2020-03-23, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Men det som talar emot vaccin är att det inte finns. Och kommer inte bli tillgängligt för allmänheten på minst 18 månader.

Om sjukvården ska kunna behandla andra patienter med andra sjukdomar, förutom endast coronasjuka, vilket tidsperspektiv förväntar du dig för flockimmunitet?

1 månad, 3 månader, 1 år ???

Det måste vara mycket mindre än 18 månader, om det är den tid du beräknar för vaccinet, och om förlusten av människoliv ska vara värt det?
Citera
2020-03-23, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Under tiden ska de unga i riskgrupper långsamt svälta ihjäl för att Af och soc inte accepterar undantag från aktivitet. Riskgrupp eller ej. De ska ut bland alla andra och aktiveras på diverse sätt. Samtidigt låser de in sig själva bakom glasdörrar. Det känns som att nazismen gör besök i Sverige.

Om det är någon tröst så blir det nog svält över hela linan, för alla som inte hittar sätt att dra in pengar... "AF och soc"? - HAHAHAHA 😂😂
Lustigt att ni inte fattar. För varje vecka som går kommer vi längre och längre bort från "AF och soc"... I min värld är dom redan borta. Dom vet bara inte om det än.
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Ja, hade vi haft en duglig regering hade de köpt upp fabriken och låtit den gå på högvarv ett halvår.
Varför det? Effektitviten är okänd och tillgången är stor i hela världen(vi kommer inte att ha problem med tillgången). Ska regeringen nationalisera allt som youtube påstår funkar?
Vi kör tester med det as we speak, kanske vi ska vänta på resultaten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Mycket märkligt att så många länder tillåter munskydd då detta får Viruset att frodas och sprider det bättre.

Endast konstaterat sjuka ska använda munskydd och dessa ska inte ränna runt på stan.
Seriösa källor på det tack och det nu!
Citera
Medlem
MurvelXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Är det någon som vet om Japan och Sydkorea har det här under kontroll? Går de till jobbet med bara munskydd?

Här i Tokyo är det något lugnare än normalt, men folk reser fortfarande i packade tåg och samlas på allmän plats, i restauranger osv. Majoriteten har ansiktsmask ute, men det är normalt här.
Citera
2020-03-23, 01:46
Bannlyst
Om man tänker såhär

Folk som dör av cancer, rökning, hjärt kärlsjukdomar är 92876/dag

Idag dock 1600 pers av corona.

Om 1 månad -, - vågar man gissa dödsfall per dag
Citera
2020-03-23, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://pbs.twimg.com/media/EOgplc8XkAIb4eU?format=jpg&name=small

Råd från WHO. Dom två sista råden - om att genomkoka ägg och kött och undvika kontakt med boskapsdjur och fjäderfä - kan väl inte gälla Sverige, eller? Jag förstår inte detta, för jag trodde att corona inte smittar via mat? Har "de" ljugit om det också, för att vi ska gå och handla take-away på restauranger, och hålla näringen igång?

Beror på vad du menar med mat. Frukt som ligger ut kan ju i teorin bära på det. Om du undviker nära sociala kontakter blir du inte smittad. Svårare än så är det faktiskt inte. Folk kan dock inte förstå den enkla principen.
Citera
2020-03-23, 01:47
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Är detta siffror för Sverige - om så fy fan vad det rasar iväg. Inte undra på att vi också "bygger" nya sjukhus för intensivvård. Om jag betalar för att få testa mig - kan jag inte få det då - för i helvete - det måste väl vara ok med en extra slant i statskassan
Ja detta är siffror för Sverige!
Här kan du hålla koll på siffrorna.
https://c19.se/
Nej du lär inte få testa dig. Inte ens sjukvårdspersonal testat längre som tidigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://pbs.twimg.com/media/EOgplc8XkAIb4eU?format=jpg&name=small

Råd från WHO. Dom två sista råden - om att genomkoka ägg och kött och undvika kontakt med boskapsdjur och fjäderfä - kan väl inte gälla Sverige, eller? Jag förstår inte detta, för jag trodde att corona inte smittar via mat? Har "de" ljugit om det också, för att vi ska gå och handla take-away på restauranger, och hålla näringen igång?

Ta fram en riktig officiell källa i stället för att länka till en antagligen photoshoppad bild som hostas på någon random suspekt hosting-server. I mina ögon ser det där bara ut som en hoax från någon rosahårig vegan-kärring.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Jo det finns pengar till det. Det är 2020. Det är städa och passa ungar som är jobba. Allt annat är roligt. Du får vakna upp ur din postmoderna dröm och möta verkligheten.

Men herregud fårskalle, räkna grovt, jämför med årsomsättningen. Det är inte krångligare än att titta på dina egna räkningar.
Citera
2020-03-23, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Beror på vad du menar med mat. Frukt som ligger ut kan ju i teorin bära på det. Om du undviker nära sociala kontakter blir du inte smittad. Svårare än så är det faktiskt inte. Folk kan dock inte förstå den enkla principen.
Tegnell säger att det inte smittar på mat. Det kan smitta material, eller ja det började det kunna i mars.
Och det smittar ännu mer på skitiga ytor än de perioder som är fastslagna i labb (24 kartong och 3 dygn på metall, 4h koppar) men på mat går det inte!
Citera
2020-03-23, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Om det är någon tröst så blir det nog svält över hela linan, för alla som inte hittar sätt att dra in pengar... "AF och soc"? - HAHAHAHA 😂😂
Lustigt att ni inte fattar. För varje vecka som går kommer vi längre och längre bort från "AF och soc"... I min värld är dom redan borta. Dom vet bara inte om det än.
Du fattar inte. Jag pratar om de som har haft Af och soc. Men ja. Skyddsnätet för de fattigaste är helt borta nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in