2020-03-24, 16:33
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Otroligt osmakligt att använda MGMs namn. Klicka inte på länkar
Vad händer om man klickar på länkar?
Citera
2020-03-24, 16:33
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Bara rent allmänt så undrar jag vad eller vem du litar på. Finns det nåt eller nån?
Det kanske inte är så konstigt att NA måste måna om ett gott samarbete med lokala makthavare. Kollar du på de hundratals betalartiklar man har publicerat de här två åren så handlar det oftast om att skriva om genombrott och framgångar i utredningen, även där det kan vara svårt för läsaren att förstå vad dessa framgångar skulle bestå i.

Kollar du sedan på riksmedia som t.ex. TV4 så ser du en lite mer granskande approach, och man ställer bra frågor:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Draifos 2020-03-24 kl. 16:39.
Citera
2020-03-24, 16:40
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror jag läste om ett "runt" vapen. Ficklampa? Armeringsjärn? Träningsstång?
”Cylindriskt” sades i rättegången. SD kommenterade själv polisens uppgift att han, vid Mållgan incidenten, skulle ta händerna ur fickorna ”jag tänkte att han kanske hade ett basebollträ”...”Men det hade jag ju inte det var nog en ficklampa, säger SD. Vi kanske ska tro honom på hans ord?
Men det måste isf vara en sjuhelsikes ficklampa som håller för 17 slag mot ett huvud
Citera
2020-03-24, 16:42
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
För ett prov som togs inuti plösen så erhölls en indikation för blodförekomst samt DNA från två personer. Det finns också viss bevisning från försvaret som visar att den misstänkte själv kan ha blött ner skon vid ett tidigare tillfälle. Rent hypotetiskt skulle offrets DNA därmed även kunna vara saliv eller någon form av sekret, även om blod är troligare.

Frågan är egentligen bara varför blod skulle vara ett fullgott bevis för ett mord, medan saliv eller sekret inte skulle vara det? Om gärningsmannen flyttar på kroppen och huvudet med foten så kan det lika gärna hamna saliv (eller sekret) på skon.

Går det att misstolka vad forensikern från NFC sa under sitt förhör igår?

Citat:
Det går inte att säga om det är blod eller dna från saliv eller sekret som hittats på 45-åringens skor.

https://www.na.se/artikel/granne-jag-minns-klart-och-tydligt-den-dagen-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstamordet
Citera
2020-03-24, 16:44
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det kanske inte är så konstigt att NA måste måna om ett gott samarbete med lokala makthavare. Kollar du på de hundratals betalartiklar man har publicerat de här två åren så handlar det oftast om att skriva om genombrott och framgångar i utredningen, även där det kan vara svårt för läsaren att förstå vad dessa framgångar skulle bestå i.

Kollar du sedan på riksmedia som t.ex. TV4 så ser du en lite mer granskande approach, och man ställer bra frågor:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Ok, tack för svar. Då finns det alltså nåt du litar på.
Mer än på NA i alla fall.
Citera
2020-03-24, 16:57
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ok, tack för svar. Då finns det alltså nåt du litar på.
Mer än på NA i alla fall.
Jag förstår inte riktigt varför du verkar vilja få det till att jag skulle ha svårt att lita på folk. Jag är väl t.ex. en av de få här i tråden som inte ser någon direkt anledning att ifrågasätta SD:s egen berättelse.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-24 kl. 17:04.
Citera
2020-03-24, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
”Cylindriskt” sades i rättegången. SD kommenterade själv polisens uppgift att han, vid Mållgan incidenten, skulle ta händerna ur fickorna ”jag tänkte att han kanske hade ett basebollträ”...”Men det hade jag ju inte det var nog en ficklampa, säger SD. Vi kanske ska tro honom på hans ord?
Men det måste isf vara en sjuhelsikes ficklampa som håller för 17 slag mot ett huvud

Men mållgan-incidenten var troligen att lägga ut en rökridå (förberedelser för att misstänkliggöra ett gäng ynglingar som inte fanns i verkligheten) och den inträffade några dagar innan Lena mördades.
Citera
2020-03-24, 17:04
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
;

Tack för att du citerade, orkade inte leta igår. Så himla svårt att läsa LW:,s konstiga sätt att skriva men nog 17 hotar hon SD om han lämnar, det är klart som korvspad...
Citera
2020-03-24, 17:05
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag förstår inte riktigt varför du verkar vilja få det till att jag skulle ha svårt att lita på folk. Jag är väl t.ex. en av de få här i tråden som inte ser någon direkt anledning att ifrågasätta SD:s egen berättelse.
Ok, tack.
Då har jag fått svar på min ursprungliga fråga. Det finns nåt (TV 4) och nån (SD) du litar på.
Jag är nöjd så.
Citera
2020-03-24, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror jag läste om ett "runt" vapen. Ficklampa? Armeringsjärn? Träningsstång?

Ihåliga metallrör, finns i många olika storlekar/längder och vikter.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-03-24, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Men mållgan-incidenten var troligen att lägga ut en rökridå (förberedelser för att misstänkliggöra ett gäng ynglingar som inte fanns i verkligheten) och den inträffade några dagar innan Lena mördades.

Jag tycker det är självklart att förstå gällande att SD:s imaginärt skapade och hotfulla "Skogs-Mållgor" inte var någonting annat, än ett villospår.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-03-24, 17:17
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ok, tack.
Då har jag fått svar på min ursprungliga fråga. Det finns nåt (TV 4) och nån (SD) du litar på.
Jag är nöjd så.
Förstår inte riktigt vart du vill komma, och du verkar vilja missförstå och tolka in konstiga saker i det jag skriver. Det är t.ex. inte så att jag tycker att någon viss tv-kanal eller någon viss person skulle vara alldeles särskilt trovärdig, utöver det man normalt kan förvänta sig. Om dina funderingar handlar om vem eller vilka man kan lita på i största allmänhet så är det väl bättre att du berättar hur du själv tänker.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-24 kl. 17:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in