2020-03-25, 15:15
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Helt sinnes.

Sjukt ändå att vi måste få hit internationell media för att få vettiga och kritiska frågor.
Citera
2020-03-25, 15:15
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Varför bryr man sig om testerna när 95% ändå har milda symptom. Det är dödsiffran man får titta på och där ser vi väldigt bra ut jämfört med andra länder

Befolkningsmängd/antal döda.
Citera
2020-03-25, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Förhoppningsvis har alla som tränar ett bättre immunförsvar, men inte går jag till gymmet nu för det dock, onödig risk. Men tror de tänker att detta är människor som inte kommer belasta sjukvården i slutändan.

Förstår hur du tänker här men, "bättre immunförsvar" ...?

Blir du utsatt för viruset och det får fäste i lungorna så kan du också, tjockis som tränad, ligga i respirator för att hållas vid liv. Eftersom det är just ditt egna immunförsvar som har ihjäl dig.
Citera
2020-03-25, 15:17
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag undrar över den som pratade på presskonferensen för sveriges fivilligförsvar.
Han bröt kraftigt på ett annat språk.
Har vi någon som inte varit svensk medborgare så länge på platsen som chef för vårt frivilligförsvar?
Var kommer han ifrån?
Är det någon som kan klargöra detta?

Ja, herregud

Det som saknas är att chefen för Must skulle bryta på ryska.
Citera
2020-03-25, 15:17
Medlem
Grundlagsutskottet i Finland förväntas ikväll godkänna ett förslag som isolerar landskapet Nyland (där Helsingfors ligger) i upp till tre månader. Isoleringen ska uppräthållas med hjälp av försvarsmakten.

Yle (på svenska) HS (på finska)
Citera
2020-03-25, 15:18
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Det här borde ju innebära, att man successivt kan vänja sig vid coronaviruset också, genom att få i sig det då och då i försvagad form ifrån hissknappar o.s.v.. Utan att bli sjuk, eller kanske bara med milda symtom.
Ja, om du har tur!

Själv tror jag mera på att andra coronavirus, kanske framförallt de som bara orsakar mild förkylning, är vad som bäst ger oss flockimmunitet. Men det är med betoning på "tror".

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det man INTE ska göra, är att andas in andras hostningar... för där är ju viruset i högsta grad piggt och levande.
Och i stor mängd!
Citera
2020-03-25, 15:18
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Vi är redan ett begränsat område av smitta genom vår befolkningsmängd. Har inte du högt iq enligt tidigare inlägg?

Jag pratar om geografiskt. I Stockholm är det väldigt många som är smittade och det går fortfarande att resa över hela Sverige och sprida vidare smittan.

Bespara dig i dina försök att förolämpa mig om du vill ha en seriös diskussion och vill bli tagen på allvar.
Citera
2020-03-25, 15:19
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Är du lite dum i huvudet?
Om sars och mers landat på under totalt tusen dödsfall vad fan tror du corona kommer att landa på med sina bara på tre månader 20 000 döda redan?

Hur fan räknar du?

Inte med lågstadiematte i varje fall (+-)

Man räknar inte letalitet (dödlighet) i antal fall! Man mäter det i form av andel (%). Dvs hur många dör/antalet sjuka.

Det vet alla. Som inte är dumma i huvudet. Som du. Tyst nu.
Citera
2020-03-25, 15:19
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oljeflacken
Förstår hur du tänker här men, "bättre immunförsvar" ...?

Blir du utsatt för viruset och det får fäste i lungorna så kan du också, tjockis som tränad, ligga i respirator för att hållas vid liv. Eftersom det är just ditt egna immunförsvar som har ihjäl dig.

Inte jag som tänker, så tänker nog Folkhälsomyndigheten var vad jag menade.
Ja vi har ju både en maratonlöpare och simmare på elitnivå som blivit rejält dåliga av viruset.
Citera
2020-03-25, 15:21
Medlem
15 intensivårdade i Eskilstuna, vafals det är ju en liten håla.
Citera
2020-03-25, 15:21
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Ja, herregud

Det som saknas är att chefen för Must skulle bryta på ryska.

Haha ja, men nu var han ju grek så ingen anledning till oro
Jag återtar min misstänksamma inställning!
Citera
2020-03-25, 15:22
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Nej de tar inte emot den som söker vård med symtom likt covid- 29.
Pratat med sjuksköterskor som säger att de fått direktiv från regeringen. Ta inte emot syntombärare. Stanna hemma säger man .
Ja då är de ju väldigt märkligt var siffrorna kommer ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in