2020-03-25, 12:48
Medlem
Fyllde på med Investor idag. Gick även in med en liten slant på Ica
Citera
2020-03-25, 12:50
Medlem
Femliters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
Jag tycker det var mer eller mindre klart ett bra tag att stimulanserna skulle komma i någon form, så det hela prisades väl in i de 11 procenten. Nu anser väl många att det var för mycket helt enkelt, och att stimulansernas effekt på ekonomins utveckling framöver inte kommer vara avgörande. Det är så jag tolkar det i alla fall.

Spot on i den analysen.
Citera
2020-03-25, 12:53
Medlem
smoerreboms avatar
om man är "långsiktig", hur kan man gå in nu? det är helt obegripligt för mig

jag kanske har fel om botten men om man har cash är risken betydligt mindre att man skulle missa nån monumental uppgång än att man kan få köpa billigare inom ett par månader när det här historiskt unika tvärstoppet.

När det gäller just Sverige är det tydligt att våra makthavare håller på och chansar medvetet håller oss i osäkerhet, vi vet inte hur många som har fått det här eftersom de inte testar så Sverige har inte bra siffror, vi har juked stats. Vi kan få ett massutbrott i nåt av alla utanförskapsområden och sen har vi totalt kaos i närmast liggande sjukhus. Sverige kan sitta på riktiga jävla överraskningar.

Jag skulle likna det vid att Coronan har stuckit in kniven riktigt jävla långt in i magen på världsekonomin och nu drar hen den lite åt sidan varje dag tills. Förr eller senare väller inälvorna ut.
Citera
2020-03-25, 12:57
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom

jag kanske har fel om botten men om man har cash är risken betydligt mindre att man skulle missa nån monumental uppgång än att man kan få köpa billigare inom ett par månader när det här historiskt unika tvärstoppet.

När det gäller just Sverige är det tydligt att våra makthavare håller på och chansar medvetet håller oss i osäkerhet, vi vet inte hur många som har fått det här eftersom de inte testar så Sverige har inte bra siffror, vi har juked stats. Vi kan få ett massutbrott i nåt av alla utanförskapsområden och sen har vi totalt kaos i närmast liggande sjukhus. Sverige kan sitta på riktiga jävla överraskningar.

Jag skulle likna det vid att Coronan har stuckit in kniven riktigt jävla långt in i magen på världsekonomin och nu drar hen den lite åt sidan varje dag tills. Förr eller senare väller inälvorna ut.

Så du ligger bear?
Citera
2020-03-25, 13:01
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen
Ajdå, det är fruktansvärt volativt nu. Mer som roulette.

Yup, blir att avvakta tills kl 4 ungefär när man vet om det är på väg upp eller ner
Citera
2020-03-25, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SK4NDAL
Fyllde på med Investor idag. Gick även in med en liten slant på Ica

ICA sitter jag och suger på när jag skall köpa tillbaka. Jag tror den skall gå under 380.
Citera
2020-03-25, 13:06
Medlem
Citat:

Hur vet du att det är en monumental uppgång på gång, och köper med dina cash, innan den har skett?

Avsevärt mycket större risk att missa uppgången helt om du ligger helt utanför med dina pengar och hela tiden avvaktar. Små köp utspridda under en period är väl det säkraste sättet att pricka en uppgång någorlunda.
Citera
2020-03-25, 13:46
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:

Du förstår inte det enkla konceptet "average out"?

Man behöver inte lasta in alla sina likvida medel just nu även om mycket talar för att du kommer gå plus i framtiden, men har du 80% på börsen så är det klart att man gärna ökar sitt innehav nu. Går börsen ner ännu mer, ökar man igen osv. Sen kan man köpa hela vägen upp och ändå gå plus.
Citera
2020-03-25, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
Jag tycker det var mer eller mindre klart ett bra tag att stimulanserna skulle komma i någon form, så det hela prisades väl in i de 11 procenten. Nu anser väl många att det var för mycket helt enkelt, och att stimulansernas effekt på ekonomins utveckling framöver inte kommer vara avgörande. Det är så jag tolkar det i alla fall.

Tolkar det så med. Snackas om att stimulansen effekt ska ha varit sista gången vi träffa botten än så länge. Vi har nog nått ett avgörande skede på kort tid enligt mig. Går att läsa av mycket till på fredag, fortsätter det vara rött trots paketet måste taktiken Trump sitter på funka, för de ser inte ut att vara så öppna med fler nödlösningar.
Senast redigerad av zuttarn 2020-03-25 kl. 13:55.
Citera
2020-03-25, 13:50
Medlem
AoE3#1s avatar
Avanza nere för fler än mig? Skulle precis beara silvret :/

Fan vad deras hemsida är dålig
Citera
2020-03-25, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1

Nere för mig också :-( Får köra Nordnet depån...
Citera
2020-03-25, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1

Jupp, mycket paniksälj nu när folk inser att vi inte nådde botten förra veckan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in