas ungefär var tredje dag.
En viss mängd av dessa kommer dö. Jag kan dock inte hitta hur många, statistiskt sett (det stämmer inte att ALLA i Italien dött - bara de som kopplats upp mot respirator, dvs deras lungor har slutat fungera).
Citera
2020-03-25, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Lock-down betyder samhällsstängning.

Endast polis, militär, livsmedelskedjor och jag sjukvård opererar på fältet.

Övriga grupper och yrkeskategorier fungerar på distans. Kontaktförbud.
Och entusiastisterna skriver det med versaler.
Citera
Medlem
Hur fan orkar ni diskutera flockimmunitet när tusentals dör varje dag? Ge oss. En vettig källa ISTÄLLET??
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Så en tredjedel kan alltså vara Asymptomatiska fall med Covid-19? Är fallet så, är detta totalt ostoppbart. Oavsett åtgärd.

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-china-asymptomatic-idUSKBN21C0P2

Vilket också visades från Islands testing av befolkningen.
Citera
2020-03-25, 15:40
Medlem
Alla som lider av sjukdomar som kan dö av viruset eller gamla rökare eller pensionärer, er gott folk rekommenderar jag att låsa in er hemma om ni vill vara säkra. Resten lev på som vanligt och sluta vara så jävla skrämda.
Rekommendationer från en proffesor i biokemi. Lycka till!
Citera
2020-03-25, 15:40
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Helt rätt

Flockimmunitet är mycket starkare skydd än artificiell immunitet via vaccin

BREAKING: UK NÄRA FLOCKIMMUNITETenligt studie från prominenta Oxford

https://www.youtube.com/watch?v=zIp8DxCdoBo

gå till min 28
Citera
2020-03-25, 15:41
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Själklart. Jag har använt expoentiella anpassningsfunktioner till datapunkterna. Har redovisat dem tidigare för flera länder och de är liknande men Sverige är långsammast i ökningen vid epidemistart. Du kan leta upp den jämförelsen och svara på den istället.

Du vet att sverige ej har långsammast ökning. Försök ej förskjuta med schizo rabblande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Hej, ja Spanjorerna verkar det bra, det är inget litet land heller. Men dom verkar visa solidaritet till varandra och kämpa på tills viruset är eliminerat eller minimerad smittrisk.

Känns nästan att lockdowns gör folket mer samanhållna och starkare, som att dem också har en del i kriget mot corona och en roll. Inte bara politiker som snackar på tv med pengar i åtanke. Förnekarna var ihärdiga men verkar som att första fienden är besegrad, nu är det corona kvar.

Du är också en hjälte som håller dig hemma, cred till dig också min vän! Kämpa på!

Mvh
Dr. Jeff

Här i Norge håller alla samman. Vi har i princip låst ner det mesta utan lockdown. Vi ser med häpnad på hur Sverige agerar och agerat.

Snart kommer vårdpersonal i Sverige arbeta utan fullgott skydd. Och omvärlden gör allt för att stampa ut smittan samtidigt som det är öppna kanaler i Sverige.

Kom ihåg att detta är vad ni förtjänar. Ni accepterar ledelsen av landet och ni accepterar myndigheter som bara leker kontor och försöker dela ut för lite utrustning jämställt. Ni får det samhälle ni förtjänar. Glöm inte det. Eftersom du accepterat eländet clown-Sverige i så många år så löper nu en nero-eld genom landet.

Detta är bara början mina vänner. Det kommer att bli väldiga konsekvenser för Sverige längre fram. Och du Svenne, du accepterar detta samtidigt som din dotter våldtas, din son blir pissrånad i munnen. Först om några månader kommer ni fatta hur illa det här kommer att bli.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
AB har 42 döda, worldometern 44. Vad är korrekt?
Citera
2020-03-25, 15:42
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Högst osannolikt!

Vi bör nog vara beredda på att världen kanske kommer att se rätt så annorlunda ut inom ett år eller så.
Kommer, exempelvis, de mindre drabbade euro-länderna rädda Spanien och Italien för att de tror att det är i deras intresse? ...bara för att ta ett exempel på sådana stora förändringar som vi bör ha mental beredskap för.

Men personligen tror jag verkligen inte att länderna väster om det som var Järnridån kommer att skilja sig åt, med avseende på risker för smitta. Spanien, som jag känner bäst till, kommer med all säkerhet ha minst lika mycket immunitet mot SARS-CoV-2.

Ja jag ville poängtera högst osannolikt också haha. Men helt klart det kommer se annorlunda ut, EU kan nog komma att se väldigt annorlunda ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in