Citat:
Smittskyddsexperten Johan Giesecke har tre barn som jobbar på tre olika akutmottagningar i Stockholm och alla uppfattade helgen som lugn. Ingen anstormning med patienter. Det är positivt men för tidigt att jubla.
Fältsjukhusen sätts upp som en förberedelse i Uppsala och Stockholm. Gasledningar dras in i lokalen vid Älvsjö och det kommer finnas stor kapacitet där om det blir värre. Jag tycker att förberedelserna som Sverige gör är helt suveräna. Vi har ingen anstormning (än) men de gör allt för att se till att hjälp finns. Respiratorer köps in, material är på väg, ett hundratal läkarstudenter vill frivilligt bidra med hjälp på sjukhusen och permitterad SAS-personal utbildas i detta nu för att kunna hantera patienter på sjukhusen för att avlasta sköterskor som behövs för patienter med svårare sjukdomsbild.
Jag är mer än nöjd över hur Sverige jobbar i detta nu, det går inte att begära mer.
Däremot är det oroväckande att det var smockat på lokaltrafiken imorse enligt nyheterna. Har folk glömt bort vad som pågår?
Fältsjukhusen sätts upp som en förberedelse i Uppsala och Stockholm. Gasledningar dras in i lokalen vid Älvsjö och det kommer finnas stor kapacitet där om det blir värre. Jag tycker att förberedelserna som Sverige gör är helt suveräna. Vi har ingen anstormning (än) men de gör allt för att se till att hjälp finns. Respiratorer köps in, material är på väg, ett hundratal läkarstudenter vill frivilligt bidra med hjälp på sjukhusen och permitterad SAS-personal utbildas i detta nu för att kunna hantera patienter på sjukhusen för att avlasta sköterskor som behövs för patienter med svårare sjukdomsbild.
Jag är mer än nöjd över hur Sverige jobbar i detta nu, det går inte att begära mer.
Däremot är det oroväckande att det var smockat på lokaltrafiken imorse enligt nyheterna. Har folk glömt bort vad som pågår?
Bra inlägg.
Några av problemen här på flashback är:
1.Alla verkar tro att de är experter, och kan lösa alla problem. Utan att tänka längre än näsan räcker hetsar de upp sig till sjuka nivåer och blir helt galna. Helt utan kunskap om hur samhället, sjukvård eller virus.
2. Reaktionen på 99 experter säger att sjukdomen i allra största grad är allvarlig för äldre, en expert säger att ungdomar avlidit = Den ensamma experten har rätt, vi kommer alla att dö. (Annat ord för detta är confirmation bias).
3. Ett virus och en global panik som drabbar samtliga länder i hela värden = Sverige kan inte hantera någonting.
4. Vad fan skriver jag ens det här för, fan vilket slöseri med tid. De som det här inlägget är riktad mot förstår ändå inte ett skit. Loggar ut nu vi hörs!