Citat:
Ursprungligen postat av
Lucas49
Nu lär väl biden vara klar som presentkandidat om inget oförutsett händer som ja typ sjukdom.
Marknaden gilalr ju Bidens stabilitet och framtoning med tanke på den turbulens Trump i regel varit pappa till sedan 2017. Biden verkar som synes vare en reko kille och sådan framtoning spelar troligen en stor roll det kommande presidentvalet i USA, för någon ny oerfaren, korrupt och virrig "Trump" i demokratisk kostym vore ju förödande för både partiet och USA..
Och får inte Trump rätsida på USA under våren, vilket lär bli svårt men inte omöjligt, så lär Biden känna en allt starkare vittring som leder mot vita huset.
Jag tror media kommer satsa på att porträttera Biden som en "snäll, gullig farbror", snarare än den där svulstiga Messias-avgudande approachen man intog mot Hillary Clinton. Där Hillary var "felfri" och inte fick kritiseras under några omständigheter så framställs Biden som lite "vimsig" för att framhärda att han är "mänsklig" i ett försök att få den approachen att gå bättre fram hos väljarna. Jag tror man har insett att den strategin man valde med Hillary snarare fick motsatt effekt, att man bland gräsrötterna ansåg att "eliten" försökte hjärntvätta väljarna och att man därför rästade på Trump bara på "pin kiv".
Men ja, Corona härjar just nu, och om Viden får det så är han definitivt i riskgruppen. Han känns något mer skröplig i sing fysiska form än vad Trump är, så jag tror Corona skulle vara långt mer skadligt för honom än för presidenten.