2020-03-23, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Att rapporter visar att inte bara människor med en viss blodgrupp är i riskzonen, utan även genetiskt påbrå.
Men det är för tidigt att säga om det verkligen finns ett samband. Dock skulle det ju vara goda nyheter för oss helvita nordbor om så är fallet.
Svaret var till någon som sa att majoriteten döda/IVA var vita, och då påpekade jag det enkla faktum att italienare såsom hela Sydeuropa inte är vita i rasbemärkelse, snarare en blandras.
Sådana studier är ännu tabu att göra kanske, men kommer definitivt om det finns substans.
Folket från Lombardiet(longobardernas land) har sitt ursprung från nordgemanska stammar och är genetiskt mest besläktade med skandinaver. Om din teori stämmer är det snarare så att vi ligger risigt till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Hahaha tänkte dra in detta i mitt inlägg även men avstod.
Du hann före!

Vilka länder nu har fullständig Karantän?

Italien
Spanien?
England
Frankrike?
+Grekland

https://www.aa.com.tr/en/europe/greece-to-go-on-total-lockdown-prime-minister/1775375
Citera
Medlem
solo-112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Tveksamt om det finns i Sverige de är "räddade" av någon blåst blondin i hundräddarföreningen.

När allt det här är över finns det två branscher som blomstrar utanför mat/apotek. Det är försäljningen av små fula skelögda handväskestora byrackor från gettouppfödning och botox-injicerande. Bägge underhållna av blonderade Insta-Influensers med abstinens..
Citera
2020-03-23, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Bra detta för svensk ekonomi.vi kommer dominera totalt när detta är över.
Om vi finns kvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Haha. Aldelles för lamt virus även vid krackelerad sjukvård. Hälften av Islands stickprov hade för fan inte ens symtom.

Vet du hur stor procent eller promille av de slumpmässigt testade på Island som hade eller hade haft Corona?
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonsPappa
Det verkar dröja innan Covid-19 i Italien kommer upp på någon rekordnivå jämfört med en vanlig influensa.
Under de 4 åren mellan 2013 och 2017 har 68000 dött i influensa.
Säsongen 2016/2017 dog 24000. 6000 har hittills dött i Covid-19. Om nu någon skulle vara intresserad av proportioner.
Källa: International Journal of Infectious Diseases.
21 miljoner mobilanvändare färre i Kina på två månader. Vart de har tagit vägen vet jag inte. En del gästarbetare förmodar jag.
Om du är intresserad av proportioner?
Citera
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
hur länge kan sverige hålla nedstängd?

usa övervägar att öppna upp igen, då konsekvenserna av nedstängningen kan ledda till ekonomisk katastrof, och de skiter i människoliv.

känner en stark känsla att sverige också kommer vilja öppna upp landet, då vi har en del läkare som propagerar mot att viruset inte är farligt etc, gå ut och rör er i de fria.

just nu fungerar nedstängningen till min fördel, och jag vill att det ska vara så, anledningen är att jag inte vill pendla till skolan och utsätta mig eller min familj för corona risk.

Öppna upp Sverige? Nedstängt ? Vad fan är nedstängt ? Jävla skolbarn
Citera
2020-03-23, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madrida
Angående somaliefallen tror jag på följande scenario lite längre ner. Åker ofta förbi invandrartäta områden till jobbet. Häpnadsväckande o se då alla verkar leva som vanligt. Ingenting är förändrat alls.

Tror på att ungdomarna rört sig ute och hängt lite överallt. Man har på något vis fått smittan, kommer sedan hem och bör 6-10 pers i tajta lägenheter. Barnen får lätta förkylning symptom. Medans de äldre tar den stora smällen och faller tyvärr. Lägg därtill det kulturella då somalier överlag ( de äldre inte är fysiskt aktiva för 5 öre.

Slarvigt av Regeringen att underskatta hur viruset kan ta rejält fart i förorterna.
Det är en av anledningarna varför jag skulle föredra en rejäl stängning direkt.

En rejäl stängning av Järvafältet?

I och för sig redan delvis så, med tanke på att inte ens brandkåren åker dit utan förstärkning..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Ja oj vad många har smittats, det är typ 1 kiruna i tyskland och två kiruna i italien som har smittats, är inte ens en procent av befolkningen i länderna och ni sitter och yrar om någon pandemi.

Som sagt sprids detta extremt långsamt, med denna takt lär vi om vi har otur kanske få 3000 fall i slutet av december. Jag vet inte var ni får all bensin till era lågor för era domedagsscenarion är bara allt mer verklighetsfrånvända.

Det var väl lite av en halmdocka. Jag skapar bara kartor som dokumenterar spridningen i världen med minsta möjliga egna subjektiva åsikt om viruset. Det är dock svårt att undvika att observera att viruset tycks ha en förmåga till exponentiell spridning i åtminstone ett par veckor med kort dubbleringstid om samhällen inte tar tillräckliga åtgärder för att förhindra smitta. Du kanske tycker en pandemi borde spridas som gammafunktionen för att du ska anse att spridningen inte är långsam?
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vladulven
Har du kollat min tråd i konspirationsforumet?
(FB) Oroväckande tråd om Coronautbrottet postat på 4chan den 31 januari

Kolla speciellt vad som skrivs om Brasilien.

Fan, brukar inte tro på sånt men något med texten och mina egna beräkningar får mig att tro att han som skrivit detta är ärlig.

Kommer nog inte kunna sova inatt, tack för det haha!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonsPappa
Det verkar dröja innan Covid-19 i Italien kommer upp på någon rekordnivå jämfört med en vanlig influensa.
Under de 4 åren mellan 2013 och 2017 har 68000 dött i influensa.
Säsongen 2016/2017 dog 24000. 6000 har hittills dött i Covid-19. Om nu någon skulle vara intresserad av proportioner.
Källa: International Journal of Infectious Diseases.
Influensasäsongen pågår i bortåt 6 månader.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Ska ringa GRETA/Soros och fråga!

Krematorier är en klimatmässig styggelse man har diskuterat frystorkning i stället. Ut men allt vatten och gräv ned resterna. Hur de tänkte sig hantera guldtänder och titanskruvar minns jag inte det var ett tag sedan detta var på förslag. Tänk var coronan ställer till med
Senast redigerad av Gefundenes F 2020-03-23 kl. 22:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in