2020-03-23, 17:56
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Kan alla lägga ner pratet om flockimmunitet. Det kommer inte fungera då vi måste infektera 60% i varje stad eller by i vårt glesbefolkade land. Det går inte att hålla viruset borta från de som inte ska smittas. Omöjligt.

Det är heller ingen uttalad strategi från svenskt håll. Sen vad Sveriges strategi är kan man ju fundera på. Vem vet?

Strategin är att undvika panik.
Citera
2020-03-23, 17:57
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Det sannolikaste är ju att hustrun blev smittad på ett mycket tidigt stadium, innan de separerade inom bostaden. ...eller, givetvis, att separationen inte var tillräckligt fullständig. Hade de kanske gemensamt kök?
Det var ju hennes ord att de var avskilda men vem vet de kanske smög in till varandra en natt och sedan inte vågade erkänna det?
Citera
Medlem
Fy fan för er förnekare.

En 31-årig gravid kvinnan vårdas på intensiven efter att ha fått coronaviruset. Hon är en av de över 100 svenskar som intensivvårdas i Sverige, skriver DN.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Mjoaa... verkar som vi klarar oss denna gång också..måste vara ngt med vikingablodet vi har att tacka. Trots den KRITIKER jag är börjar jag luta mig åt att Sverige klarar sig på ngt sjukt sätt även denna gång. Må vara vikingablodet eller ngt annat....men vi kommer klara oss mer humant än andra länder..Dock är det inte Anders förtjänst utan ngt mer...biologiskt el ngt...
Nu finns det ju över tre miljoner som inte har vikingablod så det kan det ju inte vara?
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Vi ligger ca två veckor efter Italien. Vakna nu.

Hade inte Italien ett dödsfall för 4 veckor sen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Det ekonomiska återhämtar sig snabbt..jag lovar..var alltid mer en fråga om humanism , etik och liv/död... men ja vi fixar detta. Tack o lov. Vikingablod. Punkt.
Ekonomin är redan körd. Lever ni i förnekelse?
Citera
2020-03-23, 17:58
Medlem
Förmögna ryssar har börjat hamstra respiratorer.
De vill inte bli inlagda på statliga sjukhus om de smittas av coronaviruset.
Rich Russians Are Hoarding Ventilators to Protect Themselves Against the Coronavirus
https://www.themoscowtimes.com/2020/03/21/exclusive-rich-russians-are-hoarding-ventilators-to-protect-themselves-against-the-coronavirus-a6970 3
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Du är i fel del av Flashback, dra till konsperations trådarna istället!

Jag vet, jag ska sluta nu!! Men var bara tvungen att få det sagt.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Fy fan för er förnekare.

En 31-årig gravid kvinnan vårdas på intensiven efter att ha fått coronaviruset. Hon är en av de över 100 svenskar som intensivvårdas i Sverige, skriver DN.

Oklart om hon vårdas ännu eller om hon har vårdats. Får ingen klarhet i det.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
De följde väl bara FHM?

Om man jobbar på vårdboende eller i hemtjänsten är man nog inte de vassaste knivarna i lådan. Jag bävar mig för att bli beroende av sådana. Det kan nog snabbt leda till att man hamnar i träfracken.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Gravid 31-åring intensivvårdas:
Två coronasmittade personer på ett äldreboende i Skutskär har avlidit, rapporterar P4 Gävleborg.

Totalt har 27 personer avlidit som en följd av viruset i Sverige efter flera nya rapporterade fall under måndagen.

En av de som intensivvårdas i Sverige just nu är en 31-årig gravid kvinna.
https://www.expressen.se/nyheter/giesecke-blir-varre-innan-det-blir-battre/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Hade inte Italien ett dödsfall för 4 veckor sen
Ja och vi har 27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto