2020-03-22, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Ja då får man väga sin framtid mot att tiotalet åldringar med 178 diagnoser dött.

Jag önskar ingen att dö.
Men jag anser att ett samhälle inte kan stängas ner i det läge vi har med få döda. Riskgrupper som är gamla och sjuka som är riskgrupper vid alla influensor.
Vill inte få det att låta omänskligt, men samhället är 10 miljoner människor som behöver fungera både hällande jobb, skola, sjukvård och äldreomsorg.
Då måste samhället köra på. Oavsett om det är jobbigt.
Citera
Medlem
Hur garanterar dom en smärtfri eller smärtreducerad död när dom har så många patienter som på iva i Bergamo? . Hur ser sista timmarna ut för en sån patient?
Citera
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Siffran gäller hela italien. Skulle man bara räkna lombardiet så skulle man hamna minst jämsides med sverige

Sverige vill man inte jämföras med sen nedmonteringen tog sin start. Sverige har en ganska dålig sjukvård med tanken på ekonomi, teknik och antalet invånare.

Folk får föda i bilar här.
Citera
2020-03-22, 23:26
Avslutad
Intressant grej från den första mars har viruset ökat 138 gånger i Sverige

I Italien samma period 31.5gång

Så sprids det då 100 gånger snabbare i Sverige ? Kanske jag som tänker helt fel och matte är väll inte min starka sida

Tog dagens datum delat på datumet från 1 mars för respektive länder ( tänk på mörkertalen som ej är inräknade )
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nej, nej. Det är bara i Sverige o Nordkorea faran är över. I UK så staplar de lik till september....

En sak funderade över. Tegnell säger viruset inte trivs när varmare klimat.

I irqkien o Spanien är de svensk sommar nu..Så helt ärligt förstår jag inte riktigt
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är på riktigt. Vi har nu gått in i ett totalt krisläge, världen runt omkring oss faller samman. Detta är på riktigt. Så jag får nog sälla mig till de som sluter upp kring vårt samhälle i dessa svåra tider.

Jag kommer givetvis att fortsätta att kommentera kring mina prognoser, som just nu tyder på totalt 60000 döda av viruset med normal sjukvård, och ytterligare 120000 döda beroende på kollapsad sjukvård (siffror gällande för Sverige).

Jag har funderat lite på vad jag ska svara.
Jag har ju gillat dina inlägg, så jag blev lite besviken.

Jag tänker fortsätta kritisera iallafall.
Jag tänker inte se på när mina vänner arbetar i äldrevården utan riktiga skydd. Jag tänker inte acceptera att unga ska tvingas ut och bli smittade för att gamla ska slippa. Aldrig i livet att jag vill se unga på intensiven.
Så länge kritiken florerar måste ansvariga göra någonting. När kritiken tystnar betyder det att vi har accepterat denna idioti.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Absolut

Det vore direkt underligt i detta läge att sätta karantän.
Citera
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Knappast. Eller ja, det kanske de gjorde till viss del, som alla andra, men han har inte lyssnat på dem från början. Alls. Sen kunde han låtit bli att ta bort budgeten för deras arbete mot pandemier också möjligen...

Han har väl snarare endast lyssnat på CDC, och CDC underskattade viruset.

= Trump får skulden.
Citera
Medlem
Malmö igår:

https://twitter.com/bella_linne/status/1241787201622626304?s=09

Vissa är dumma i huvudet
Citera
2020-03-22, 23:27
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Hur garanterar dom en smärtfri eller smärtreducerad död när dom har så många patienter som på iva i Bergamo? . Hur ser sista timmarna ut för en sån patient?

Gissar på nedsövning och morfin och annat lugnande.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Det är för att han är en idiot.

Istället för att se till att platta kurvan och få igång ekonomi så försöker han vinna billiga politiska poäng.

Det är val i USA.

Dock kommer han ha medvind då detta kinesiska virus nu visar hur sårbart USA har blivit när jobben o fabrikerna flyttats utomlands.

Ordet kina är väl valt.

O på det utrikespolitiska området så sprider kinesiska partitrogna att Covid-19 är en del av USAs handelskrig.
Att det är USA som är ansvariga...
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Det är för att han är en idiot.

Istället för att se till att platta kurvan och få igång ekonomi så försöker han vinna billiga politiska poäng.

Det är val i USA.

Dock kommer han ha medvind då detta kinesiska virus nu visar hur sårbart USA har blivit när jobben o fabrikerna flyttats utomlands.

Ordet kina är väl valt.

O på det utrikespolitiska området så sprider kinesiska partitrogna att Covid-19 är en del av USAs handelskrig.
Att det är USA som är ansvariga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in