2020-03-24, 18:50
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Snabb fråga, varför chartar du bara 4-timmars? För att ge en rättvist bild så känns inte 4 timmars chartsen något du kan använda i "dubbelbotten"-caset. Då får du nog kolla på dagar istället och där ligger vi in en fin korridor och svårt att säga åt vilket håll det barkar.

Därför att det var där det jag pratade om dök upp tydligast. Den dagliga datan tar givetvis längre tid på sig även om det faktiskt där också ser ut som en potentiell dubbelbotten. Det jag skrev var annars ett 'om man vill se ljus i mörkret så ...'

De längre tidsintervallen har naturligtvis som alltid högre vikt. Dock är knappast 4h att betrakta som ett särskilt kort tidsintervall om man är nyfiken på hur det går ur ett kortare perspektiv. :)
Senast redigerad av sinewave 2020-03-24 kl. 19:06.
Citera
2020-03-24, 19:03
Medlem
EntitledMillennials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Hoppas nån av er ryggade silvret

Jag gjorde det, tack för tipset.

Vad tror du om morgondagen?
Citera
2020-03-24, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blk
Vad tror du om HM på lång sikt? Kommer dom återhämta sig till +200 ?

Nja, detta kan bli dödsstöten för HM på lite längre sikt. E-handel kommer ta över fullständigt när det här är över och HM har många butiker och mycket personal som kostar stora pengar.
Citera
2020-03-24, 19:11
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EntitledMillennial
Jag gjorde det, tack för tipset.

Vad tror du om morgondagen?

Jag vet ej, 2 bra dagar i rad nu, kan bli segt imorgon. Slutar silver på 14,5 dollar idag kanske den blir seg i 1-2 dagar, vet ej. Ska bli riktigt spännande i.a.f.

MACD-korset inträffade precis på silver vilket kan signalera stor köpsignal åt folk
Citera
2020-03-24, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Nog för jag är optimistisk jämfört med många, men dagens lilla rus känns som de kommer vara kortvarigt. Intressant hur folk lämnade alla relativt trygga hamnar (ica, essity, getinge, telia) och hoppa på en massa annat lite mer rasbenäget på sistone (fastighetsbolag, volvo, scandic osv) som om botten var nådd nu. Visserligen tror jag en hel del låg billigt till igår, men tveksam till att saker och ting kommer gå nedåt iaf nån vecka till. Snart vänder det nog igen nedåt varpå de trygga hamnarna går upp och de andra sjunker igen. Själv avvaktar jag med en majoritet likvida medel ett tag till.

Ja, tror vi ska ner och testa 1250 denna veckan. Triggern? Sverige kör full lock-down. Detta är ett eko av flyktingkrisen där Sverige också var sist på bollen.
Citera
2020-03-24, 19:13
Medlem
AoE3#1s avatar
Om den inte fortsätter upp här går jag nog ur och nöjer mig med dagens fina vinst. Tycker det börjar bli skönare att trejda metaller och större index istället för småbolag i Sverige
Citera
2020-03-24, 19:17
Medlem
AoE3#1s avatar
Okej vi avslutade precis en fet grön candlestick, är det nu vi ser stora rycket
Citera
2020-03-24, 19:18
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Är övertygad om att corona kommer sprida sig som fan i USA innan det vänder. Ännu har vi inte heller fått alla fakta hur illa ekonomin kommer drabbas.
Å andra sidan är det på håret att jag kan sälja bostadsrätten till fet vinst så tackar för uppgången delvis.
Citera
2020-03-24, 19:36
Avslutad
Tyvärr. Trenden troddes vara bruten, att alla åtgärder i Italien skulle ge resultat. Tyvärr stiger nu dödsoffer igen. Det är blir mycket besvärligt. Jag tror börserna i nom en månad kan går ner 20-30 procent till
Senast redigerad av jonte400 2020-03-24 kl. 19:39.
Citera
2020-03-24, 19:39
Medlem
Cameltotems avatar
https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/warranter-torg/om-warranten.html/1053958/mini-s-omx-ava-502

MINI S OMX.

1700 i stop loss.

Tror på några dagar grönt men sen kommer skiten gå ner igen, finns en del fina warranter med 1450 i stop loss men känns lite för risky nu när FED pumpar in pengar i marknaden.
Citera
2020-03-24, 20:04
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/warranter-torg/om-warranten.html/1053958/mini-s-omx-ava-502

MINI S OMX.

1700 i stop loss.

Tror på några dagar grönt men sen kommer skiten gå ner igen, finns en del fina warranter med 1450 i stop loss men känns lite för risky nu när FED pumpar in pengar i marknaden.

Skitdålig på det här med futures. Kan du hjälpa mig hur jag ska läsa den här charten för att få en indikation om hur börsen kommer öppna imorgon bitti?
Citera
2020-03-24, 20:24
Medlem
Rodrigos avatar
Århundradets "fear of missing out" idag, vad tror folk - om vi bara hänger lite julpynt på luftslottet så är allt bra igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in