2020-03-23, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Han tror Sverige är odödligt.

Eller så vill han och hans överordnade och uppdragsgivare döda Sverige?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
För snart 4v sen hade Italien 3, 7, 11 dödsfall. 23, 24:e 25:e februari

För 2v sen hade Italien 233, 366 och 463 dödsfall. 7,8, 9:e mars.

Vi har de 3 sista dagarna 4, 1, 4 dödsfall.

Att det kommer dö hundratals är väl utom tvivel. Men vi har ju redan nu avvikit från Italien oavsett om vi anser oss vara 2v eller 4v efter Italien.

Igår påstod nån helt plötsligt att vi var 2 månader efter Italien. Det hade ju inneburit att vi fått vårt första fall typ idag.
6 döda idag.
Citera
Medlem
Corona Bobs senaste prognos kan göra vem som helst orolig. Han brukar ju inte ha många rätt.

Friskis & Svettis tycker att man ska fortsätta den sociala samvaron i deras lokaler.
Jag skickad mejl om att ställa träningskort vilande, det skulle man kunna göra om man betalade 200 eller visade upp läkarintyg. Att vara riskgrupp hade ingen betydelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa
Det är något som verkligen inte stämmer. Om man vill utgå från 1% av befolkningen insjuknad totalt, och samtidigt inte stävjer smittspridning nämnvärt, så måste ett basantagande som inte anges vara att det finns extremt stort asymptomatiskt mörkertal.

Men sedan fortsätter de med att gå på de kinesiska siffrorna om 5% IVA och 15% sjukhusvård...

Räknar jag helt fel nånstans här?

Man blir veldig redd når man leser dette. ALLE andre land regner med 40-60%. Den eneste grunnen til at wuhan oppnådde dette var at de innførte total lock-down umiddelbart. Det kommer ikke til å skje i Sverige.
Citera
2020-03-23, 17:41
Medlem
.Dostoj.s avatar
Mjoaa... verkar som vi klarar oss denna gång också..måste vara ngt med vikingablodet vi har att tacka. Trots den KRITIKER jag är börjar jag luta mig åt att Sverige klarar sig på ngt sjukt sätt även denna gång. Må vara vikingablodet eller ngt annat....men vi kommer klara oss mer humant än andra länder..Dock är det inte Anders förtjänst utan ngt mer...biologiskt el ngt...
Citera
2020-03-23, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
30 januari i Samnytt.

"Det var förra veckan som statsepidemiologen Anders Tegnell vid Folkhälsomyndigheten uppgav i en intervju till Ny Teknik att det inte finns några direktflyg mellan Sverige och Kina – och därför finns inte heller något behov av hälsokontroller på inkommande passagerare. Både Air China och SAS har direktflyg till Kina, så uttalandet var direkt felaktigt. Samhällsnytt har ringt Tegnell för att ställa frågor om hur allmänheten kan lita på honom och hans expertuttalanden."

Ytterligare exempel på viskleken. Originalet handlar om direktflyg från Wuhan. Oavsett finns inga tecken på att smitta spridits väsentligen från Kina och hit utan från andra länder i Europa.
Citera
2020-03-23, 17:42
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
För snart 4v sen hade Italien 3, 7, 11 dödsfall. 23, 24:e 25:e februari

För 2v sen hade Italien 233, 366 och 463 dödsfall. 7,8, 9:e mars.

Vi har de 3 sista dagarna 4, 1, 4 dödsfall.

Att det kommer dö hundratals är väl utom tvivel. Men vi har ju redan nu avvikit från Italien oavsett om vi anser oss vara 2v eller 4v efter Italien.

Igår påstod nån helt plötsligt att vi var 2 månader efter Italien. Det hade ju inneburit att vi fått vårt första fall typ idag.

Vi har ju varit 2 veckor efter Italien i 5 veckor snart så.
Citera
Medlem
Är det fler än jag som förundras över uttrycket att man blir klokare med åren ?

Jag jobbar inom bygghadel och hade hur mycket kunder som helst idag och runt 50% var pensionärer, vid vilken ålder minskar den klokhet som ökar med åren, det är ju så dumt så klockorna stannar, vad gör pensionärerna ute nu när de inte ska ta några extra risker, står iofs även i tidningarna att det tydligen är ett vanligt fenomen i landet, hade varit intressant att höra en vettig anledning till att de bara måste hålla sig hemifrån
Citera
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-skalman
Så länge inte någon inom äldreomsorgen smittar ner ett helt boende, och riskgrupper håller sig inne tror jag inte det behövs några jättedrastiska åtgärder. Tror Sverige kommer köra på som vi gör just nu , möjligt att man begränsar sammankomster och stänger skolorna men mycket mer än så kommer inte göras.

//Skalman

Det finns smittade på flera äldreboenden runt om i Stockholm. Nu gäller det att personalen snabbt får någon slags utbildning om hur de ska hantera dessa, annars blir det illa. Men tyvärr är äldreomsorgen och dess personal gravt nedprioriterade - man hör inte ett ljud om äldreboende och hemtjänsten.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Corona Bobs senaste prognos kan göra vem som helst orolig. Han brukar ju inte ha många rätt.

Friskis & Svettis tycker att man ska fortsätta den sociala samvaron i deras lokaler.

Jag skickad mejl om att ställa träningskort vilande, det skulle man kunna göra om man betalade 200 eller visade upp läkarintyg. Att vara riskgrupp hade ingen betydelse.

Ytterligare ett bevis för att det krävs tvingande åtgärder.
Citera
2020-03-23, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp

"Friskis och svettis" blir "Sjukis och dödis".

Det kommer inte gå så bra för många av de som envisas med att springa på gym eller på krogen i detta läge.
Citera
2020-03-23, 17:44
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Mjoaa... verkar som vi klarar oss denna gång också..måste vara ngt med vikingablodet vi har att tacka. Trots den KRITIKER jag är börjar jag luta mig åt att Sverige klarar sig på ngt sjukt sätt även denna gång. Må vara vikingablodet eller ngt annat....men vi kommer klara oss mer humant än andra länder..Dock är det inte Anders förtjänst utan ngt mer...biologiskt el ngt...

Skulle vilja säga att Italien var tur i oturen. Nu väntar ekonomisk depression, nice.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in