2020-03-22, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Det märks att Tegnell har gått från att vara mediaovan till att nu ha blivit bra på det. Han är mindre tvärsäker och mer ödmjuk, vilket gör en stor skillnad i hur han framstår.

Eller hur! Någon skrev i tråden för några dagar sedan, efter frisörbesöket, att han blivit snygg! Och nu, ännu snyggare utan glasögonen...! Jag hör honom hyllas allt mer, ffa för att hålla icke-tvång högt och proportionalitet.
Citera
2020-03-22, 21:43
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Det märks att Tegnell har gått från att vara mediaovan till att nu ha blivit bra på det. Han är mindre tvärsäker och mer ödmjuk, vilket gör en stor skillnad i hur han framstår.

Skaffat linser med.
Citera
2020-03-22, 21:44
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Alltså Löhven, sorry men. Ingen jävel bryr sig!

Svenskarnas idioti kommer att ta livet av massa svenskar. Varit o småhandlat i helgen och i flera butiker är det medelålders / gamlingar som strosar runt och småhandlar, hostar o harklar.

Polarna hyrde ljud och körde fest igår med 150-200pers, de flesta i 20-30års åldern.
Polisen kom dit och sa inte mer än att - Försök att hålla lite avstånd.

Sverige är helt KÖRT!

När jag pratar med släktingar i Finland så är tonen helt annorlunda, dom flesta städer även i norr är glesa med folk, väldigt lite folk i affärer, den yngre generationen förstår allvaret och de respekterar sina äldre med ett sånt förstånd att de håller sig hemma, så mormor inte dör.
Jag hoppas regeringen utlyser utegångsförbud och skickar ut militär på gatorna för att se till att förbudet följs. 14 dagar räcker, då dör alla sjuka i sina lägenheter och de friska slipper bli smittade. Den svenska egoismen har tyvärr fått mig att tänka så här, digga läget Sverige. Frivilligheten har nått vägs ände.
Citera
2020-03-22, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Nu va jag ung vid 2009-2010 då de va en rådande pandemi och följde inte de så frenetiskt som denna pandemin. Ni som följde de, var de lika allvarligt som nu? Jag minns att folk gick i masker, men va de isolering? Karantäner , överfulla sjukhus, nedstängning av länder ? Har frågat par gånger efter detta men ingen som gett mig riktigt svar på de.

Nej, dels fanns ju vaccin att tillgå. Men sen visade den sig ju också vara en ganska mild influensa, om än mer lättspridd. Någon Wuhan eller Lombardiet-situation fanns ju inte.
Citera
2020-03-22, 21:45
Medlem
En ärlig fråga nu till de som inte går panic mode, utan väljer en lite mer analyserande väg.

1 Var någonstans befinner sig Sverige nu de två närmsta veckorna?
Innan toppen/peaken, i peaken, eller inte ens i närheten av peaken?

2. Om man jämför med Kina och andra asiatiska länder som var före oss, vart ligger Sverige i den gemensamma snitt utvecklingskurvan?

3. I vilka städer är smittan nu loss? Den verkar ju sprida sig sjukt lätt iaf.

Denna smitta är verkligen sämst för mig!! Jag har ett examensarbete som kräver praktiskt arbete! FAN alltså. Visst det är ju viktigare att tänka på sin hälsa, men detta gör saker myyycket jobbigare för mig.
Citera
Medlem
Behöver vi inte tvätta händerma längre Stefan?
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsgjutaren
10 minuter in: https://youtu.be/CO_iN6ZkpRo

Jag menar inte att något är viktigare än något annat.

Det verkar ju vara folktomt på det klippet jag länkade till. De kan ju visst ha gjort det alldeles nyligen, lite som vi har julgransflygning varje år. Att bara kasta ut fakenews och sen inte ha på fötterna är jävligt illa i det här läget. Men jag håller med dig, vi ska akta oss för det.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luy
Eller hur! Någon skrev i tråden för några dagar sedan, efter frisörbesöket, att han blivit snygg! Och nu, ännu snyggare utan glasögonen...! Jag hör honom hyllas allt mer, ffa för att hålla icke-tvång högt och proportionalitet.

Ja och det verkar ju fungera jättebra...
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Kan du motivera ? Varför va de inte lika jävligt då? Minns att folk dog som flugor då också.

Vi har inte haft en pandemi på 102 år.
Citera
2020-03-22, 21:46
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Nej, dels fanns ju vaccin att tillgå. Men sen visade den sig ju också vara en ganska mild influensa, om än mer lättspridd. Någon Wuhan eller Lombardiet-situation fanns ju inte.
Hur kunde ett vaccin finnas när de va ett nytt influensa virus ?
Citera
Medlem
Bankkärringen är ju inte klok i huvudet alls.
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Vi har inte haft en pandemi på 102 år.
Svininfluensan va en pandemi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto