2020-03-23, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C2XBS8
Vad hände klockan 13.00? Vilken nyhet missade jag?
Fed utökar stödprogram
Citera
2020-03-23, 13:33
Medlem
Hur kan folk vara så dumma att de fortsätter sälja nu? Börsen har rasat över 25% för ett virus som oron är kraftigt överdrivet kring. 95% av de som dör är gamla och/eller har underliggande hälsoproblem och sjukdomar. Ur ett rent ekonomiskt persektiv är det snarare en fördel att ett antal äldre och tärande människor försvinner. Det är köpläge nu! Snart kommer uppgången!
Citera
2020-03-23, 13:38
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Du kan inte hänvisa till ett år gamla orelaterade siffror i en tråd som denna. Senaste veckans siffror tyder på att fallet börjat plana ut, eller (för vissa företag) t.o.m. vända uppåt.

Det handlar om att isolera riskgrupper snarare än potentiella smittbärare, samt tillämpa aggressiv spårning. Eftersom en överväldigande majoritet av alla smittade får lindriga (eller inga) symptom, så kan industrier och dylikt hållas igång medan gamla/sjuka (som knappast bidrar till en fungerande ekonomi) sätts i karantän.
"Börjat anamma" var kanske att ta i, men det diskuteras världen över, bl.a. i Sverige och USA. Det finns en tydlig opinion som vill gå åt det hållet, vilket inte är speciellt konstigt. Tyvärr har vi världens sämsta politiker/beslutsfattare, så vägen dit är troligtvis lång för just Sverige.

Ok, så du menar att hela New York, 19 miljoner människor är en riskgrupp? Samtliga företag som inte är helt nödvändiga är stängda, alla folksamlingar är förbjudna. Tyvärr faller din tes om Korea succén pladask. Det finns inget land som anammat Koreas smittbekämpning. Sverige är det sista land i världen som kommer att ta efter.

Skälet till det är att Korea använder ytterst tveksamma metoder för smittspårning då myndigheterna har tillgång till filmer, övervakningskameror och GPS data från mobiltelefoner.
Citera
2020-03-23, 13:42
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Ok, så du menar att hela New York, 19 miljoner människor är en riskgrupp? Samtliga företag som inte är helt nödvändiga är stängda, alla folksamlingar är förbjudna. Tyvärr faller din tes om Korea succén pladask. Det finns inget land som anammat Koreas smittbekämpning. Sverige är det sista land i världen som kommer att ta efter.

Skälet till det är att Korea använder ytterst tveksamma metoder för smittspårning då myndigheterna har tillgång till filmer, övervakningskameror och GPS data från mobiltelefoner.
Ah, så du väljer återigen att fultolkar, alt. inte läsa det jag skriver. Got it.
Citera
2020-03-23, 13:44
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Hur kan folk vara så dumma att de fortsätter sälja nu? Börsen har rasat över 25% för ett virus som oron är kraftigt överdrivet kring. 95% av de som dör är gamla och/eller har underliggande hälsoproblem och sjukdomar. Ur ett rent ekonomiskt persektiv är det snarare en fördel att ett antal äldre och tärande människor försvinner. Det är köpläge nu! Snart kommer uppgången!
Så sant. Ska bli intressant att se hur Italiens ekonomi boostats om 6 månader.
Citera
2020-03-23, 13:46
Medlem
Hah! Upp som en sol - ned som en pannkaka, under 30min.

Börsen slutar fan aldrig förvåna en.
Citera
2020-03-23, 13:49
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Du kan inte hänvisa till ett år gamla orelaterade siffror i en tråd som denna. Senaste veckans siffror tyder på att fallet börjat plana ut, eller (för vissa företag) t.o.m. vända uppåt.

Det handlar om att isolera riskgrupper snarare än potentiella smittbärare
, samt tillämpa aggressiv spårning. Eftersom en överväldigande majoritet av alla smittade får lindriga (eller inga) symptom, så kan industrier och dylikt hållas igång medan gamla/sjuka (som knappast bidrar till en fungerande ekonomi) sätts i karantän.
"Börjat anamma" var kanske att ta i, men det diskuteras världen över, bl.a. i Sverige och USA. Det finns en tydlig opinion som vill gå åt det hållet, vilket inte är speciellt konstigt. Tyvärr har vi världens sämsta politiker/beslutsfattare, så vägen dit är troligtvis lång för just Sverige.

Citat:
Ah, så du väljer återigen att fultolkar, alt. inte läsa det jag skriver. Got it.

Nej, du redogör ju själv vad succémetoden från Korea innebär. New York ligger i USA, du hävdar att succémetoden går ut på att isolera riskgrupper. Vidare hävdar du att metoden anammats i bla Sverige, vilket är totalt felaktigt då aggressiv smittspårning är otänkbart i Sverige

Är du schizofren?
Senast redigerad av AldoRaine 2020-03-23 kl. 13:51.
Citera
2020-03-23, 13:51
Medlem
AoE3#1s avatar
Sålde mina Silver Bull med fin vinst men nu fortsätter skiten upp. Ja, marknaden är vääääldigt volatil just nu på alla fronter.
Citera
2020-03-23, 13:52
Medlem
Citat:

Frågan är väl hur lång tid det tar att få tillbaka ekonomin i det skick den var innan. Är ju ingen som vet vad nästa års vinster blir även om alla restriktioner skulle släppas idag. Bara för att starta upp Volvo igen måste ju kräva att en massa länder startar upp igen. Samt att folk måste våga börja investera i nya lastbilar igen istället för att slita på de gamla.
Citera
2020-03-23, 13:52
Medlem
Citat:

Du är en idiot som saknar empati. Det är det ena. Det andra är att du inte alls går säker även om du är ung och frisk. Det tredje är att det här bara har börjat.
Citera
2020-03-23, 14:03
Medlem
Den här tråden skulle vara framåtblickande och tänkt att fungera som en plats där var och en redogör för när han går in på börsen i kölvattnet efter Corona för att på så vis fungera som ett stöd för den fråga vi alla som är aktieintresserade just nu brottas med

Citat:
Hur går det för Swedbank senaste veckan, du gillar ju att redovisa senaste veckan. Eller är det bara när det är blå siffror? Står minus 3% på min skärm. Det kan väl ändå inte stämma?

Citat:
Förlåt jag missade OMX

- 4,41%

Men det ser ljust ut annars, det har planat ut

Citat:
Rött. Förnekarna i tråden kommer alltid hävda att det har planat ut oavsett vad som händer.

Its going down!

Citat:
Ursprungligen postat av MO0nsHinE
Oj oj här har vi någon som missat säljknappen!

Citat:
Swedbank - 4,66 %

Trots att aktien redan var inprisad för flera dagar sen, enligt expertisen. Hur kommer det sig?

Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Bara en riktig idiot tror vi är nära någon form av utplaning

Vi hade en förhållandevis trevlig och kamratlig stämning här i tråden runt ett gemensamt intresse som lockade till sig många kunniga som delat med sig av sin syn på framtiden och som uppenbarligen intresserar många med tanke på antalet visningar.

Ta era behov av självhävdelse bland barnungarna nne i lekstugan på avazas forum placera i stället för att trasha den här tråden.

Ni skrämmer folk från att öppet redovisa sina affärer och det behövs betydligt mer än era gliringar.

Det AldoRaine håller på med är inte ens ontopic i den här tråden dessutom och bidrar inte ett skit.

Bättre vi hjälper varandra i stället som jag skrev i lördags till signaturen AldoReine:

Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Men det var väl ett jävla tjat på dig, signaturen otello tex har inte utgett sig för att vara någon "expert" utan tvärtom försiktigt lagt fram vad han tror och tänker.

En av världens största gurus, på buffet-nivå, som jag tyvärr inte minns namnet på, fick frågan hur han och hans fonder lyckats så formidabelt och svaret blev med lite skämtsam underton "vi har aldrig någonsin lyckats träffa en exakt botten eller exakt topp"

En akties huvudsakliga värdeökning /minskning är förlagd till endast ett fåtal dagar/år.

Det i princip alla håller på med just nu är gissningslekar. Att som du gissa på att vi ska ner mer är inget att vara mallig över att du får rätt i. Oddsen på den gissningen är avsevärt lägre än att som tex otello, lunda pågen mfl våga sticka ut hakan och tro att börsen eller en enskilld aktie vänt. Dom kommer max kunna rätt en dag detta år och du resterande 364 dagar.

Det enda du och några till bidrar med är att skapa dålig stämning i tråden som gör att folk drar sig för att redovia sina köp vilket i sin tur förr eller senare kan riskera att massa andra småsparare blir kvar på perrongen.

Jag säger inte att du har fel i sak, börsen kanske mycket väl fortsätter långt mer ner, men det är din och en del andras attityd som är helt åt helvete.

Vi sitter alla i samma båt, meedans dom stora drakarna ofta lurar röven av oss, det är bättre vi hjälper varandra och återgår till en god stämning i tråden där så många som möjligt känner sig bekväma att redovisa sina köp och affärer.

Det hjälper alla mycket mer än att du och någon till ska spela allan genom att förfölja och håna den som har modet att våga stå upp för en "gissning" som redan på förhand den insatte vet är mycket svårare än det du håller på med.

Är det något som krävs för att bygga upp förmögenheter är det modet att våga gå emot flocken vid rätt tidpunkt, fokus i en sådan här tråd bör då ligga på att med gemensamma krafter försöka hitta när den punkten är inne och inte på att i efterhand dra billiga poänger över den som hade fel medans man själv inte redovisar ett skit i konkret väg.

Om man vill bidra till allas bästa vill säga, vilket är grundidén med ett sådant här forum.

Så dra ner lite på volymen eller så ger du dig in i matchen på lika vilkor och ger oss en exakt nivå och eller tidpunkt för din egen ide om botten.
Senast redigerad av rotebro-conny 2020-03-23 kl. 14:59.
Citera
2020-03-23, 14:24
Medlem
Jag följde ju naturligtvis med i kraschen som man ändå får lov att kalla den. Det jag gör nu är att sparar mina månadslöner och troligtvis går jag in med dessa pengar efter sommaren?

Varför ? Detta är bara en känsla men jag tror vi kommer få några månader med turbulens.. vi har inte sett några kvartalsrapporter osv... Sedan brukar väl (rätta mig om jag har fel) sommaren oftast vara dåliga/lugna börsmånader ?

Så efter sommaren för min del, som tidigast...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in