2020-03-25, 12:09
Medlem
Har nån spånat mer i vad det där meddelandet om "Janis myst" som HD skulle lösa den 15e maj egentligen handlade om?
Hittade iaf en skärmdump i FUP på sida 408 i aktbilaga 149 där SD skriver till LW om "dusch på Janis event" i samband med att han varit och tänt ett LED-ljus i LW's säng.
LW: "Vad menar du med dusch på Janis event"?
SD: "Internt"
Finns det fler skärmdumpar från den konversationen men i annan bilaga så man kan se helheten?

Jag har hela tiden trott att "Janis myst" står för något helt annat. Ett kodspråk som innebär att HD haft en uppgift att utföra i samband med mordet. Typ städa nåt, gömt nåt eller hämtat nåt? I vart fall så är hon ju enligt vittne (grannen J) i skogen den eftermiddagen och ses sedan gå in på SD's tomt. Lämnar hon nåt som SD har tappat/lämnat i skogen?

Så vad betyder "dusch på Janis event"?
Citera
2020-03-25, 12:10
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Krmkr har också sagt det - så jag tror er. Det var bara alldeles för korkat för att jag skulle klara av att ens nudda vid det som en sanning. Ber om ursäkt till Maviel, historien var för fantastisk. Jag pudlar och skäms att jag tvivlade på dig Maviel.

Det är lugnt Det är ju lite för osannolikt att tro på.
Citera
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Mer från expertvittnet ur www.na.se

Åklagren frågar om det här med att mannen uppmuntrar kvinnan att skaffa en annan, kan det vara något han säger utåt till andra.
-Absolut, svarar vittnet och berättar om ett liknande fall i Göteborg där mannen som dödade pratade om deras öppna relation.

Visst uppmuntrade även SD HD till viss del att kultivera sitt andra förhållande?

Men HD har inte blivit mördad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
löjlig och omöjlig (sex med cykelsadel).

Sex med en cykelsadel är säkert otänkbart för många men det är möjligt och det är enkelt att med en sökning på internet hitta filmer på kvinnor som har sex med cyklar.

Känsliga tittare bör undvika att klicka på den länkade filmen men den visar en scen där en kvinna för in en cykelsadel i vagina i samma position som BO uppges ha gjort

Jag ber om ursäkt för den grova filmen men det verkade viktigt att rätta ett sakfel
Citera
2020-03-25, 12:12
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Det finns i FUP också en torr, noggrann genomgång av denna historia, där polisen utifrån cykelns storlek, LW:s benlängd osv försöker se om den är teoretiskt möjlig.

(Spoiler: nä)

Jag är glad att jag inte är polis när jag läser sånt
Citera
2020-03-25, 12:14
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Lägg av.
Det står exakt såhär...... :

//MT: Ja på söndagen och jag, jag skulle tro att vi, vi lastade kärran då i alla fall, ehh eller jag är rätt säker på att vi lasta den direkt efter loppis om vi inte bar in sakerna först. Ehh ja tvättstugan ehh mycket mycket sannolikt ehh garaget ehh alltså, vad ska vi kalla de för, det gamla garaget i källaren, där cyklarna står.

BF: Vart?

MT: Ehh ståendes, ehh (talar till A) du vet vad jag tänker på, ja. A: Ja jag vet ju vad du tänker...
MT: Ja...

A: På...

MT: Ja och jag vet inte jag... A: Eftersom du...
MT: Jag tror att det kanske är lite längre tillbaka än en månad, eventuellt på ehh, min och Wilmas cykel men hur...

F: Men hur då vad?

BF: Men beskriv?

F: Vad menar du då?

MT: (Tystnad)

F: Hur gick det till då?

MT: Lite kul och trams, ja när det kom på Wilmas cykel det var, ehh det var spill och olyckhändelse så den har vi inte varit på däremot så fick hon ta, vi avslutade oralt och det
spottades ut och ehh, spottades ut på Wilmas cykel.

F: Nej men nu förstår inte jag, hur då spottades ut, vad är det som spottas... MT: Ehh...
F: Ut?

MT: Lena tog satsen i munnen, och spottade ut den, det gjorde hon oftast ehh, hon spottade den inte på golvet utan, på Wilmas bakhjul.

F: På bakhjulet?

MT: Mm på den orangea, aprikosfärgade, ehh och på min cykel då var det ehh, då var det hon som hade sex med cykeln då var det inte egentligen vi som hade sex.

F: Hur då?

MT: Ehh tramsig grej bara som inte var nånting men, hon skulle ha min cykel och, vi hade sex och så, kom hon på att hon, skulle se om sadeln var i lagom höjd, för jag hade sänkt sadeln, ehh och hon hade sex med sadeln.

F: Hur då, hur, på vilket sätt har man sex med sadeln?

MT: Hon ehh ställde sej över cykeln och, lät sadeln tränga in i, vaginan, det var inget som hon, njöt av, det vart inte bra så det.

BF: Hade hon kläder på sej, var hon naken?

MT: Säkerligen hade hon tröja på sej för när vi har sex i källaren så är det för jag har barn hemma, dom ligger och sover och då, vill man snabbt kunna, det ser ut som att (ohörbaii) verktyg.

F: Men hur går det till det där med att man, man, du säger att hon hade, förde in sadeln i hennes vagina, hur...

MT:Mm.

F: Hur ställde hon sej då, hur är hon?

MT: Hon står gränsle över cykeln som att hon ska hoppa upp och sätta sej på sadeln ställer, lutar sej lutar sej framåt.

F: Så att hon står i den riktning som man ska göra när man cyklar?

MT: Jaja.

F: Och vem håller i cykeln då, för den lär väl rasa annars?

MT: Nej (drar ut på ordet nej) ja ehh nej jag tror inte att nån behövde hålla i den utan den var nog tillräcklig låg tror jag.

F: Men hur lång var Lena?

MT: (Fnyser till) vet inte.

F: Mm, och det var din cykel sa du?

MT:Mm.

F: Så då, hade hon sex på, med cykeln på något annat sätt då? MT: Nej (låter tveksam då han säger nej första gången) nej nej. BF: Och när i tid var det här?
MT: Ja jag tror som sagt att det kan vara lite längre än en månad tillbaka, slutet på våren nån gång.

F: Kom det blod då med för då hade ju inte du fött in din penis, det gick ju inte så bra.

MT: Ehh det gick, jo vi hade haft sex innan ehh det var liksom, ett inspel, eller ett infall mitt i akten ehh, nej jag kan inte säga att jag vet att det kom blod då men, ja.

F: Du vet inte om det kom blod då?

MT: Nej men det, det är väl sannolikt att. F: Gjorde du nåt med cykeln efteråt?
MT: Nej vi, vi älskade istället, nej det var ju, eftersom jag, eftersom jag har valt den platsen så är det ju för att jag har barn hemma och, ehh, nej. //

Precis det var dotterns cykel.
Citera
2020-03-25, 12:14
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Har nån spånat mer i vad det där meddelandet om "Janis myst" som HD skulle lösa den 15e maj egentligen handlade om?
Hittade iaf en skärmdump i FUP på sida 408 i aktbilaga 149 där SD skriver till LW om "dusch på Janis event" i samband med att han varit och tänt ett LED-ljus i LW's säng.
LW: "Vad menar du med dusch på Janis event"?
SD: "Internt"
Finns det fler skärmdumpar från den konversationen men i annan bilaga så man kan se helheten?

Jag har hela tiden trott att "Janis myst" står för något helt annat. Ett kodspråk som innebär att HD haft en uppgift att utföra i samband med mordet. Typ städa nåt, gömt nåt eller hämtat nåt? I vart fall så är hon ju enligt vittne (grannen J) i skogen den eftermiddagen och ses sedan gå in på SD's tomt. Lämnar hon nåt som SD har tappat/lämnat i skogen?

Så vad betyder "dusch på Janis event"?
Känns ju onekligen som att hon tvättat av något. Fanns det en cache som hette Janis myst och låg den i närheten av mordplatsen? Det var ju någon cache som Lena var orolig skulle vara för nära hennes nya och som Stefan hjälpte henne mäta inför etc.
Citera
2020-03-25, 12:15
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumie
Ja, det stämmer, jag var på rättegången den dagen då Stefan fick frågor om just Lenas påstådda sexuella aktivitet med hans cykelsadel. Han fick bl a frågor hur det hela skulle ha gått till då Lena var en relativt kort person. Han svarade att han inte mindes hur det hade gått till, hur hon skulle ha nått upp till sadeln.
En så befängd historia, allt för att förklara ev blodspår på cykeln. Hua!

Haha ja det framkom inte i direktrapporteringen av NA Undrar varför...
Citera
2020-03-25, 12:15
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Men HD har inte blivit mördad.
Stefan Davidsson erbjöd sig ju dock att mörda både Hanna Davidsson och deras gemensamma barn.
Citera
2020-03-25, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ha ha ha ha.
Nä, det stämmer faktiskt.
Det står skrivet i FUP att Lena har haft sex med sadeln...... det är helt sant.

I verkligheten så har väl Stefan haft Lenas blod på byxorna, själv suttit på sadeln, och i förebyggande syfte sagt att Lena har haft sex med sadeln.

Men det stämmer.. det står i FUP, och jag kommer snart att ha hittat det.

Precis, det stämmer. Enligt SD så ska Lena ha spottat ut satsen på cykeln, på
däcket, om jag inte minns fel.

Inte klokt någonstans vad den mannen fabulerar ihop.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2020-03-25 kl. 12:19.
Citera
2020-03-25, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Förstår tanken med att lyfta fram idioter och psykopater som ger sig på folk i nära relationer. Menar bara att det ju måste vara väldigt individuellt från fall till fall.

Man kan väl bara inte ta generella "regler" kring detta och applicera dem i Hjärsta?

Edit: Ett applicera för mycket

Det VE beskriver är symtomatiskt för denna typ av relationer. Det slående är likheten i LWs egna beskrivning av sina känslor i det här, samt händelserna och skeendet i deras relation.

VE förklarar det många här i tråden redan känner till om våld i nära relationer men som vissa fnyser åt och i stället sablar ned LW och i princip uttrycker att hon får skylla sig själv, dock med det lite ologiska resonemanget att man inte får mörda.
Citera
2020-03-25, 12:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Du menar att Stefan Davidsson inte var hemsk mot henne?

Jo, innan HD fick reda på affären så var
han det. Sedan blev det ombytta roller.
Men det berättade hon inte för sina vänner.
Att hon hotade och stalkade SD och HD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in