2020-03-24, 18:04
Medlem
Småföretag får väl försöka vara lite kreativa jag kan t ex beställa precis allt jag behöver från Biltema betala åka dit trycka på knappen som öppnar bakluckan och någon lyfter in min påse.

Varför marknadsför sig inte fler små restaurangägare på liknande sätt beställ swisha och och vi möter dig på parkeringen.
Citera
2020-03-24, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salva25g
Jag har inte varit ute på riktigt många år, men betalar folk 10-15k för att gå på klubb?!

Det är det drinkbord kostar.
Citera
2020-03-24, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Det är det drinkbord kostar.

Fy fan, bättre att låta blackrock förvalta de pengarna.
Citera
2020-03-24, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Ullared delade ut 800 miljoner till två ägare och volvo delar också ut rejält

Men bägge vill ha statens hjälp med löner

Vadå vill? De får redan statens hjälp i samband med permitteringen.
Citera
2020-03-24, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salva25g
Fy fan, bättre att låta blackrock förvalta de pengarna.

Ja då förlorar man åtminstone inte allt.
Citera
2020-03-24, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Snälla sig att det är ett skämt att Stureplansgruppen vill att staten ska stå för deras anställdas löner?
Sitter inte ägarna på flera miljoner?

Och jag hoppas verkligen att staten inte är så pass jävla dumma att dem går med på att ge dem en enda öre.

Hur är det här ens på tal...

Testa, flera hundra miljoner
Citera
2020-03-24, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reyman66
absolut , med lite mer kaos så kommer SD få 51% 2022, dom små, små bäckarna har börjat påverka
hela sverige,som ensam människa kan man bara ändra sitt beteende så att statsparasiterna inte
får in några mer pengar, inte gynna nånting som har med pk att göra, vare sig blattas eller byrokrater.

Varför tror du SD kommer få så mycket fler röster 2022 p.g.a. Corona?

Ser fram emot dagen Sverige återhämtar sig. Det här är otroligt sorgligt.
Citera
2020-03-24, 19:00
Medlem
Jag har börjat tröstäta. Det är nämligen så att min granne har förlorat sitt jobb.
Citera
2020-03-24, 19:09
Medlem
Vad kommer hända med alla kommunikatörer som jobbar inom Sveriges kommuner?
Citera
2020-03-24, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Bygga om? Alla småklubbar är som sagt SMÅ och tror du folk drar till nattklubbar, betalar 10-15K för att sitta? Jävlar vilket drag..

Alla täta människor skippar redan klubbarna nu, de enda som går dit är medelklass, nu kommer de sluta gå också och ALTERNATIVT festa hemma...

Exakt. Det övergår faktiskt fortfarande mitt förstånd varför man nu måste stänga helt pga det här nya direktivet från FHM. Det går och komma runt bestämmelsen om inte annat ha små bord istället tillfälliga klaff-bord som nån föreslog här. Kreativiteten verkar inte direkt flöda bland krogägarna om man säger så.
Nu senast meddelar Stureplansgruppen stängning:
https://www.di.se/nyheter/stureplansgruppen-det-ar-katastroflage/
Citera
2020-03-24, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Du förstår inte. Du tror världsekonomin fungerar som en Ica butik som har stängt för inventering en dag. Du lär bli varse att så inte är fallet

Jag kan svara: när vi har hundratusentals arbetslösa i Sverige pga coronan så kan inte alla företag starta upp igen! En del drar med sig skulder privat, andra har gått på ”finten” staten gett ut som lånealternativet, dvs skjuta upp skatteinbetalning 3 månader = innebär att även aktiebolagsägare kan få deras privata hus, bilar beslagtagna. Skatter och sociala måste betalas in oavsett.. så dessa stackare kommer inte tillbaka!

Om vi har hundratusentals som går på a-kassor osv så måste staten betala massor av pengar till a-kassorna! De kommer bli tvungna att hjälpa människorna oavsett så varför inte nu istället ?

Varför inte hjälpa småföretagen nu istället?? Slopa skatterna 2-3 månader, ta bort hyran under samma period så kan företag övervintra denna katastrof pga pandemin Sars NCOV 19
Citera
2020-03-24, 19:43
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Bara så du vet, VOLVO finns i Kina och pumpar bilar på löpande band. Torslanda ligger nere. Kina kommer ta över produktionen.

Vidare, Svenskar kommer vara som pestsmittade världen runt. Tror du att Svenskarna kommer resa som inget har hänt framöver så får du gärna umgås med de tankarna, men det har inget med verkligehten att göra. Svenskar kommer inte släppas in i många länder, vi kommer vara bannlysta alternativt sitta i karantän i 2-3 veckor innan vi kommer in. Ok, Italien kommer släppa in oss och andra corona länder.
Alla länder som är beroende av turism kommer nog vilja ha både svenskar och andra. Men vad jag menar är att behovet av varor och tjänster finns kvar, och kommer sätta fart på finanserna så fort krisen visar tecken på att avta.

Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Aktierna har gått ner med 30%, det får följder.
Börsen gick ju upp 30% förra året, vad fick det för följd? jag förstår inte: om Börsen går upp 30% ett år är det helt i sin ordning, så ska det vara bara. Men om Börsen går ned 30% är det katastrof och jordens undergång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in