2020-03-24, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Du vet väl inte hur mycket de har kämpat
för att få rätt diagnos?

Man kan fråga varför HD inte svarar på det då och refererat till var de sökt osv ...
Citera
2020-03-24, 16:10
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
I någon av konversationerna i FUP mellan JG och SD antyder de väl att den geocachare som loggade My First Six-String samma dag som den "trashats" hade en gås oplockad med dem (och/eller) LW och spekulerade om h*n låg bakom ett eventuellt sabotage?

En litet intressant notering angående den geocachare som SD/JG omnämnde:

H*n loggade i maj 2015 båda SD's mystar "Bil*ning - Å*alen" och "B*ldning - B*afra". I sin loggtext skriver h*n att h*n "tog stigen som gick längs motorvägen" när h*n promenerade mellan dessa båda mystar. H*n kallar den för "geostigen".

Utifrån denna kommentar så kanske stigen längs motorvägen är en "välkänd" sträcka för geocachare (inklusive SD som CO) att ta sig mellan SDs båda mystar? Apropå vittnesiakttagelsen som gjordes avseende mannen som gick med plastpåse på mordnatten. Är det samma sträcka som avses?
Citera
Medlem
StefanDavidssons avatar
Vem tänker ni är mest trolig att bräcka under pressen i rättssalen, Hanna Davidsson eller Jerry Gray?

Jag tänker att det är Jerry då Stefan inte borde sitta på någon speciell hållhake på honom. Visst skulle han kunna vara livrädd för att bli mördad men han är ju ändå man och större än SD(?).

Eller vad skulle SD kunna ha för hållhake på Jerry egentligen, som får honom att fortsätta skydda SD?!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Han försökte dumpa LW när HD avslöjade
affären. LW hotade då med att ta honom
till domstol för bilincidenten och mordhot
om han inte gjorde vad hon ville.
Så fort han försökte dra sig ur så
anklagade hon honom för att backa och
hotade igen.
Han kände sig som en livegen.

Ja det kan stämma med mina intryck också ... LW var ju inte bara inne på att
vilja ha honom kvar, resa till Kilimandjaro och allt det där, utan också inne på
att göra slut (sista tiden särskilt).
Man kan kanske se mycket av hennes konversation gentemot SD som
tillrättavisanden, "predikan" och hämnd för vad hon tyckte var "svek".

Hon skrev inte ett ord om att hon själv var med om att svika HD.

Ville han inte ha henne på rätt sätt, så skulle han minsann få ...

Man kan säga mycket till hennes försvar också - men tror jag tar en sak
i taget nu.
Vi har redan pratat om detta så mycket, att både SD och LW var manipulativa.
Citera
2020-03-24, 16:14
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vi vet ju inte om det är sant att SD sitter och skrattar och beter sig som en psykopat. Vi får ju bara rapportering från lokalblaskan NA som har gått i åklagarens ledband i två år nu. Det skulle vara intressant att få höra ljudupptagningarna från rättegången, och det skulle inte förvåna mig alls om det då visar sig att han i själva verket har riktigt bra svar på det åklagaren lägger fram.

Bara rent allmänt så undrar jag vad eller vem du litar på. Finns det nåt eller nån?
Citera
2020-03-24, 16:16
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Vem tänker ni är mest trolig att bräcka under pressen i rättssalen, Hanna Davidsson eller Jerry Gray?

Jag tänker att det är Jerry då Stefan inte borde sitta på någon speciell hållhake på honom. Visst skulle han kunna vara livrädd för att bli mördad men han är ju ändå man och större än SD(?).

Eller vad skulle SD kunna ha för hållhake på Jerry egentligen, som får honom att fortsätta skydda SD?!

Jag skulle tro att JG är först att bräckas han har visat på klena nerver redan innan i form av sitt telefonsamtal när LW var försvunnen att de skulle leta hos HD - och hans diskussioner med SD i samtal. Det kan vara så att han vet något han inte borde veta. Jag tror att om HD bryter så är det inte nu. Hon är för medicinerad och nertryckt av åratal av manipulation. Hennes bryt ligger nog längre fram i tiden om det ens kommer.

Bilden du har är sjukt obehaglig btw.
Citera
2020-03-24, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Tror du inte det framgått i domen senare att "blodet" inte kunde verifieras av vittnet?
Skulle TR mörka det menar du och inte ta den nytillkomna "dementeringen" från vittnet med i beräkningen när de dömer? Väldigt nyfiken nu. Skandal om det kan gå till som du säger.

Jag trodde nog att man med hjälp av Luminol kan se skillnad mellan blod och andra kroppsvätskor, men det gör man tydligen inte.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Luminol
Senast redigerad av zilvereko 2020-03-24 kl. 16:39.
Citera
2020-03-24, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
De kan invända hur mycket som helst, vi skulle ändå inte få veta ett ett djävla dugg om vad som sades innanför de lyckta dörrarna, det som sägs där stannar där.

Du kan ju ta det där berömda "blodet" på plösen på MGM,s sko, åklagaren har ju gjort ett ganska stort nummer av just det, ett av Hiding,s bevis för att MGM är skyldig till mordet på BO.

När NFC,s forensiker förhördes igår så fram kom det att NFC inte kan avgöra om det som finns på skon är blod eller saliv eller något annat sekret från BO, om det vittnet hade förhörts bakom lyckta dörrar så hade vi alltså haft Hiding,s version om vad som fanns på skon som sanning och den stämde ju inte enligt NFC.

Därför är dessa lyckta dörrar i tid och otid ett djävla problem.

För ett prov som togs inuti plösen så erhölls en indikation för blodförekomst samt DNA från två personer. Det finns också viss bevisning från försvaret som visar att den misstänkte själv kan ha blött ner skon vid ett tidigare tillfälle. Rent hypotetiskt skulle offrets DNA därmed även kunna vara saliv eller någon form av sekret, även om blod är troligare.

Frågan är egentligen bara varför blod skulle vara ett fullgott bevis för ett mord, medan saliv eller sekret inte skulle vara det? Om gärningsmannen flyttar på kroppen och huvudet med foten så kan det lika gärna hamna saliv (eller sekret) på skon.
Citera
2020-03-24, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Varför/när gömde han skorna hos svärföräldrarna?

Gömde och gömde, det stod på altanen bland andra skor och han bodde hos svärföräldrarna när de kom hem från USA. Så kanske inte helt orimligt att de fanns där? (AB 147/406)
Citera
2020-03-24, 16:25
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Ja det går undan som tusan här hänger inte med Japp som går på automatiskt vid rörelse men den aktuella natten var den avstängd. Antagligen för att ingen skulle se honom komma hem blodig och behöva spola av sig. Det är också det som är teorin med att han bad människor vattna och alla diskussioner om vattenutkastaren. Att marken var torr och inte kunde svälja undan allt blod och gojs. Tänk om det där huset hade fått undersökas ordentligt vid första tillfället vad som kunde hittats där då.
Håller med om att det var synnerligen olyckligt att huset inte genomsöktes ordentligt redan första gången men det är alltid lättare att vara efterklok. Däremot undrar jag om det verkligen behöver följt med så mycket blod och gojs hem? Och om han inte bara såg det praktiska i att inte bli sedd när han kom hem oavsett. Och sen det här med mordvapnet...undrar om de sökt utefter vägen till Arlanda. Kan ju finnas lite paralleller med Johanna Möller som valde en lämplig bro en bit hemifrån.
Citera
2020-03-24, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror jag läste om ett "runt" vapen. Ficklampa? Armeringsjärn? Träningsstång?

Slagytan på en hammare?
Citera
2020-03-24, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag trodde nog att man med hjälp av Luminol kan se skillnad mellan blod och andra kroppsvätskor, men det gör man tydligen inte.

Jag tolkar det som att man kan inte avgöra om DNA:t kommer från blodet eller andra kroppsvätskor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in