2020-03-23, 13:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Som det är i Sverige med frivilliga uppmaningar kommer det inte att fungera. Folk, många av dem iaf lyder inte när det är frivilligt.
Och det är ett missförtroendeförklaring mest pga att FHM och MSB dribblat bort sina kort så folk tröttnat på babbelmajorna.
Citera
2020-03-23, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Syrien fick nyligen sitt första officiella fall.

Kommer de sluta skjuta när folk blir sjuka eller blir det värre? Dvs hur påverkas ett konfliktområde av en dödlig pandemi?
de senaste 2000 aren har följande skett dvs de krigar pa med oförminskad styrka oavsett vad som händer
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Skrev igår att Sverige skulle rasa ifrån de Nordiska länderna snabbt: och se idag

Danmark, Finland och Norge har TILLSAMMANS 99 patienter som är under intensivvård.

I Sverige har vi 191 patienter under intensivvård.

Kl 12.28 var det 103 patienter med Covid-19 registrerade. Var får du 191 Covid-patienter från?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Det är viktigt att inte sprida panik utan fortsätta leva som vanligt, frottera sig mot varandra. Annars har viruset vunnit. Viruset livnär sig på rädsla.

Det var så de gjorde i Norditalien.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Vad hände med pratet om att nysningar och hosta faller till marken efter några meter?

Det har spekulerats länge om att viruset hänger kvar i luften. Sen i januari iaf
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Vad innebär destabilisera samhället?
Rubba jämnvikten kan man väl säga mer uttryckligt men vad innebär det?
Att ingen skall få veta hur det ser ut osv för att vadå ?

De är väl rädda att folk ska få panik och go bananas
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Thailand är varmare.. Iran e varmare.. Så ser illa ut

Hur är det med luftfuktigheten? Vad jag förstår är det framför allt hög luftfuktighet som gör att viruset får det svårare att ta sig till nya värdar, inte temperaturen som sådan. Viruset klarar sig ju utan problem i 37-gradig omgivning.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Under den här pandemin har jag hört en enda rapport om att viruset kan ligga kvar i luften så länge som 30 minuter. Det var något de hade uppmärksammat i Japan eller Kina på en buss. En patient som var smittad klev av, och en halvtimme senare klev en annan person på bussen och blev smittad.
Men har för mig att uppgifterna drogs tillbaka. Någon som vet?
Det finns himla mycket spekulationer i omlopp eftersom ingen vet säkert. Viruspartiklarna är mindre än det synliga ljusets våglängd och kan inte studeras med vanliga mikroskop. Det krävs mer avancerade mätmetoder och dessa är det tydligen brist på. Hittar man ingen smittväg när man försöker smittspåra kanske man antar att det måste vara så, att viruset fortfarande svävar kvar i luften där en smittad andats en halvtimma tidigare. Men jag förstå inte hur man kan säkert veta. Har någon tagit prover på luften i en buss en halvtimma efter att en smittad andats där och hittat virus kvar i luften? Kanske bygger idén på kunskaper om hur länge aerosoler kan ligga kvar. Men hur ska man då kunna ta sig säkert genom trapphuset till eller från sin lägenhet om det kan ligga smitta kvar i luften från en asymptomatisk smittad granne? Och är mängden som kan ligga kvar verkligen tillräckligt hög för att innebära en risk?
Citera
2020-03-23, 13:51
Medlem
severustheemperors avatar
Har Sverige en guldreserv att handla mat för?

https://www.bullionstar.com/blogs/ronan-manly/swedens-gold-reserves-basic-facts-buried-official-secrecy/
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Världens största lämmeltåg av superyachtes seglar på mot polynesien......

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:-127.1/centery:-7.3/zoom:4

Ja där ser man, de rika hade lite otur när de stängde gränserna i fredags och endast medborgare får komma in.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
126 vårdtillfällen, inte personer. 103 personer har fått intensivvård för covid-19.

https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/

Absolut. Vårdtillfällen. Inte unika patienter. My mistake.
Men du som tycks vara införstådd i statistiken på icuregswe kanske kan svara på min tidigare fundering i tråden?
Hur kommer det sig att jag får upp 128 unika vårdtillfällen när jag drar fram en rapport, men när jag klickar i "Alla riskgrupper" i filtreringen så blir totalen 175 st?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Det är viktigt att inte sprida panik utan fortsätta leva som vanligt, frottera sig mot varandra. Annars har viruset vunnit. Viruset livnär sig på rädsla.

Nej troll gör det men virus mår nog ganska bra av att leva som vanligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in