Citat:
Ursprungligen postat av
kungen101
Av egen erfarenhet och vänner runt om mig vill undvika sina barn för det är för jobbigt därför föräldrar blir sura att dagisar kommer att stängas, men till den stora fråga varför i helvete skaffar man barn så ungen får lida för man inte ens ville ha barnet från första början. Nu säger jag inte att alla föräldrar är så, men majoriteten. Är hemskt, borde finnas regler om att få skaffa barn hur som helst.
Ja så är det ofta tyvärr.
Samtidigt finns det massor av par i Sverige som inte kan få barn av olika orsaker (var fjärde svensk har infertilitetsproblem)...
Av många jag ser som klaga över att allt är "överdrivet", säga att "det är bara en förkylning" osv är av egoistiska skäl.
Det är egna företagare som vill köra på som vanligt, de är föräldrar som inte vill vara hemma med sina barn, eller de med lyxproblemet att deras årliga semester är i fara.
Om alla dessa kunde öppna ögonen och förstå att det finns en värld även utanför deras egna egon så skulle vi slippa en extremt stor kris för hela landet.
"Isolera de i riskzonen så åker vi skidor" va väl en kommentar från någon tidning tidigare idag, och de säger ju en hel del om hur dumma i huvudet många är.
Hur svårt kan det vara att förstå att det handlar om liv i första hand, även om man själv inte är rädd för att drabbas.