Citat:
Eftersom de länders ledare gör verkligen ALLT för att stoppa skiten och därmed skydda sin befolkning, de har kommit till en punkt där de inte längre bryr sig om pengar.
Bara det inger ju trygghet och förtroende i medborgarna i samhället. Det skapar gemenskap och vilja att samarbeta.
I Sverige är det tvärtom. Man skiter i folket genom att inte vilja dra i handbromsen likt andra länder, endast för att det är dyrt.
I Sverige handlar man systematiskt på ett sätt som definitivt och aktivt kommer att resultera i död. Man räknar med det, och man räknar på kostnaden.
Sen att man som regering i Sverige lägger all, precis all, ansvar på individen utan att själv komma med skarpa åtgärder där man visar handlingskraft, det får medborgare att känna sig utelämnade till ödet.
Jag är en av medborgarna. Mina vänner, min familj, släkt, kollegor... Alla vi känner samma frustration och att vi nu har blivit övergivna av staten.
Det i sin tur skapar en klimat av "varje man klara sig bäst". Dvs allt detta som Löfven svamlat om kring solidaritet, gemenskap, "alla tillsammans" osv. allt det faller direkt bort.
Helt fel strategi och ledarskap. Inte minst sagt totalt fel psykologisk inverkan på oss.
Att själv avsäga sig all ansvar och skyffla det på folket är att snacka om samarbete men att egentligen vilja dra sig ur knipan själv.
Han säger emot sig själv. Man brukar säga på engelska "practise what you preach".
Alla dessa misstag tillsammans gör att smittan kommer att fortsätta spridas ännu snabbare och att folk inte kommer ta hänsyn till varandra.
Mark my words