2020-03-23, 12:49
Medlem
137MGs avatar
Det jag inte förstår är att det är väl foten hon har ont i? När min farmor (då 65 år) brutit foten en sommar för 10 år sen levde hon precis som vanligt. Vi spenderade dagarna i de jämtländska skogarna, plockade bär och fiskade. Kryckor var för mesar. Amilia verkar inte ens kunna torka sig i arslet själv.

Så frustrerande att alla daltar med henne och behandlar henne som att hon skulle ligga med 42 graders feber nära döden med varenda ben brutet i kroppen.
2020-03-23, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyryder
Håller helt med! Det finns inget mer avtändande än en man utan kahones. Men jag insåg Lennies avsaknad av kulor redan första veckan, när han började gråta i bikten över att Mergim slog i sitt huvud i hans knä, och han va så rädd för att han inte ville vara hans kompizz längre...
Jag tycker att det är fint att han är känslig, inte har något behov av att hävda sig och vara macho. Men jag gillar verkligen inte att han daltar med någon som behandlar honom som skit. Samtidigt kan jag förstå honom. Normaliseringsprocessen, omständigheterna där inne, det är en tävling, folk ser allt han gör osvosv. Aah svårt. Är fortfarande kär, men börjar fundera på om det verkligen är värt att byta gym...
2020-03-23, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
HAHAHAHAHAHA vem sa? 😂
Vår käre Brexit!
2020-03-23, 12:51
Medlem
Honeyryders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Haha great minds think alike!

Jag hoppas verkligen att hon på något sätt får ta del av den (sakliga) kritik hon fått och får. Har svårt att tro att hon på något sätt kommer ta åt sig eller förstå den, dock. Men det är ju en annan femma.

Jag känner sån jävla frustration av att INGEN där inne säger vad de tycker?! Hade bara någon där inne sagt till henne vad alla tänker så tror jag hon iaf fått en chans att ta åt sig. Att inte en enda person där inne vågar vara ärliga mot varandra, och menar inte bara till Amilia, utan över huvudtaget.
2020-03-23, 12:52
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ofcoursemyhorse
HAHAHA HELT SJUKT!

Amilia: till mig?
Mergim: till alla
Amilia: neeeej...
Sedan haltar hon iväg på kryckorna och ser jätteledsen ut HAHAHAHA WTF!? Hon kunde inte bli glad över att alla fick herregud

Du glömde:
”Dom ropade ju på mig”
Alltså hon inser inte ens direkt i samma läge som hon säger det att hon gör bort sig.
Sällan skådat en så egoistisk person.
2020-03-23, 12:53
Medlem
Jagtardindotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Jag tycker att det är fint att han är känslig, inte har något behov av att hävda sig och vara macho. Men jag gillar verkligen inte att han daltar med någon som behandlar honom som skit. Samtidigt kan jag förstå honom. Normaliseringsprocessen, omständigheterna där inne, det är en tävling, folk ser allt han gör osvosv. Aah svårt. Är fortfarande kär, men börjar fundera på om det verkligen är värt att byta gym...

Jag tvivlade 5 sekunder på JULLAN men COACH BOONK gick in och fick mig att inse att jag aldrig ska tvivla!

Nu för jag vidare hans ord till dig! TVIVLA INTE PÅ LENNIEGOS! Snart är askungen ute och då OCH endast då kommer du få se han växa till en fin svan, han är redan en fin svan men ännu finare svan då

#INGETTVIVELTRUMVIRVEL #GOSFÖREMOS #DALTANDEFÖREHALTANDE
2020-03-23, 12:54
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyryder

Jag känner sån jävla frustration av att INGEN där inne säger vad de tycker?! Hade bara någon där inne sagt till henne vad alla tänker så tror jag hon iaf fått en chans att ta åt sig. Att inte en enda person där inne vågar vara ärliga mot varandra, och menar inte bara till Amilia, utan över huvudtaget.

Julia försökte ju säga till henne angående att hon inte hjälper till. Hon slog bort det direkt.
Exakt som hon kommer göra med all annan kritik 🤮
Kommer vara alla andras fel.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 137MG
Det jag inte förstår är att det är väl foten hon har ont i? När min farmor (då 65 år) brutit foten en sommar för 10 år sen levde hon precis som vanligt. Vi spenderade dagarna i de jämtländska skogarna, plockade bär och fiskade. Kryckor var för mesar. Amilia verkar inte ens kunna torka sig i arslet själv.

Så frustrerande att alla daltar med henne och behandlar henne som att hon skulle ligga med 42 graders feber nära döden med varenda ben brutet i kroppen.
Ja, hon har stukat foten. Alla lever på sitt liv som vanligt med stukat fot, men gör Amilia det kan hon ju inte få sympatier.

Haha jag tänker också på när min mammas hälsena gick av och hon gick med det i sju veckor innan hon (och alla andra) faktiskt insåg att den var av. Hon gick tillbaka till läkaren när hon insåg att hon inte kunde gå upp på tå på den foten

Men absolut, det är rimligt att grina i tre dagar över en liten stukning. Fast hon verkar ju välja själv när hon har ont och inte.
Medlem
likebananass avatar
Jag ogillar Amelia. Det har sina orsaker. Dock har jag sett sköna sidor av henne.
De jag dock inte kan ens försöka att gilla är Vickan och Jassa. I en jämförelse så gillar jag Mergim
Skrik och gap och flamsande som man körde i mellanstadiet är deras paradigm.
Jassa tror att hon fortfarande är runt 13 år och Vickan känns som en stor fet mexikansk morsa som sitter i slummen och bara klagar och snackar skit med andra kärringar. Morsan har sina kriminella söner som hon klemar med och pussar på.
Jassa blir tokgalen om man har en annan åsikt och skriker ungefär halva sin vakna tid.
Kikar jag på Facebook BB supportergrupp 2020 så ser jag var de går hem.
Det är majoritet på unga flickor som går i sjuan och leker med sina iPhones. Övervägande många är från småorter och förorten.
Man märker en gigantisk skillnad mellan målgruppen här på flashback och Facebook.
Varje människa har rätt till sin åsikt men med säsongens upplägg av BB blir det även övervägande att man ser de i bild mer än någon annan än Amelia. Det positiva med Amelia är att hon också avskyr flickskrik och flamsande.

Jag skulle uppskatta om det fanns fler kameror och man kunde följa de människor man tycker är intressanta som passar mer en annan smak än endast gapande och skrik. Naturligtvis har ju även castingen sin bit i det hela. Att skicka in skrikande "äldre" tjejer som uppför sig som nyss fyllda tonåringar är bara jobbigt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobbaaan
Får väl ändå ge det till malmens1 vare sig om det han skrev om att de mutat Sami och glasman att vara kvar var troll eller inte så känns det som BB ikväll är riggat så det står härliga till.

Stängd omröstning, ingen möjlighet att ta in nya och hot om att flera vill lämna. Alla stannar en vecka till efter lite fejkad spänning ikväll!
Jag hade det på känn innan jag fick vetskapen om det, hade mergim,alex,viccan suttit idag så hade denna omröstning aldrig skett allt för att rädda sami o glasman, de skicka in godis idag för sami älskar godis och för att göra folk nöjda, dom körde en allin och verkar ha lyckats hittils
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Du glömde:
”Dom ropade ju på mig”
Alltså hon inser inte ens direkt i samma läge som hon säger det att hon gör bort sig.
Sällan skådat en så egoistisk person.
Helt sjukt! Jag skrattar fortfarande åt det och kollar om början hela tiden. Det är så jävla surrealistiskt hur hon kan tro det här och hur hon envisas med att det nog är till bara henne. Hon hade med andra ord inte för avsikt att dela med sig! 😂 Jag klarar det inte!
2020-03-23, 12:55
Medlem
Att de fick godis av en tittare kommer de ju inte klippa bort till avsnittet (antar jag, det känns ju som en ganska "stor" grej) så hela "TILL MIG??"-biten lär ju komma med

EDIT: såg nu att BB lagt upp klippet haha. Mycket kan man säga om produktionen i år men ibland är de faktiskt lite roliga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in