2020-03-24, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Skrattar bäst som skrattar sist kanske. Jag kan hålla med dig om att den bevisning som åklagaren har lagt fram hittills inte har varit särskilt övertygande, men det är för att man fortfarande gör en värdering av varje enskild omständighet i sig. Det är expertvittnet Viveka Enander som sedan skall knyta ihop säcken. Det är Enanders vittnesmål som blir helt avgörande eftersom det får alla pusselbitar att falla på plats, och det är först då man ser bilden.
Så du tror att ingen övertygande bevisning finns..Tycker nog att det börjar dyka upp en del nu, te.x hans alibi är ju spräckt iom detta vittnesmål som presenterades alldeles nyss:
NA-
”Christoffer Olsson ställer en fråga om de aktiviteter som ska ha registrerats på 45-åringens dator på mordnatten och får svar att de inte gjorts manuellt utan automatiskt.”
Citera
2020-03-24, 11:07
Moderator
Maviels avatar
Från direktrapporteringen na.se:

Christoffer Olsson ställer en fråga om de aktiviteter som ska ha registrerats på 45-åringens dator på mordnatten och får svar att de inte gjorts manuellt utan automatiskt.

YES
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Nu ska en barnmorska ge sitt vittnesmål.

Det är en barnmorska som ska vittna om sina kontakter med Lena Wesström för att motbevisa 45-åringens förklaring till var hennes blod kommer ifrån.

Förhöret hålls nu bakom stängda dörrar och vi får gå ut.
Synd. Var nyfiken på vad hon har att säga.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Nu ska en barnmorska ge sitt vittnesmål.

Det är en barnmorska som ska vittna om sina kontakter med Lena Wesström för att motbevisa 45-åringens förklaring till var hennes blod kommer ifrån.

Och givetvis bakom lyckta dörrar så vi får inte veta ett djävla dugg om vad som sägs, det här börjar fan bli löjligt, håll för i helvete hela rättegången hemlig då, det funkade ju i gamla Sovjet så det funkar nog alldeles utmärkt i det här landet också.
Citera
2020-03-24, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
HD:s uppförande är mer än märkligt!

SD berättar för henne var blod kan finnas i hemmet (pga samlag)... nu har han kommit på flera förklaringar.
LW har snickrat och använt hans tvättmaskin samt att han har varit på mordplatsen vid ett flertal tillfällen för att försöka förklara sitt blod på skorna (eller kunde vara vid sex i naturen). Som jag uppfattar det har förklaringarna kommit efter att han fått ta del av FUP.

Dessa förklaringar hade han tydligen "glömt" att dela med sig av till HD.
Har hon inte varit med vid mordtillfället så tror jag att hon vet så mycket mer än vad hon säger.

Förhöret med HD blir hyperintressant liksom förhöret med JG.

Vi får hoppas det. Jag har dock låga förväntningar. De båda är kanske fortfarande inne i sina förvirrade hjärntvättade bubblor. Det tar ju åratal att komma ur dem.
Citera
2020-03-24, 11:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Bäst för barnen är att tala sanning.

Det är inte säkert HD tycker det. Svårt att tänka förnuftlgt när man är mitt inne i en kris. Hoppas hon har förnuftiga människor runt sig som ger rätt råd.
Citera
2020-03-24, 11:09
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Synd. Var nyfiken på vad hon har att säga.

Jag också nu var det bara att trava ut.
Citera
2020-03-24, 11:11
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Och givetvis bakom lyckta dörrar så vi får inte veta ett djävla dugg om vad som sägs, det här börjar fan bli löjligt, håll för i helvete hela rättegången hemlig då, det funkade ju i gamla Sovjet så det funkar nog alldeles utmärkt i det här landet också.

Nordkorea2
Citera
2020-03-24, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror inte det är nerver. Han anser att han är smartare än alla andra och njuter av sin egen storhet. Han anser nog att dessa vittnen aldrig kommer komma åt honom. Som han sa i ett tidigt skede: "Polisen har ingenting på mig".

Jag tror som du. Han är grandios och har inga nerver alls. Tycker mig också ana att han känner sig stolt över det oerhörda han åstadkommit. Och nu får han dessutom massor med uppmärksamhet tack vare det.
Citera
2020-03-24, 11:13
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Måste säga att jag tycker att de två journalisterna är långsamma. Jag kan skriva 60 ord/min - lär sig inte journalister dylika kunskaper?

Journalisterna på NA..gnällbeltet förhåller sig PK till bonnier-media
Citera
2020-03-24, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
HD anser sig antagligen kunna göra en bättre bedömning än Åsa Hiding i den aktuella frågan, dvs. huruvida SD skall anses vara en farlig psykopat och trolig mördare eller inte. Jag har inte sett något i förhören som tyder på att hon misstänker honom.

Att HD i så många fall inte vill svara på frågor eller svarar undvikande är väl en indikation?
Citera
2020-03-24, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det skulle kunna vara nerverna. Han inser att spelet är förlorat och advokaterna verkar ha samma uppfattning hittills, eftersom de är så lama. Inombords på GM kokar det?

Tror också det kokar men inte av nerver utan snarare frustration.
Bristen på självkontroll då han inte har kontroll över situationen lyser igenom.

Gissar hans försvar då blir att håna genom skratta och på så sätt tro att han skapar tvivel genom att förminska/förlöjliga vittnen/vittnesuppgifter som påvisar fakta som underminerar honom.

Tror att håna människor alltid varit en del av hans personlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in