2020-03-23, 16:15
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
I vanliga fall dör nog inte läkare särskilt ofta. Jag har ingen uppfattning om hur vanligt det är att läkare smittas och dör pga influensa.
Men nu raljerade du kring det faktumet att läkare smittas och dör av corona.
Och det tycker jag är en dålig stil.
Citera
2020-03-23, 16:15
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Jag tror det är den modellen som bör tillämpas i det glesbefolkade Norden.

Vilket skulle kunna hålla de lokala ekonomierna hälsosamma o igång.

Men på det viset uppnår man inte flockimmunitet på 3 till 6 månader...

Nej här ska hela landet smittas snabbt. Sedan så kan de skyldiga gömma sig bakom att tjänstemanna ansvaret ikke existerar.
O landet kan redan i höst jobba vidare befriad från en börda av kostsamma åldringar o multisjuka.

Kanske inte hela landet, men exempelvis i Jämtland är situationen nu kritisk med 49 smittade, och fler kommer in eftersom man där har en okontrollerad samhällssmitta.
Östersunds lasarett är inte samma sak som Karolinska eller Huddinge..
Detta måste ske FÖRE påskhelgen....
Citera
2020-03-23, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Ny video som visar en ung man ramla ihop och dö på gatan pga corona. Det går inte att förneka längre. Vi måste forska på varför det händer, istället för att försöka mörklägga.

https://www.liveleak.com/view?t=aT8ap_1584834525

Hur vet du att det var pga Corona?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Ny video som visar en ung man ramla ihop och dö på gatan pga corona. Det går inte att förneka längre. Vi måste forska på varför det händer, istället för att försöka mörklägga.

https://www.liveleak.com/view?t=aT8ap_1584834525

Är du igång nu igen med ditt skitsnack. Sista vidion har ingen mask på och det har väl alla poliser och sjukvård idag😂😂 sluta sprid massa skit. Och första vidion bara för att någon ligger där då betyder det att det handlar om corona. Det är som att jag ska ut på stan och filma in tex någon uteliggare på parken och skriva här har vi en som kollapsar av corona. 😂 Du leker att du kan skrämmer folk men enda som är rädd här är du själv och dina egna lögner
Senast redigerad av Corona88 2020-03-23 kl. 16:20.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Tegnell säger åter igen att det är tomt på folk i Stockholm...
Samtidigt sitter de massor av folk på lunchrestauranger, uteserveringar samtidigt har de varit kaos i kollektivtrafiken med överfulla bussar osv.
Vilken verklighet lever den här gubben i och varför är det ingen som ifrågasätter de han påstår!?

Allt är så kusligt likt hur de hanterat massinvandringen. "Det går jättebra, alla som kommer hit är läkare, vi måste få hit fler och Sverige har aldrig varit tryggare, lita på mig jag är expert och kan sånt här- lita nu på myndigheterna och politikerna, vi kan detta."
Citera
2020-03-23, 16:17
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Jag kan givetvis enbart gå efter de officiella siffrorna. Sen jämför jag med andra länder, både när det kommer till siffror samt hur bilden i media ser ut.

Jag vet inte hur du gör din bedömning.

De officiella siffrorna baseras på kritiska fall, då enbart de testas. Vad som försiggår bakom kulisserna vet inte ens FHM. Jag gör min bedömning genom att titta på andra länder, deras restriktioner och trots detta vidare spridning. Vilket naturligt betyder att våra lättare restriktioner inte gör ett jota. Men du kan ju fortsätta spekulera i att allt är guld och gröna skogar, eftersom de officiella siffrorna visar på en avmattning.
Citera
Medlem
Covids avatar
FHM har äntligen gett en modell. Enligt den sker en topp dag 80–84 i storstäderna, räknat från "dag 0" (som ännu inte har inträffat). Vi ser alltså fram emot en topp i mitten av juni enligt dessa modeller.

Man kan också skissa antalet döda med modellen, det rör sig om tusentals.

Citat:
Ursprungligen postat av leading
Upp med hakorna. 570 h kvar till att två veckor har gått.

Förhoppningsvis börjar det att plana ner då.
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Ja, vi har ju aldrig haft någon karantän i Sverige. Knappast till någon nytta att börja nu.
Nej, kanske inte.
Tyvärr har de som kom från Italien lyckats smitta väldigt många. Suck.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Ja han vill att barn och yngre ska få sjukdomen, det är ganska självklar strategi de kör på. Flockimmunitet bland alla under 65 år

Problemet är att alla under 65 inte är helt med på att låta sig bli smittade... Visst, Tengele har kört sin bagatelliseringskampanj o skickat ut sina minions på sociala medier men folk fattar efterhand att det inte är så kul att bli sjuk även om man är under 65. Då faller hans strategi.
Dvs när sjukvården ballar ur i Stockholm så ska det jävligt mycket till av Löfven att inte dra i nödbromsen. Dock är ju stoppsträckan 3 veckor tyvärr
Citera
2020-03-23, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Hur vet du att det var pga Corona?

Han är full av skit. Han lägger upp massa fake news och när folk bevisar att det inte stämmer då är personen inte aktiv på några dagar och väntar på några dagar/veckor och sedan börjar han igen
Senast redigerad av Corona88 2020-03-23 kl. 16:22.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Vill bara tillägga att coronavirus infektionen är ganska mild, inte det dödligaste virus som finns.
Men det är extremt smittsamt, mkt mer smittsamt än tex SARS. Därför kan det bli en sådan tsunami av patienter så att vården inte hinner med och folk dör i drivor.

Det enda som är bra är att världen får öva på detta, det behövs uppenbarligen. Nästa gång kan vara ett worldkiller virus. El biowarfare.

Varför spekulera.......

A recent time-delay adjusted estimation indicates that mortality rate of COVID-19 could be as high as 20% in Wuhan, the epicentre of the outbreak.

https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(20)30195-X/fulltext
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Tror jag talar för alla när jag säger att Cissi Wallin troligtvis är den sista människan att lyssna på just nu, möjligtvis efter Lena Mellin. Papegojor som gör sitt levebröd på andras olycka eller genom vuxenmobbing.

Jodå, jag har alltid backat upp Lasse Kronér under hans mardrömslika tid efter Wallins falska anklagelser. Tyckte bara att just det här hon skrev var ganska bra. 🙄
Senast redigerad av BourbonStreet 2020-03-23 kl. 16:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in