Citat:
Ursprungligen postat av
smoerrebom
om man är "långsiktig", hur kan man gå in nu? det är helt obegripligt för mig
jag kanske har fel om botten men om man har cash är risken betydligt mindre att man skulle missa nån monumental uppgång än att man kan få köpa billigare inom ett par månader när det här historiskt unika tvärstoppet.
När det gäller just Sverige är det tydligt att våra makthavare håller på och chansar medvetet håller oss i osäkerhet, vi vet inte hur många som har fått det här eftersom de inte testar så Sverige har inte bra siffror, vi har juked stats. Vi kan få ett massutbrott i nåt av alla utanförskapsområden och sen har vi totalt kaos i närmast liggande sjukhus. Sverige kan sitta på riktiga jävla överraskningar.
Jag skulle likna det vid att Coronan har stuckit in kniven riktigt jävla långt in i magen på världsekonomin och nu drar hen den lite åt sidan varje dag tills. Förr eller senare väller inälvorna ut.
Du förstår inte det enkla konceptet "average out"?
Man behöver inte lasta in alla sina likvida medel just nu även om mycket talar för att du kommer gå plus i framtiden, men har du 80% på börsen så är det klart att man gärna ökar sitt innehav nu. Går börsen ner ännu mer, ökar man igen osv. Sen kan man köpa hela vägen upp och ändå gå plus.