2020-03-24, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Förortsbarnen hänger här på Kungsholmen. Titta vid Fridhemsplan och även Odenplan.

Internationell skola på Kungsholmen? ;-)

De träffas även i Bromma. Vet ej i vilken skola de går där.. ;-)
Citera
2020-03-24, 09:24
Medlem
Jon.Holmss avatar
Om nu somalier är extra hårt drabbade av coronaviruset så är ett totalt utegångsförbud för alla negrer det enda raka för att förhindra ytterligare smittspridning i samhället.

I ett andra skede så måste vi börja diskutera en eventuell masstransport tillbaka till deras hemländer.
Citera
2020-03-24, 09:24
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Så nu tror jag att jag rett ut det.

Hittills har det rapporterats 33 dödsfall i Sverige. (kl 07 i morse)

När FHM rapporterade kl 14 igår så var det 25.

Sedan efter kl 14 tillkom 8 igår kväll:

Ytterligare två döda i Sörmland
Under måndagen meddelade Region Sörmland att ytterligare två personer har avlidit. Det handlar om två kvinnor med underliggande sjukdomar, den ena under 70 år och den andra över.

Sex nya dödsfall i Stockholm
På måndagskvällen rapporterade Region Stockholm sex nya dödsfall under det senaste dygnet. Vid 7-tiden på tisdagsmorgonen hade totalt 33 personer i Sverige dött i sviterna av Covid-19.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/flera-nya-dodsfall-i-sverige, igår.

Det är faktiskt möjligt att de 6 nya som Worldometers listar som nya idag faktiskt faktisk var de "Sex nya dödsfall i Stockholm" och att de rapporterade efter kl 01 igår (Worldometers bryter sitt dygn vid midnatt GMT - vilket är kl 01 svensk tid), även om jag inte skull beskriva den tidpunkten som "på måndagskvällen".

Tack ska du ha!
Det blir lite halvrörigt ibland
Citera
2020-03-24, 09:25
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Ja det vågar du. Större risk o bli överkörd på vägen dit. Alla kan leva normalt så länge du inte har massa sjukdomar sen innan eller 65 + så kör på

Inte tänkt på att denna person kan bli en så kallad carrier och smitta andra?
Citera
2020-03-24, 09:26
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Verkar som om Stockholm är det stora problemet just nu, Fiskmåsarna lyder under egna lagar. Bilder därifrån visar fulla bussar och mycket folk på stan utan andningsskydd(som ju tyvärr inte finns att köpa i Sverige). Dessutom åker de till sina sommarhus och till Åre och smittar alla de får syn på.
Bor själv i staden
Ja ytterst få är oroade. Tron på flockimmunitet och att man ska försöka leva som vanligt om man är ung och frisk råder
Försöker man opponera sig mot det så blir man kallad troll eller att man är alarmist
Citera
2020-03-24, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Det finns ju några problem och det är att vi inte har en aning vad mörkertalet är.

Det här är det vesäntliga. Mörkertalet är enormt. I Hubei är det idag 8 miljoner färre mobiler uppkopplade mot nätet jämfört med januari. I ett land där du inte kan göra något utan en mobil pekar det åt ett visst håll. Jag såg en uppskattning på 128 miljoner smittade i Kina totalt sett, och det är trovärdiga siffror. Det är skillnad mot de officiella 30 000
Citera
2020-03-24, 09:28
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Fredag: 5
Lördag: 4
Söndag: 1
Måndag: 6

Fre-lör: 9, sön-mån: 7 = minus 22%.

Stämmer verkligen det där? Dödssiffran igår var 33. Dan innan var väl 21-22.
Citera
2020-03-24, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
De har varit och åkt skidor i norra-Italien och i Tyrolen.

De har besökt släktingar i Iran.

Och några har varit i Wuhan som är ett universitetsstad med vilken Sverige har ett samarbete med.

Enligt en teori här i tråden umgås italienare med somalier (som är en tidigare koloni till Italien så vissa av dem pratar italienska).

Sen finns det en massa kineser i Milano inom modeindustrin. "Made in Italy" = made by kineserna i Milano..
Jeg forstår.

Citat:
(08:25) Den 38 år gamle mannen som ble kjent som pasient nummer én i Italia, er friskmeldt én måned etter at han ble lagt inn på sykehus i kritisk tilstand.

Leger mistenker at viruset var i landet før Mattia ble smittet, og at noen pasienter som døde av lungebetennelse i fjor høst, kan ha hatt coronavirus.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/videos/194139
Hvis det fetade stemmer, kan det være noe av forklaringen på hvorfor så mange ble syke i Italia (hvis mange allerede var smittet før de fikk satt i gang tiltak).
Senast redigerad av POlROT 2020-03-24 kl. 09:38.
Citera
2020-03-24, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Om nu somalier är extra hårt drabbade av coronaviruset så är ett totalt utegångsförbud för alla negrer det enda raka för att förhindra ytterligare smittspridning i samhället.

I ett andra skede så måste vi börja diskutera en eventuell masstransport tillbaka till deras hemländer.

Totalutegångförbud på Järvafältet skulle vara lösningen på en massa andra problem också..
Citera
2020-03-24, 09:30
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Ja men det framkommer inte mycket här i Svea Rike att det skulle vara luftburet

Nej, det gör det inte.
WHO gick ut och informerade om att det är luftburet.
Det låg åtminstone tio studier ute från hela världen som visade samma sak.

Helt plötsligt tar WHO tillbaka sitt uttalnade och samtliga studier censurerades bort från nätet.
Jag vet inte vad som hände där, men jag antar att det var för mycket information till allmänheten.
Jävligt skumt var det.
Kanske panik utbröt. Det är min gissning. Det ska ju hindras till varje pris.

Nu har ju WHO sagt att skydd för luftburen smitta ska ges till personal i vården iallafall. Men fortfarande inget erkännande att det är luftburet.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
100 om dagen om 8 veckor? Har du sett utvecklingen i Italen, Spanien eller USA? Jag har gissat att det kommer att dö ett MS Estonia om dagen den 18e april (och hoppas jag har fel).
"man behöver komma ihåg att 99% aldrig kommer att få det här" (Johan G i Svt igår).

Nu ska vi uppnå flockimmunitet med 1% av befolkningen immun, heter det.

Även Sverige vill vända skutan likt resten av Europa.
Citera
Medlem
Rapporterade vårdtillfällen(om det nu stämmer vet jag inte, men en överblick av de värst drabbade hitills)https://portal.icuregswe.org/siri/report/inrapp-corona
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in