2020-03-23, 19:02
Medlem
Jag var med mina vänner Farruko, Dennis och Frida och besöka ett ålderdomshem med lite hembakta kakor för att överraska alla gamlingar som är isolerade för att deras yngre släkt är rädd för någon sorts promillevirus som knappt ingen ens har fått.

Personalen gav direkt tummen upp och insåg att detta är en bättre mediciin än isolation.

Vi kramade flera däär och satt och fikade och kollade på hem tillgården och lyssnade på deras berättelser, många där sa att dagens unga har ingen ryggrad. "På min tid fick vi minsann gå ut och arbeta på åkern, grisarna behöver mat och hästarna måste skos med, inte kan vi vänta med det för att det är någon smitta på gång" säger Astrid medan hon dricker lite kaffe med en kaffeost i som hon gnisslar med tänderna..

Rune avbröt sedan och sa "jag har nästan aldrig varit sjuk i mitt liv och jag tror att det är för att vi aldrig drack opastöriserad mjölk i vår ungdom, den första mjölken en ko gav åt en kalv hette kalvdans och den gjorde vårt immunförsvar starkt"

Vi snackade mycket och jag tror även jag med att vi knappt har härdats, hade vi druckit opastoriserad mjölk hade vi nog varit bättre rustade för detta och det är nog därför nästan bara yngre i sverige har sjuknat in. Drick opastöriserat och undvik vaccin, för hur vet vi att det inte bara är koksalts lösningar detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
https://www.youtube.com/watch?v=y39Y6ANewME

Film och intervju från IVA i Bergamo, om ingen sett det tidigare, ex på svensk tv.

Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Fyfan vad hemskt, det är Sverige om 2 veckor..

https://www.youtube.com/watch?v=Ch1rytRvApg
Så kan ni lyssna på det här i bakgrunden, alla ni som tror att det är domedagen. Det ger videon en extra dimension.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
During pregnancy, a mother's immune system is suppressed to protect the fetus, which is perceived as a foreign body because it is genetically different. A study in mice found that suppressed immunity during pregnancy creates a window of opportunity for the H1N1 influenza virus to infect the mother and to rapidly, within a few days, mutate into a more virulent strain.
Citat:
A 2010 World Health Organization analysis of the 2009 H1N1 influenza pandemic found that pregnant women were 7 times more likely to be hospitalized and twice as likely to die from H1N1 infection than non-pregnant women.
https://www.sciencedaily.com/releases/2017/03/170308145347.htm
Citera
2020-03-23, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
hehe "hur gravid hon är" man är väl lika gravhid i vecka 7 som vecka 35

Mja, i slutet av graviditeten finns det cirka 1 liter mer blod än i början.
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Ja, för folk med pengar.
En väldigt stor del av Sveriges befolkning, inlusive pensionärer, har en total budget per vecka på ungefär 300 kronor till mat på hela veckan.
Då kan man INTE betala 200-300 kronor som hemkörningen kostar. Då ryker hela matbudgeten på det.
Jag har gapat förut i tråden om att det minsta SNÅL-ICA kan göra är att åtminstone köra hem mat till folk till självkostnadspris i dessa tider.
Inte sitta och tjäna pengar på krisen jävla grisar.
De har ju inte bara en leverans på varje tur heller.
Alla matbutiker som gör så här är lika stora grisar de med.
USCH.
Ajdå. Kostar det så pass överallt. Det var mer än vad jag visste. Tack för upplysningen. Handlar inte så själv eller för dem jag handlar åt, vare sig själv via nätet eller per telefon.

Håller med om att de gott kan bjuda på det i sådana här tider (eller åtminstone ta bra mycket mindre för det om de absolut ska kräma). Livsmedelsbranschen går som smör i solsken nu sägs det.

Men det stämmer att de jag vet gör så har det bra ställt. Inte bra om det inte är för alla. Kanske något att ta upp.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Givetvis ökar statistiken!
Då han kommer smitta 3 på vägen och 4 i väntrummet.
Och går emot hela taktiken, perfekt om man vill få ett nytt Italien!

Du tror ju på "flockimmunitet" så det är ju perfekt enligt dig, eller vadå har du ändrat dig nu Tegnell Junior?
Citera
Medlem
Hehe, härligt att logga in i domedagstråden efter en dags arbete. Man tar ett lite djupare andetag och tänker, vad har domedagsprofeterna skrivit för något idag då? Noterar att det har dött 25 st i Sverige. Ökningen uteblev.

Det finns något i mig som säger att den typiske domedagsprofeten i domedagstråden är lite besviken, men jag har nog fel. Jag hoppas det. För visst är inte Corona deras syfte i vardagen och antalet döda något som göder det? Vi får hoppas att det inte är så.
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Italien. 21 6,557 nya fall, 22 5,560, Idag 4,789 nya fall. Jag hoppas att detta är en indikation på att den utvidgade karantänen givit frukt. Antalet döda borde rimligen fortsätta öka en vecka då det ligger senare i kedjan.
Och då hoppas vi bara att ökningstakten skall plana ut...eventuellt fortsätta öka men inte i exponentiell takt.
Citera
Medlem
NirvanAs avatar
USA kommer ju bli värsta landet snart.... Och de ligger mycket efter Italien...
Citera
2020-03-23, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaQoB
Men högt blodtryck, som ofta är en följd, är.

Ja det är sant.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Britterna som var med på Diamond Princess har friskförklarats av japanska läkare efter att i många veckor varit inlagda för observation, testerna blev slutligen negativa. Det verkar onekligen ta en lång tid för viruset att lämna kroppen, men även dessa 70+are lyckades, av saken att döma, bli virusfria.

Det råder fortfarande viss tveksamhet kring ämnet dock. Jag hoppas forskarna håller noggrann uppsikt.
Vad jag förstår togs testerna i andningsvägarna, dvs snor.
Blodkropparna har andra receptorer. Vet du om blodprov togs i Japan (ber till Gud!)?
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ni som tror ni kan lite här. Jag undrar vilket som är bäst.

1) Ha ett starkt immunförsvar som gör att man klarar sjukdomen enkelt på en 14 dagar? Jag har själv inte ett sådant starkt immunförsvar.

2) Eller ha ett starkt hjärta och hög syreupptagningsförmåga. Som jag eftersom jag utan att skryta är en stark långdistanslöpare och mycket rörlig dessutom.

Ponera att jag får sjukdomen nu, vilket är bäst? Jag är ofta lite småförkyld. Vad säger flashbackexpertisen?
Du ska absolut inte träna om du är förkyld, detta gälleralltid!
Och det har inte med smittrisken att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in