2020-03-25, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag tror också att han hade med sig cykeln till mordplatsen. Han har förklarat på de mest konstiga sätt hur blod från LW hamnat på cykeln.
Han misstänker att blod kommit dit under gärningens gång (skvätt) eller när han satte sig på sadeln.
Varför han tar till sperma (att LW skulle ha spottat på hjulet) är mer mystiskt... kanske var han på mordplatsen en tid före LW och var så upphetsad att han "hjälpte" sig själv och därmed fick sperma på handen (som upptäckts på LW:s kjol) och som hamnade på cykelhjulet?

Jag tror i varje fall att han hade cykeln med i planen för kvällen då han träffade på de mystiska gestalterna och jag tror att han endera rekade inför natten till den 15 ELLER att han planerade att utföra mordet redan den kvällen: I förhör placerade han ut tre kryss på en karta vart han träffade på sin granne, åt vilket håll han själv kom från och vart han ställt ifrån sig sin cykel, om jag fattade det rätt?
Hade han tänkt gå till fots till mordplatsen med LW och sedan hämta den för att ta sig fort därifrån?
Citera
2020-03-25, 10:12
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ingen rim och reson. Lagom verkar inte finnas i hans värld, inte ens när han ljuger.

Det är mycket med blod i Steffes liv...

” PS: Precis, jo visst, men då om vi säger så här i vart fall då, sammanfattningsvis då är du i alla fall delgiven det här med blodet på cykeln, det är blod på cykeln och det är blod i, i duschutrymmet och det är...
MT:Mm.
PS: Det är i, det kan vi säga att det ligger både i, i brunn och i handfatet.

(147/424)
Det är oklart vem du syftar på här när du skriver att "han ljuger", men tydligen var det alltså inte SD då som fantiserade ihop den här omtalade blodförekomsten. Det står ju tydligt i förhöret du citerar att det var Peter Springare som delgav SD att det fanns blod överallt. Och det är alltså efter att ha fått veta av polisen att det är blod från LW överallt som SD sedan börjar fantisera ihop alla möjliga och omöjliga förklaringar.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-25 kl. 10:14.
Citera
2020-03-25, 10:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ingen rapportering från NA det första förhöret, vi lär få vänte tills "expertvittnet" innan de rapporterar.

https://www.na.se/artikel/9-00-fem-nya-vittnen-ska-horas-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstamordet

Fega krakar. De är väl rädda för att stöta
sig med frikyrkorna i Örebro.

Om det inte anses vara något fel med det
BO gjort så finns det väl ingen anledning
att inte rapportera? Att inte rapportera är
ju ett ställningstagande i sig. De anser
alltså att det finns saker i BOs liv som
behöver tystas ner ”av hänsyn till BO”.

Om det varit en manlig ”porrpastor” som
blivit mördad så hade media varit all over it.

Det hade varit intressant att höra vilken
version hon berättat för terapeuten.
Om hon berättade att hon hotade och
stalkade makarna D.
Om hon hade någon självinsikt.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-25 kl. 10:32.
Citera
2020-03-25, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Undrar om Tyréns tycker SD är bra för affärerna eller om man nu är tvungen att permittera pga virustider.

Dagens vittne Kenneth Johansson (150):

”Kenneth säger att Stefan haft tillgång till visningslägenheter kopplat till sig jobb. Där träffades Lena och Stefan”

Och klassikern:

(Förhör 8, Aktbilaga 147, del 12)

F: Jag hur stor mängd är det med blod?
MT: Tja, ibland kan det se rent förskräckligt ut, det...
F: Och vad är det...
MT: Ehh ...
F: Då?
MT: Ja jag ( ohörbart) ja som där på kontoret då hade jag ju liksom i hela ansiktet utsmetat
och halsen och, ehh, usch ja ehh. då ser det ut som det har varit litervis, men dey är det ju
såklart inte
, och ibland så ser man bara på penis att ja, det är blod på den och så torkar man av
den så.
---
F: Så när hon reser sej upp när ni har haft sex, då droppar det om henne då menar du eller?
MT: Ja det gör det ehh ...
F: Så det droppar när man, man kan se spår efter henne när hon går ...
MT: Det (fnissar till) ...
F: Eller?
MT: Ja du får ursäkta nu skrattar jag till men, ja det förekommer faktiskt att hon lämnar
sådana spår.

Minst sagt märklig personalpolicy på Tyréns kan man tycka.

Jag får känslan av att han delvis talar "sanning" ibland. I det här fallet tror jag att han berättar hur han såg ut efter han haft ihjäl henne. Han garderar sig nämligen även med att han fick blod på övre delen av tröjan och nedre delen av tröjan han hade på sig. Han jobbar så: ÖVERALLT där det KAN eller BORDE finnas blodrester kvar finns det historier som är kopplade till deras blodiga samlag.
Citera
2020-03-25, 10:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, han är nog inte så smart som han vill
tro. Bilincidenten och det muntligt yttrade
hotet skulle inte ha gett mycket straff.

Jag tror att han och LW hade snackat ihop
sig efter anmälan om bilincidenten. Att LW
lovat att tona ner sin sida av anmälan, så
länge SD lydde henne, så att anmälan
skulle läggas ner.

Jag har läst att HD också var orolig för
rättsliga påföljder för SD. På så vis hade
LW även makt över HD.

Men det var ju ingenting mot hur de nu har
det med rättsliga påföljder.

Hade han varit smart så hade han brutit
med LW direkt i april -17.
Och varit tacksam för att HD gav honom en
ny chans att göra om och göra rätt.

Det kanske var det han menade när han
skrev till JG att han tänkt oskickligt?

Oskickligt sa Bull. Och inte blev det skickligare. Så snart HD känner till historien har ju LW:s ev. ytterligare motmedel klen verkan. Polisanmäl för stalking. Flytta. Framför allt: slå icke ihjäl.

Jag tyckte mig rent av se nån synbart försonlig sms-gest från LW i tråden i det sista. Kanske var strategisk på nåt sätt. (Att lämna hus o barn hemma och åka till USA känns ju sådär med LW kvar på hemmaplan också..., om hon nu var så sjövild).

Livstid är ju liksom inget alternativ.
Citera
2020-03-25, 10:28
Medlem
Otto Flicks avatar
Nu vittnar en expert kring våld i nära relationer. Hon har tydligen skrivit någon bok i ämnet också. Ganska ointressant om ni fråga mig men gissar att det fyller någon funktion i rättegången.

Citat:
- Ett extremt kontrollerande beteende kan vara att stå och titta in i någons fönster, säger vittnet.
- På olika sätt kringskär han hennes liv.

Och:

Citat:
– I relationen känner kvinnan ett stort medlidande med mannen. Det är ett ömsesidigt beroende för båda parter.

Kanske värt att notera att detta är generellt och inte just rörande SD/LW.
Senast redigerad av Otto Flick 2020-03-25 kl. 10:33.
Citera
2020-03-25, 10:37
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Oskickligt sa Bull. Och inte blev det skickligare. Så snart HD känner till historien har ju LW:s ev. ytterligare motmedel klen verkan. Polisanmäl för stalking. Flytta. Framför allt: slå icke ihjäl.

Jag tyckte mig rent av se nån synbart försonlig sms-gest från LW i tråden i det sista. Kanske var strategisk på nåt sätt. (Att lämna hus o barn hemma och åka till USA känns ju sådär med LW kvar på hemmaplan också..., om hon nu var så sjövild).

Var kan man läsa GW:s uttalande du skrev om?
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-03-25, 10:38
Medlem
Lonnrots avatar
Nån vänlig själ får gärna länka till gratisåkningen hos NA. Jag hittar den inte nu.
Citera
2020-03-25, 10:40
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Var kan man läsa GW:s uttalande du skrev om?
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Det flaxade förbi i ngt medium. Skulle gissa på hans egen journal å tv. ”Det där borde räcka”. Fritt ur minnet.

Ursäkta min akribi.
Citera
2020-03-25, 10:42
Medlem
Citat:
Nån vänlig själ får gärna länka till gratisåkningen hos NA. Jag hittar den inte nu.
Det var ingen gratisåkning idag så det är inget att länka till.
Citera
2020-03-25, 10:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det var ingen gratisåkning idag så det är inget att länka till.

Ajdå. Då förstår jag. Tack!
Citera
2020-03-25, 10:49
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

SD och HD verkar också ha varit rädda
för att affären skulle komma ut i
GC-gänget. Nu är allt de försökte dölja
allmänt känt.

Allt blev så mycket värre för att de inte tog
konsekvenserna av SDs val och handlingar
direkt. Då hade det inte behövt gå så här
långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera