2020-03-23, 23:00
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
En källa, bara en enda källa, på att man blir immun mot covid-19 tack. Jag har nämligen läst motsatsen.

Motsatsen komemr från Kina - en diktaturstat. Där man påstod att 14 % av de som haft Corona kunde få det igen.
Bara bullshit och lögn naturligtvis.

Det finns ju även de som tror att vaccin mot virussjukdomar inte fungerar.

Människan har ett immunförsvar som lär sig känna igen skadliga virus och bakterier.
Man blir inte sjuk av samma virus 2 gånger.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Gift, 3 döttrar och tjänar 1.2m om året om jag inte minns helt fel.

Jag skulle kunna ta över hans jobb för 300000 per år eftersom man bara måste stå och svamla framför journalisterna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
För din dumma jävel! Den siffran kommer ligga stabilt på samma. LÄR DIG MATTE FÖR FAN!!! fan vad trött jag blir på folk som sitter i rullstol och skriver här via munnen..

NU din dumma jävel dör kanske 1500 om dagen din jävla åsna

Nej vänta måste andas skallar fan sönder datorn...........................

Lyssna nu, Om några veckor kommer dina fattiga siffror på 5000 om dagen vara drömsiffror. Ring din gamla rektor och be att börja om skolan och lär dig matematik.

Tur att jag inte slog sönder min Imac för 27.000 Pga ditt dumma jävla inlägg.. Skriv ALDRIG på flashback igen. Ha en trevlig dag

Men lilla gubben blev du arg? Överdrift är vad det är. Steffe och Tegnell gör rätt och räddar ekonomin till bekostnad av lite gamlingar och sjuka. Helt rätt beslut. Akta din billiga lilla leksak så du inte blir ledsen och gör sönder den. #rymdkram
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jag har inte sett källan men undrar om viruset fortfarande smittar efter 3 dagar på ytor, eller bara existerar så att det kan detekteras? Någon som vet?

https://youtu.be/JNQUHc8wbRc

Efter 3 dagar så är det rätt säkert men nej du kan inte se om det finns eller inte. Då måste du ta prov på varje grej och skicka på analys.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Skrämmande att läsa om alla andra länder och deras åtgärder, medans ni i Sverige upprätthåller ett lamt förhållningssätt. Varför tvingas du att arbeta? Varför tvingas du lämna våra barn i skolan? Varför tvingas du åka kollektivt? Regeringen tvingar er att bryta mot alla råd.
Vilka kan jobba hemifrån? Vilka skolor i Sthlm stänger? Vilka kan välja andra färdmedel? De med priviligerade arbeten. De privata skolorna. De välbärgade. Regeringen offrar folket.

En person nära mig har en chef som tyckte det var "orättvist" att vederbörande önskade att få arbeta på det lokala kontoret tillfälligt istället för att pendla till Stockholm just nu med tåget, (gravid).

Chefen jobbar själv redan hemifrån.

Det finns så mycket idioter i detta så man baxnar.

Sverige gör inte ett skvatt som vanligt. Det verkar finnas superkunskaper här.
Senast redigerad av Sinnersten 2020-03-23 kl. 23:04.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Gift, 3 döttrar och tjänar 1.2m om året om jag inte minns helt fel.

Min gissning vore omking 60 tkr /mån i lön. Möjligen uppåt 70 tkr/mån, men som statlig tjänsteman i dylik position att ha högre än så vore faktiskt udda.
Citera
2020-03-23, 23:01
Medlem
Det verkar vara en enorm brist på skyddsutrustning i Sverige. Har man inga speciella lager för krissituationer?

https://www.hbl.fi/artikel/finland-pa-vag-in-i-striktare-isoleringsfas-nyland-riskerar-karantan/

Under måndagskvällen meddelade Social- och hälsovårdsministeriets överdirektör Päivi Sillanaukee i Yles program A-studio att man nu öppnar lagren för försörjningsberedskap.

– Det här är en historisk dag, sade Sillanaukee och tillade att långtradarna nu rör på sig.

Försörjningsberedskapscentralen är ett verk som sorterar under Arbets- och näringsministeriet. Centralens uppgift är att upprätthålla och utveckla landets försörjningsberedskap.

Enligt Sillanaukee har sjukhus haft svårt att få tag på skydd, eftersom tillverkarna vill ha centraliserade beställningar. Hon fortsätter med att säga att miljoner kirurgiska skydd och masker och hundratusentals andningsskydd blir tillgängliga.
Citera
2020-03-23, 23:01
Medlem
Fågelinfluensan, corona, sars mm. Allt jävla skit kommer från asien. Är detta pga all skit som de äter där? fladdermöss och döda djur med skit i sig?

Helt sjukt faktiskt.
Citera
2020-03-23, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Beräkningen känner vi ju inte till. Troligen nån modell av Tengels FHM...

Ett sätt att räkna kanske: Om 4 miljoner smittas mars-juli (totalt 6-8 miljoner smittas) kommer 400 000 att behöva läkarvård enligt italienska siffran 10 %. Vårdtid 2-3 veckor ger 10 coronapatient-slots under nämnda 5 månader, med alltså 40 000 i varje slot om helt jämn fördelning antas, men säkert 50 000 per slot om realistisk normaldelningskurva antas.

Sen tror jag nog motåtgärder minskar detta, men 5 000-10 000 mer rimligt. Italien hade väl för en tid sen 10 000 i intensivvård, i ett tidigt skede med stigande tal. 1/6 av det 1 700. 2 000 (eller 20 000) rimligare att ta sikte på.

Vänta lite Det är minst 1/3 äldre multisjuka som upptar platserna nu. Vi pratar 75-85 åringar

I er beräkningskalkyl så måste man tänka att 1/3 del av dessa IVA patienter kommer väljas bort vilket ger utrymme för fler vilket genererar större tillgång till platser då man ställer mätningen mot antal smittade och allvarligt sjuka
Citera
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Helt felaktiga uträkningar, du kan inte bara dra nummer ur röven och tro att lite plus och minus gör nytta.
Gör om, gör rätt!

Förklara vad som är fel. Antagande är uppgift på smittade från epidemiologer, andel som hamnar på sjukhus från Italien samt hur länge de behöver sjukvård från läkare som uttalat sig i media (idag en överläkare på Aktuellt).
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pekingludret
Inga somalier har dött. Finns inga källor på det. Rent påhitt.

Om du drog ut huvudet ur arslet och följer med så hade du sett det. Men visst var du så tvärsäker, kör på Tegnellspåret, för all del!

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lakarforening-larmar-over-halften-av-de-doda-ar-svensksomalier
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Motsatsen komemr från Kina - en diktaturstat. Där man påstod att 14 % av de som haft Corona kunde få det igen.
Bara bullshit och lögn naturligtvis.

Det finns ju även de som tror att vaccin mot virussjukdomar inte fungerar.

Människan har ett immunförsvar som lär sig känna igen skadliga virus och bakterier.
Man blir inte sjuk av samma virus 2 gånger.

Coronavirus muterar liksom Rhinovirus. Så nej, du kommer inte bli immun för livet av Covid-19 precis som man inte blir det av Sars1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in