2020-03-23, 11:50
Medlem
Cuckslayers avatar
Om det inte ser bättre ut om en månad så kommer allting att rasa ihop. Många experter verkar vara överens om att världen kan vara nedstängd i MAX en månad till. Annars är det kört.

Med "rasa ihop" så menar man en fullständig samhällskollaps. Era pengar på banken kommer att vara värt kattskit.
Citera
2020-03-23, 12:17
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Om det inte ser bättre ut om en månad så kommer allting att rasa ihop. Många experter verkar vara överens om att världen kan vara nedstängd i MAX en månad till. Annars är det kört.

Med "rasa ihop" så menar man en fullständig samhällskollaps. Era pengar på banken kommer att vara värt kattskit.
lmao, sluta fåna dig nu. Det finns inga experter som är överens om någonting i närheten av det du beskriver.
Börsfallet har börjat plana ut, bara en massa shills och shorters som tjatar om "samhällskollaps". Allt fler länder har börjat anamma det vinnande Korea-konceptet, remote-arbetet har kommit igång på allvar, osv.
Citera
2020-03-23, 12:22
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
För att vi har redan nu börjat se framgång i vissa länder. Och antalet människor som blir smittade och friskförklaras ökar för varje dag vilket gör att viruset inte kan spridas lika lätt. Riskbankerna länder över stimulerar, regeringar länder över stimulerar.

För varje dag som går ökar rösterna för att öppna upp samhället igen.

För varje dag som går ökar sjukvårdens resurser.

Snart kommer vi gå mot ett läge där viruset inte längre har övertag.

Minsta nys om att vi är på god väg så kommer börserna att rekylera. Och bli inte då förvånad om s&p 500 går upp 20-30 % på en vecka.

Vilka framgångar har vi sett?
Vilka länder menas?
Antalet friskförklarade ökar, men antalet bekräftade fall ökar lavinartat, har du missat det? Lägg därtill ett gigantiskt mörkertal, har du missat det?

Vad menar du med att riksbanken stimulerar? Vad har det med börsen att göra? - 29% i år är ett tydligt tecken på att stimulanser inte är positivt för börsen.

På vilket sätt ökar sjukvårdens resurser och hur mycket? Menar du att ansiktsskydd nu mer tillverkas av kontorsmaterial?

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7435329

Sjukvårdens resurser är åt helvete. Vad är nettoeffekten av sjukvårdens resurser? Källa tack.

Varför skulle börsen gå upp 20-30% på en vecka?

Din analys saknar totalt verklighetsförankring
Senast redigerad av AldoRaine 2020-03-23 kl. 12:40.
Citera
2020-03-23, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
lmao, sluta fåna dig nu. Det finns inga experter som är överens om någonting i närheten av det du beskriver.
Börsfallet har börjat plana ut, bara en massa shills och shorters som tjatar om "samhällskollaps". Allt fler länder har börjat anamma det vinnande Korea-konceptet, remote-arbetet har kommit igång på allvar, osv.
Kan du nämna några av dessa länder?
Citera
2020-03-23, 12:30
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
3% minus efter en bot om 4 miljarder kan knappast anses som någonting annat än bra. Som sagt, det planar ut, speciellt Swedbank.

Swedbank -47% senaste tre åren. Det planar ut, speciellt Swedbank
Citera
2020-03-23, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine

Swedbank är fucked. "Hamna i Wallenbergs ägo eller ta konsekvenserna" är en lärdom ganska många stora svenska företag från typ 1900 och framåt fått uppleva på nära håll.

I övrigt är olja bra så klart - kommer nog rasa mer men redan nu skulle jag säga att det är köpläge.

Getinge AB (den svenska respiratortillverkaren) kommer naturligtvis ha ett jävligt gött år och hade jag en massa pengar hade jag nog gått all in där nu och sedan sålt någon gång tidigt i sommar.

Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Silver i blått nu. Känner mig jäääkligt nöjd med köpet av silver idag.

Aldrig har det varit så billigt som idag.

Silver kommer bli... guld värt. Grymt köpläge.
Citera
2020-03-23, 13:01
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Okej, nu är jag säker på att du är lågbegåvad.
Swedbank har gått ner extremt mycket senaste året p.g.a. pengatvätt och osäkerhet kring böter. Swedbank har däremot legat relativt stabild senaste veckan, +3% för att vara exakt.
Sluta sprida falsk/missledande information.
Citera
2020-03-23, 13:05
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Swedbank är fucked. "Hamna i Wallenbergs ägo eller ta konsekvenserna" är en lärdom ganska många stora svenska företag från typ 1900 och framåt fått uppleva på nära håll.

I övrigt är olja bra så klart - kommer nog rasa mer men redan nu skulle jag säga att det är köpläge.

Getinge AB (den svenska respiratortillverkaren) kommer naturligtvis ha ett jävligt gött år och hade jag en massa pengar hade jag nog gått all in där nu och sedan sålt någon gång tidigt i sommar.

Silver kommer bli... guld värt. Grymt köpläge.
Swedbank kommer definitivt klara sig ur krisen, förutsatt att USA inte ger handelsförbud i dollar, men det lär inte ske.
I övrigt håller jag med dig.
Citera
2020-03-23, 13:06
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Okej, nu är jag säker på att du är lågbegåvad.
Swedbank har gått ner extremt mycket senaste året p.g.a. pengatvätt och osäkerhet kring böter. Swedbank har däremot legat relativt stabild senaste veckan, +3% för att vara exakt.
Sluta sprida falsk/missledande information.

Är det bara senaste veckan som räknas, för det är det enda du tjatar om?

Kan du berätta lite mer om Korea konceptet och vilka länder som anammat den succén?

Swedbank - 47% senaste tre åren. Det planar ut
Senast redigerad av AldoRaine 2020-03-23 kl. 13:17.
Citera
2020-03-23, 13:27
Medlem
sinewaves avatar
'Stock futures surge into the green after being ‘limit down’ overnight as Fed announces limitless asset purchases'

https://www.cnbc.com/2020/03/22/stock-market-futures-open-to-close-news.html
Citera
2020-03-23, 13:28
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Är det bara senaste veckan som räknas, för det är det enda du tjatar om?

Kan du berätta lite mer om Korea konceptet och vilka länder som anammat den succén?

Swedbank - 47% senaste tre åren. Det planar ut
Du kan inte hänvisa till ett år gamla orelaterade siffror i en tråd som denna. Senaste veckans siffror tyder på att fallet börjat plana ut, eller (för vissa företag) t.o.m. vända uppåt.

Det handlar om att isolera riskgrupper snarare än potentiella smittbärare, samt tillämpa aggressiv spårning. Eftersom en överväldigande majoritet av alla smittade får lindriga (eller inga) symptom, så kan industrier och dylikt hållas igång medan gamla/sjuka (som knappast bidrar till en fungerande ekonomi) sätts i karantän.
"Börjat anamma" var kanske att ta i, men det diskuteras världen över, bl.a. i Sverige och USA. Det finns en tydlig opinion som vill gå åt det hållet, vilket inte är speciellt konstigt. Tyvärr har vi världens sämsta politiker/beslutsfattare, så vägen dit är troligtvis lång för just Sverige.
Citera
2020-03-23, 13:30
Medlem
Vad hände klockan 13.00? Vilken nyhet missade jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in