2020-03-24, 22:16
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
En sak som ändå är skönt med vår unika hållning är att vi inte implementerar en massa övervakningslagar som aldrig kommer tas bort. Tänker på Slovenien(eller var det Slovakien?) som vill att polisen ska ha tillgång till alla karantänsatta medborgares mobil-gps'er för att övervaka så de håller sig hemma. Tror ni detta är en lag som tas bort när corona är över? Tror ni att denna lag enbart kommer användas för corona?
Storebror ser dig redan.
Personnumret? Sociala mediers kartläggning? Och sist men inte minst: Åsiktskorridoren.

Vi är redan tillräckligt hårt hållna. Får man en befolkning att likt zombies unisont gå ut och skandera ”Refugees Welcome” så har man lyckats mer än bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Haha fyfan vad arg du är. C-vitamin lallare. Funkar det för dig så är det väl bra. God fortsättning.

Kan ni två sluta muppa ?

Man behöver inte tjata om c vitamin tack. Men behöver tillägga att det stämmer. Höga doser c vitamin injektioner har visat hjälpa. Samma som e vitamin olja hjälper mot brännskador och används bland annat inom tandvården (vid tandblekning tex)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Fhm känner till det ja.

Tengell vet knappast hur man binder skosnören, och du tror att han vet om mutationer som ingen annan virusekspert i världen känner till ?
Citera
2020-03-24, 22:17
Medlem
Till alla coronaförnekare

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Vb30b1/varningen-fran-usa-aven-unga-vuxna-blir-allvarligt-sjuka-av-coronavir
Citera
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Tror politikerna tagit bort möjligheten att rekvirera resurser vid en kris. När vi hade civilförsvaret intakt (innan 1995) fick de rekvirera privat egendom samt använda pliktlagen för att få arbetskraft. Nu måste det gå via offentligupphandling och det tar tid.
Så man kan inte göra ett undantag från detta med offentlig upphandling ens såna här extremfall?
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Helt fel!
Italien reagerade och vidtog åtgärder.
Tyvärr fel.
Ja. De hade ju en kampanj. Krama en kines i Februari. De vänstervridna liberalerna.
Inga rasister på "Våra Gator". Kosta vad det kosta vill.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=hytRCNFKv9s&feature=emb_ti tle

Mayor of Florence, Italy, encouraged Italians nationwide to hug Chinese on streets
Citera
Medlem
Tv4-snubben Marcus Oscarsson på facebook:

Citat:
HÄR ÄR DETALJERNA OM DE 177 ST CORONAPATIENTERNA I SVERIGES INTENSIVVÅRD 🔸 MÄNNEN HÅRDAST DRABBADE

Uppgifterna kommer från Svenska Intensivvårdsregistret och visar att 74 av patienterna är 59 år eller yngre och hela 77% är män. Här är detaljerna:

20-29 år: 3 st
30-39 år: 5 st
40-49 år: 19 st
50-59 år: 47 st
60-69 år: 48 st
70-79 år: 43 st
80-89 år: 12 st
Totalt 177 st

Intensivpatienter med riskfaktor: 74 %
Intensivpatienter utan riskfaktor: 26 %

Lägst ålder: 21 år
Högst ålder: 86 år
Medianålder: 65 år
Andel män: 77 %

Underliggande sjukdomar:
27 % Hjärt- och lung
27 % Diabetes
4 % Njurar

Uppgifterna avser alla som erhållit intensivvård inkl de som inte längre är kvar, pga dödsfall eller tillfrisknande. Siffrorna avser med andra ord totalen vilket ger bästa möjliga underlag för andelarna i behov av intensivvård
Citera
2020-03-24, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Tvärtom, 800 om dagen i Italien motsvarar ca 140 dödsfall om dagen i Sverige sett till befolkning, inte 4800.

Hahaaha shit hade tankarna på annat håll😂 Tänke fel😂
Citera
2020-03-24, 22:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Visst det låter ju bra i teorin att Sverige skulle få samma utgångspunkt som efter andra världskriget. Vi kan säga att så blir fallet. Tror du på fullt allvar att det kommer någonting gott ur det? Det första som händer är att vi kommer att massimportera kriminellt slödder från de mest dysfunktionella platserna på jorden. Det andra som kommer att hända är att vi kommer att skänka ofantliga summor till EU, FN och genom SIDA tex. Sverige är varken kapabla eller har viljan att dra några som helst fördelar av en sådan situation. Det enda som kommer att hända är att du får höjd skatt och blir tvungna att matas med ännu fler hbtq projekt på fritiden och på jobbet. USA, Kina, Ryssland, Turkiet, mfl hade utan att blinka utnyttjat sin fördel till max men nu pratar vi om världsamvetet Sverige.

Det där håller jag med om. Våra resurser går åt att försörja allsköns slödder både inom landet och i utlandet. Jag ser gärna att vi drar ner all EU-bidrag och utlandsbistånd samt drar försörjning för slödder som var i landet en längre tid.

Dock är detta en annan diskussion.
Citera
2020-03-24, 22:19
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Nått som stör mig är bristen på inklusion. Jag - som människa och medborgare - vill inkluderas i mitt eget liv, jag vill få veta riskerna med att jag sannolikt måste smittas istället för att rida ut stormen tryggt i huset.

Det här med flockimmunitet är alldeles för påtvingat, hur många i landet är villiga att bli smittade med förhoppningen att man är den som inte behöver respirator? Skulle man fråga varenda person en och en om de vill bli smittade säger de säkert nej. För det skulle dom göra om en vanlig förkylning också.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/intensivvardslakaren-har-overvagt-att-lata-sig-smittas

Intervju med Johan Thunberg, ansvarig för intensivvård i region Västerbotten.

Han skulle också vara redo att åka till Italien om han behövs där. Är man frisk och i aktiv ålder behöver man inte vara rädd för att smittas, menar han.

Han tillägger också något spännande. Att han allvarligt funderat på att låta sig själv smittas med det nya coronaviruset. För att hinna bli frisk och immun, när det bli besvärligt på allvar.

– Idag är jag ganska undgänglig. Men det kommer vara en oerhörd fördel om vi har personal på intensiven som är immun, när vi skall hantera de största flödena av smittade patienter, säger han.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Bromsar vi upp smittan för mycket?

Kommer ju ta en evighet att nå flockimmunitet om alla skall gömma sig

Om bög Sveriges regering hade fått ut och meddelat att dom har 1000 IVA platser klar imorgon i varje län så hade jag imorgon brutit mig in till IVA patient på närmsta sjukhus och lagt mig och rulla på jäveln i hopp om att bli smittad. Sveriges regering får skylla sig själv. Brist på platser = folk gömmer sig

Tillräckligt med platser = folk accepterar flockimmunitetsprincipen
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Det är intressant att den artificiella vitamin c-varianten kan hjälpa att döda cancerceller. Innan jag har läst forskningens som du har länkat hade jag en negativ åsikt om ascorbic acid.

Syntetisk vitamin c har blivit kritiserad för att det inte innehåller c-vitaminets alla tre delar. Det gör att ett sådant c-vitamin inte skyddar immunförsvaret lika starkt som ett fullständigt c-vitamin med alla tre delar som finns i frukter och grönsaker.

Kapsaicin i chili motverkar att immunförsvaret löper amok. Svenska läkare rekommenderar
därför chili till människor med reumatiska sjukdomar och immunförsvarsrelaterade sjukdomar.
Är bättre än alla kända syntetiska mediciner. Stoppar ochså okontrolerad celldelning.
Därav försöker man få fram syntetisk Kapsaicin som cancermedicin.
Innehåller ochså flera gånger högre mängd C-vitamin än citrusfrukter.
Alla egenskaper som är bra vid en infektion som löper amok.
"Guds gåva" till människan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in