2020-03-23, 18:03
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Utomhus är det väl ingen större risk?

Nej men som det skrevs i inlägget jag citerade så håller de sig inte där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tror du att COVID-19 kommer att vara över om en månad eller två. Vänta bara till viruset hat muterat och livsmedel blir en nöd vara. Jag har inte bunkrat för vad som kommer att hända idag, utan vad som händer om 6 månader till ett år........

Första vågen ja. Sen kommer andra å förmodligen tredje. Efter det är förmodligen Corona-viruset en del av de sjukdomar som kommer varje år i vågor, liksom influensan.

Har du bunkrat är du en del av problemet. Inget hade tagit slut om inte själviska kräk hade bunkrat.

Själv har jag bara mat för dagen hemma. Köper det jag vill ha varje dag. Vill man sänka sin livskvalitet kan man ju bunkra å leva på felix ravioli i 10 år. Är personligen helre död än ayt äta så.

Där jag bor finns iaf allt igen. Toapappret, handsprit, medicin, etc. Det finns ju på lager så alla kan bunkra, så bara förståndshandikappade gör det.
Senast redigerad av LucianMacAndrew 2020-03-23 kl. 18:06.
Citera
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/

110 enligt sjukvårdens egna hemsida..Ganska låg medelålder inte alls vad våra myndigheter sagt (80+)

Ett bevis på deras lögner till folket.
De har fetma som riskgrupp?
Även åldersgräns för helt frisk, +65 som riskgrupp?

Inte läst om denna 65 årsgräns eller fetma i nyheterna. Vilken BMI räknas?
Har ca BMI 34, borde va lugnt gör mig?
Citera
2020-03-23, 18:04
Medlem
Ducadreams avatar
Gravid kvinna som är 31 intensivvårdas enligt AB.
Citera
2020-03-23, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
"Hört" i avseendet att det var Svempa i kön på Willys som sa det eller "hört" i någon form av trovärdigt sammanhang?
Tyvärr var jag i tredje steget i det ryktet, så jag tar det själv med en nypa salt tills det är bekräftat, tycker det låter lite osäkert att det skulle stämma
Citera
2020-03-23, 18:05
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Snart dags för Italien att presentera dagens skörd så dags att gissa.

600-700 gissar jag.

1600 italienare dör varje dygn i normala fall.
Året runt.
Det vore intressant att veta om corona-viruset höjer den siffran eller om de som dör av corona-viruset hade avlidit oavsett.
Citera
Medlem
sannes avatar
Det känns verkligen dystopiskt när Fonus ska börja sända livesända begravningar. Usch

Citat:
SVERIGE. Begravningsbyrån Fonus börjar erbjuda livestreamade begravningar, skriver Computer Sweden. Peter Göransson, kommunikationschef på Fonus, säger till tidningen att planerna har funnits i flera år men nu åter blivit aktuella då människor i riskgrupper eller med sjukdomssymtom uppmanas stanna hemma.

https://www.expressen.se/nyheter/giesecke-blir-varre-innan-det-blir-battre/
Citera
Medlem
Efter att det i Spanien ett tag nu varit mest problem i de centrala delarna samt La Rioja, Baskerland och till viss grad Katalonien, ser man nu hur det tyvärr även ökar antal fall väldigt snabbt i Valencia-regionen. Dessutom börjar även Andalusien börjar få en del problem, som länge såg ut att klara sig undan det värsta...
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Frågan var hur fort du tänkte dig vi skulle klara av detta. Det är du som försvarat principen. Inte jag.

Mitt sätt att räkna får du se som ett exempel. Tänker du annolunda är det upp till dig att presentera hur du anser man ska räkna. Det kan ju inte vara mitt ansvar att räkna åt dig, och försöka visa på att din ståndpunkt är hållbar.
Vilken princip?
En osäker faktor är såklart hur pass bra man lyckas med att skydda riskgrupperna, mycket bygger ju på det sunda förnuftet.

Behöver inte presentera något räkneexempel, räcker att belysa att ditt har felaktiga indata och därmed inte ens kvalificerar sig för diskussion.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstock
Många av dom kan vara äldre

Ja, här en sportig äldre läkare.

https://www.corriere.it/cronache/20_marzo_21/coronavirus-morto-medico-gino-fasoli-era-rientrato-pensione-9e7d0f66-6b35-11ea-8bdc-8d7efa0d8720.sht ml

Och här en samling äldre läkare.

https://twitter.com/AndyBiotech/status/1241786677242277890

De har alla ryckt in från sina pensioneringar för att hjälpa till.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Det känns verkligen dystopiskt när Fonus ska börja sända live sända begravningar. Usch

https://www.expressen.se/nyheter/giesecke-blir-varre-innan-det-blir-battre/

De lär ju göra bra business nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Fy fan för er förnekare.

En 31-årig gravid kvinnan vårdas på intensiven efter att ha fått coronaviruset. Hon är en av de över 100 svenskar som intensivvårdas i Sverige, skriver DN.

Gravida har en förhöjd risk att bli väldigt sjuka av influensa och uppmanas att vaccinera sig. Att en gravid kvinna skulle få intensivvård för Corona är absolut ingenting anmärkningsvärt. Skulle jag vilja säga.

Får hoppas att det går bra för henne och barnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in