Intressant hur USA följer samma mönster som Sverige.. ."Risken är låg" matar de in i befolkningen som ett mantra, sen helt plötsligt är det allmän spridning...
Senast redigerad av Internetkrigaren1 2020-03-23 kl. 01:41.
Den unga och friska befolkningen ska bli smittad i långsam takt.
Man uppnår flockimmunitet när ca 60 % av befolkningen är smittad.
Samtidigt skyddar man riskgrupperna.
Detta är Tegnells strategi.
Går som tåget.
Så att vi inte gör samma misstag som Italien, Frankrike, osv, som tror att man stoppa ett virus som är 2,5 ggr smittsammare än influensan med nedsläckning av hela ekonomin.
Corona-viruset kommer snart tillbaka i en ny våg. Och då är det klippt flör riskgrupperna i dessa länder.
Under tiden ska de unga i riskgrupper långsamt svälta ihjäl för att Af och soc inte accepterar undantag från aktivitet. Riskgrupp eller ej. De ska ut bland alla andra och aktiveras på diverse sätt. Samtidigt låser de in sig själva bakom glasdörrar. Det känns som att nazismen gör besök i Sverige.
Du har fel även unga friska personer ligger i respirator världen över. De har säkerligen betydligt högre chans att överleva än äldre och de unga i riskgrupperna.
Flockimmunitet pratas här om 60% av befolkningen (vilket jag inte tror på)
Låt säga att resterande sitter i karantän tills 60% är smittade. När dessa sedan är friska så skall det alltså vara fritt fram att komma ur karantänen. Hur blir det för Sverige nästa gång corona bryter ut, skall vi stänga gränserna?
Kan våra äldre och riskgrupper någonsin kunna resa utomlands? Vågar vi låta människor från andra länder turista framöver. Vi har alltså 40% av befolkningen som inte är immuna?
Förklara gärna varför denna idé är så bra
Förhoppningen är att unga, friska och starka medborgare ska bli smittade och immuna den här gången så att gamlingar och multisjuka kan få adekvat vård när nästa skitvåg kommer.
Den där hammaren och dans-strategin som länkades tidigare känns ganska vettig och kommer tids nog att leda till flockimmunitet, men under mer kontrollerade former och mindre risk för liv.
Ja, den kan vara det bästa alternativet för många länder.
Här i Norden tror jag vi kan hantera anstormningen på ett bra sätt.
Råd från WHO. Dom två sista råden - om att genomkoka ägg och kött och undvika kontakt med boskapsdjur och fjäderfä - kan väl inte gälla Sverige, eller? Jag förstår inte detta, för jag trodde att corona inte smittar via mat? Har "de" ljugit om det också, för att vi ska gå och handla take-away på restauranger, och hålla näringen igång?
Senast redigerad av Merwinna 2020-03-23 kl. 01:42.
Den har haft tomteluva i 10 år. Är väll falskmarknadsföring att ta av luvan. Annars Kanske folk tror man är seriös här inne 😉
Fråga gammal hårdrockare...
Böda Camping räcker nog om det är högsommar värme för de flesta 😎
"– Vi kan inte påverka den typen av beslut, de är upp till ägare och beställare. Men vi har sagt att vi tycker det är olyckligt att de lägger ner produktionen."
Bara att utlysa undantagstillstånd och ta över fabriken. Fixat på en timme. Sverige är världens flataste land. Nåde oss om det blir krig, vår regering lär ju för fan skänka bort detta land med ett leende.
En sak som jag som stolt maskägare inte förstår är varför svenskar som satt och gottade sig i Wuhans situation numera kan gå ut utan mask? Använder de ens logik? Sverige är många gånger värre än vad Wuhan någonsin var.
Är det så att man mest gottade sig då och nu visar på vad man har varit för korkad jävla individ
Du tror väl inte att det finns pengar till att ha runt 600 000 pers arbetslösa i några år?
Jo det finns pengar till det. Det är 2020. Det är städa och passa ungar som är jobba. Allt annat är roligt. Du får vakna upp ur din postmoderna dröm och möta verkligheten.