2020-03-23, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Ja helt klart stor avvikelse, bara konstatera att vi går FEL väg. (mina tankar)
Man kan ju inte låta bli att grubbla över varför Danmark gått från 9 dödsfall i fredags till 24 idag medan Sverige har gått från 17 till 25 under dito tidsperiod. Danmark fick sitt första dödsfall en dag efter Sverige med ungefär samma antal smittade.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Madrid, spanien..detta har vi o vänta pojkar..

https://www.liveleak.com/view?t=a1CU9_1584901641

Ser ut som södersjukhusets akutmottagning det senaste året
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Är så jävla trött på att journalister låter FHM prata om Wuhan/Italiens utveckling när man inte alls använder samma åtgärder.

Är det så svårt att förstå att man inte kan titta på krockstudier med airbags om man väljer att inte ha några själv? Lobotomerade jävla idioter.
Ja det är bara att hålla med. Än värre är det att man inte kan ta till sig Sydkoreas strategi där man kan hålla igång ekonomin och ändå rädda liv. Här försöker man gör detsamma med att i princip inte ha fler åtgärder än personligt ansvar hos befolkningen. Dömt att misslyckas då så många inte tar det på allvar. Det är som om dom tror att det kommer att blåsa över och alla har övergått till att oroa sig för ekonomin och framtida självmord.
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Madrid, spanien..detta har vi o vänta pojkar..

https://www.liveleak.com/view?t=a1CU9_1584901641

Bara 80+ som belamrar sjukhuskorridoren? Såg inte en enda gamling.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Tröttsamt. Det där är vårdtillfällen under säsongen. Vill du se hur många patienter detta är så kolla här:
https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/
Uppdateras kontinuerligt.

du kan ha rätt, absolut, men då gäller alltså ej inrapporterade/gula

https://portal.icuregswe.org/siri/report/inrapp

för du skall inte lura i mig att en critical hamnar nån annan stans än vid syrgas/respirator/järnlunga
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
överbevisa mig..visa exakt hur du tänker samt vilka linkar du använder...

du menar alltså att en som rullas in på IVA/NKS i critical byter mittiallt till ex. Danderyd och jackas i järnlunga där och då dubbelbokförs dom..är det så du tänker?
Exakt, läs på sidan jag länkade till så förstår du kanske, gå längs ned så ser du dina 131 där det står tydigt att det är kumulativt antal vårdtillfällen. Datan är densamma dvs SIR.
Citera
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Ja att värmen påverkar är nog en myt, direkt solljus mot vissa kontaminerade ytor däremot kan säkert hjälpa.

Tror inte att det hjälper ett skit. Enorm tillväxt i Chile, Malaysia, Australien m.m. Finns inga som helst belägg för att sommaren skulle förändra nåt. De använder det för att inge hopp.
Citera
2020-03-23, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Ja helt klart stor avvikelse, bara konstatera att vi går FEL väg. (mina tankar)

Men sluta citera Dbloods felaktiga uppgifter.
Rätt uppgift är just nu 104 unika patienter som vårdas eller har vårdats intensivt i Sverige.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Problemet med oss svenskar är att vi inte haft några riktiga utmaningar i samhället tidigare så alla går omkring i sitt jäkla lunk och tror att det inte är någon fara. Om de vill att folk ska hålla sig hemma så får man skrämma upp dem som de nu gör i USA. Säg att många unga dör så kanske lattemammorna stannar hemma från sälen
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Det här kinesiska förkylningsviruset är gravt överhypat. Det är lätt att dras med i panikstämningen.

Ah, I New York har de panik. Svårt hänga med i sjukvården med en exponentiell ökning. Om en vecka har deras kapacitet överskridits. Dröjer väl två veckor efter det innan åtgärderna märks på belastningen hos IVA.

"Mr. de Blasio said that city officials could only guarantee that “we can get through this week with the equipment and supplies we have. That’s the blunt reality.”

If more of the necessary equipment and supplies did not arrive in the city’s 11 public hospitals after that, he said, “We will get to a point where people can’t be saved who could have been saved.”
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Anders "kulmen kommer på tisdag" Tegnell är igång med sina gissningslekar nu igen:

https://www.dn.se/nyheter/sverige/tegnell-kulmen-kan-vara-en-manad-bort/

Corona-Bob Tegnell har alltid en massa idéer om vad som skall hända i samhället...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
överbevisa mig..visa exakt hur du tänker samt vilka linkar du använder...

du menar alltså att en som rullas in på IVA/NKS i critical byter mittiallt till ex. Danderyd och jackas i järnlunga där och då dubbelbokförs dom..är det så du tänker?
Vad snackar du om? Det är inte så jag tänker, jag behöver inte ens länka nånstans för det står på sidan du länkade till.

Citat:
Antal vårdtillfällen: Är antalet påbörjade inläggningar på någon intensivvårdsavdelning. Om en patient har flyttats från en intensivvårdsavdelning till en annan så genererar patienten två vårdtillfällen.*
Antal patienter: Som ovan men en patient som flyttar mellan olika intensivvårdsavdelningar räknas bara en gång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in