2020-03-23, 07:25
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Om det vore så, varför i hela världen använder sjukvården munskydd då??

De använder andningsskydd, som är av ffp2 eller ffp3 klassning, vilket fungerar bra såklart.

Tro inte på trollen som säger att dom inte fungerar.

T.om ett enkelt munskydd som en sjal är bättre än inget alls, så länge du inte tar på det och stoppar fingrarna i näsan efteråt.

Hade alla använt sådana så hade smittan raskt sjunkit, dock vill ju tegnell att smittan ska spridas och då är det såklart inte önskvärt att folk använder dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det var inte fake. Har även visats bilder från Iran och nu Italien.

https://www.bild.de/news/inland/news-inland/coronavirus-noch-170000-deutsche-urlauber-im-ausland-diskussion-ueber-ausgangssperren-69389434.bild. html#la69563102

ganska långt ner på sidan

Jo, de flesta var fejk
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungen101
Trodde usa var tuffare just för att det inte finns livlinor som i Sverige syftade mest på att bli utan hem eller mat i Sverige är väldigt rare. Att ens livs levnad minskar är en annan sak. Finns liksom folk som inte har mat på bordet eller tak över huvudet. Jag personligen tycker svenska mentalitet är väldigt bortskämd.

Måste vara väldigt deprimerande att känna sig dömd till ett liv på existensminimum. USA är också mer förlåtande mot misslyckanden och det är mycket lättare att hitta nytt jobb.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Jo men det är ju storheterna som är intressanta.. är det 1,10 eller 100 om dagen som kommer att stryka med? Hur många allvarligt sjuka kommer vi att se exempelvis? Allt detta i förhållande till antalet smittade är ju det som avgör om åtgärderna är rimliga eller inte.
När man inte har koll på smittspridningen så blir det som att leka blindbock.
Hade man testat åtminstone ett statistiskt säkerställt urval av de med symptom men mindre allvarligt så hade man haft en chans att se vart det barkar. Nu är det en eventuell anstormning av svårt sjuka som ger oss den bilden flera veckor senare.
Citera
2020-03-23, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
De använder andningsskydd, som är av ffp2 eller ffp3 klassning, vilket fungerar bra såklart.

Tro inte på trollen som säger att dom inte fungerar.

T.om ett enkelt munskydd som en sjal är bättre än inget alls, så länge du inte tar på det och stoppar fingrarna i näsan efteråt.

Hade alla använt sådana så hade smittan raskt sjunkit, dock vill ju tegnell att smittan ska spridas och då är det såklart inte önskvärt att folk använder dem.

Jag tror det är så att den uppenbara akuta bristen på andningskydd är anledningen "att de inte hjälper", jag reagerade på detta även när jag såg WHOs instruktionsvideo på klassisk kirurgmask.

Först säger kärringen att sådana masker skyddar inget men avslutar med att om man ska besöka eller vårda en person som är bekräftat corona smittad ska man alltid använda dessa.
Citera
2020-03-23, 07:27
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Du har fel även unga friska personer ligger i respirator världen över. De har säkerligen betydligt högre chans att överleva än äldre och de unga i riskgrupperna.

Flockimmunitet pratas här om 60% av befolkningen (vilket jag inte tror på)
Låt säga att resterande sitter i karantän tills 60% är smittade. När dessa sedan är friska så skall det alltså vara fritt fram att komma ur karantänen. Hur blir det för Sverige nästa gång corona bryter ut, skall vi stänga gränserna?
Kan våra äldre och riskgrupper någonsin kunna resa utomlands? Vågar vi låta människor från andra länder turista framöver. Vi har alltså 40% av befolkningen som inte är immuna?
Förklara gärna varför denna idé är så bra

Inte fel alls.
De unga som ligger på IVA är RÖKARE.
Rökning ger kraftigt nedsatt lungfunktion, men räknas inte som underliggande sjukdom.

Sverige behöver inte stänga gränserna nästa gång Corona-våg kommer, eftersom vi uppnått flock-immunitet.

Men det måste Italien, Frankrike, Tyskland och Danmark göra!
Det är det som är poängen med flock-immunitet.
Citera
2020-03-23, 07:27
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Det är du som hävdar saker nu, har inte du bevisbördan då? Så skaffa fram statistiken för dessa "facit"
Nej, den som går emot allmän kunskap har bevisbördan.
Citera
2020-03-23, 07:28
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Under tiden ska de unga i riskgrupper långsamt svälta ihjäl för att Af och soc inte accepterar undantag från aktivitet. Riskgrupp eller ej. De ska ut bland alla andra och aktiveras på diverse sätt. Samtidigt låser de in sig själva bakom glasdörrar. Det känns som att nazismen gör besök i Sverige.

Naxismen gör besök när man sätter hela befolkningen i karantän.

Du har rätt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Vad har du för källa till att kirurgisk mask inte skulle skydda? Jag har nämligen läst en studie där de inte fann någon statistisk skillnad för kirugisk mask jämfört med N95 och att kirurgisk mask kan eventuellt hjälpa. Studien ifråga: https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2749214

Diverse experter på paneler, presskonferenser och intervjuer har sagt det under flera månader. Du får leta upp det själv. Titta på Michael Osterholm på Joe Rogans youtubekanal.

Det låter ju ganska logiskt eller hur? har du haft en kirurgisk mask på dig? De är tunna och luftiga, du kan andas nästan som vanligt, därför kan du vänta dig att partiklar och små aerosoler tar sig igenom fritt. Har du testat en N95 märker du skillnaden mellan dessa två. Finns studier för den som letar.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Ja en fransman med andningsskydd intervjuades igår på TV så i Frankrike finns tydligen.

Var beställer vi befolkningen i Sverige våra andningsskydd?

Jag vill använda andningsskydd. Var köper jag?
Wish
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Nej, den som går emot allmän kunskap har bevisbördan.

Sluta snacka skit och ta fram belägg för dina absurda påståenden.
Citera
Medlem
Lars Calmfors: Man har förlitat sig för mycket på FHM. Ansvarsfördelningen hamnat fel.

Han kritiserar också kommunikationen. Norge ett under av klarhet. Inte Sverige. Precis min känsla också. FHM, MSB och politikerna talar till oss som om vi vore dagisbarn.

https://www.di.se/ditv/ekonomistudion/ekonomiprofessorn-man-har-forlitat-sig-for-mycket-pa-folkhalsomyndigheten/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in