2020-03-24, 13:11
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
I vanliga fall är det SK60-planen som syns på Flightradar24. Gripen har jag aldrig sett där.

SK60 syns även i detta nu över Västervik/Hultsfred.

Ok, kan inte svära på att det var JAS jag såg. Såg det bara ett kort ögonblick mellan träden. Det lät iaf väldigt mycket o flög snabbt på låg höjd österut. Hur detta kan kopplas till c-19 vet jag ej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Ja, alla barer måste stänga.

Nej inte om de fixar fram bord.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
Fortfarande bara uppmaningar och eget ansvar. Det biter inte på folk, alla tänker att det drabbar någon annan, men dem själva.

Precis, det krävs tuffa tag, folk inser inte allvaret och beter sig som vanliga får.

Det insåg Storbritannien igår när man införde Lockdown på hela landet, Max 2 fick träffas samtidigt, alla barer/pubar/restauranger stängda osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Skrev du inte fel där? Menar du inte IQ? ..en väldigt låg IQ, lägre än vanligtvis

Om man är så jävla dum att man går ut i coronatider nu och riskerar att sprida denna skit vidare och på så sätt riskerar allas liv, sjuka som friska, så har man ju inte riktigt alla skruvar på plats.
Det är sånna som inte hänger med vad som händer som gör att hårdare och hårdare regler måste införas...dom förstår inte själva vad dom ställer till med.
Citera
Medlem
schuberts avatar
Så jävla tamt!

"Ta er en funderare..."

Varför inte bara gå hela vägen direkt? Varför riskera så mycket på "eget ansvar".

Jävla halvmesyr som riskerar att gå åt helvete.
Citera
2020-03-24, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Nej inte om de fixar fram bord.

Ja, avser att servering från baren inte får förekomma bara vid bord. Borden måste också glesas ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maravilla
Var ute i helgen för en öl i en medelstor stad. Smockfullt på puben jag var på, även på klubben.Fick intrycket att det var en väldigt låg, eller lägre än vanligtvis, medelålder.

Säga vad man vill om dessa yngre generationer, men de är anledningen till varför vi inte kommer få omfattande krig i framtiden. De är alldeles för självupptagna och bortskämda för att lägga ner sitt liv för någon annan. Inte ens ett krig hade fått dem att lägga ner sin fredagsöl med polarna.

(Nej jag är inte bättre än dessa i det avseendet)

Det är ju så att deras föräldrar har "uppfostrat" deras kära små telningar så. De ska bara bry sig om sig själva, de får alltid sin vilja igenom eftersom om man sätter gränser så kränker man barnet. Det är en generation som är fostrad i sann individualism. Solidaritet och medmänsklighet är rena rama grekiskan för dessa slynglar.
Deras föräldrar fick i sin tur lära sig att det var så man skulle uppfostra sina barn av diverse "barnuppfostranexperter och psykologer". Synden går i arv mina vänner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Resten av världen : "Karantän och förbud att umgås mer än 2 personer".
Sverige: "Nu får thaibufferna köra bordservering istället"

Sverige fortsätter med sin tokliberala och naiva inställning.
Citera
2020-03-24, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Haha precis, så jävla löjligt. Vet inte om man ska skratta eller gråta efter Sverige “hårda” tag

Fast min första tanke var -Men jag vill ju ha öl! Nog många som känner som mig
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-skalman
Verkar som att de inte blir någon stängning av skidbackarna nu på påsklovet.

//Skalman

Skidåkningen i sig är inget problem utan det är mer liftköer, handla mat i små trånga affärer, ev restaurangbesök. Tror det är en ekonomisk fråga och de väger liv mot pengar och vi får väl se i slutändan om det var ett klokt beslut eller inte
Citera
Medlem
okok1s avatar
Vad händer om man inte följer reglerna då (bordsservering)?
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Ja men nått flyg går väl?

Ja det lär det göra, men med kanske flera andra bolag i konkurs så lär ju inte biljetterna vara allt för billiga

Och då i kombination med att kanske hundratusentals har fått lämna sina arbeten så blir det väl kanske inte direkt någon resefest världen över
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in